Anna meille Puola, anna meille Suomi, anna meille tähtitaivas

Me emme pääasiassa vihaa, vaan inhoamme ja halveksimme venäläisiä (edit: tai ehkä enemmänkin venäläistä "yhteiskuntaa"), koska heidän järjestelmänsä on niin monella tapaa meille täysin vastenmielinen: Epäoikeudenmukainen, kiero, tajunnanräjäyttävän korruptoitunut ja mädäntynyt. Mutta tämä on suurimmalle osalle meistä täysi itsestäänselvyys, eikä sitä tarvitse edes erikseen todistella!!
Tiedän, mutta kai foorumilla on lukijoitakin, jolle se ei ole kenties "itsestäänselvyys"?

Minä en halunnut mitään muuta kun korostaa että Putinin propagandalla on liian suuri osuus tässä sodassa ja koko järjettömyydessä mitä hän ja hänen bandiittikoplansa aiheutti. Juuri tämä propaganda synnyttää "anna meille puola ja suomi" skeidaa ja vaikka mitä.
Halusin tuoda esiin sekin miten tämä propaganda sokaisee ihmisia, tekee heidän muistista hyvinkin valikoivan eikä pelkästään Suomessa asuvia Venäjältä muuttaneita vaan ihan joitakin suomalaisiakin. He haluavat kutsua tänne "venäläisen maaiman, russkij mir", Venäjän asioita ajavia poliitikoita, mutta tietävätkö he miten oikeasti eletään Venäjällä?
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä tilanne todellakin on se, että perussuomalaiset eivät vedä puolueena puoleensa venäläismielisiä (enneminkin putinisteja) vaan tämä ryhmä suunnistaa pääsääntöisesti IPU:un ja joihinkin muihin sekaviin ryhmittymiin. Mutta mitä olen lukenut hommasta kantautuvia viestejä niin kirjoittajien joukossa alkaa nykyään olla entistä enemmän väkeä jotka sympatiseraavat juuri Venäjää ja osa ainakin pitää itseään persujen kannattajina eivätkä esim. IPU:n. Kyse on lähinnä nuorista ideologiaansa etsivistä hommalaisista mutta tietyssä mielessä kehityskulkua voi pitää huolestuttavana jos ajatukset saavat tuulta jatkossakin ja aikuistuttuaan sama ryhmä jatkaa venäläismielistä ideologisiointia puolueessa - jos sitten tuolloin enää Venäjästä on rahoittajaksi, sekin voi olla mahdollista, että Venäjän kyky rahoittaa äärioikeistolaisia ja äärivasemmistolaisia ryhmiä EU:n alueella romahtaa lähivuosina. Onko siis olemassa vaara, että puolue harppaa Venäjä-kannanottojen ideologisesti lähemmäksi Ruotsi demokraatteja tai muita oikeistolaisryhmiä ja -puolueita?

Olen Hommassa melko paljon (toisinajattelijana tietysti), ja on ollut hätkähdyttävää huomata, miten trollisessa kunnossa esim. Ukraina-, Venäjä- ja Nato-ketjut ovat. Etenkin Ukraina-ketju on täysin etova. Siellä on muutama täysin puhdas putin-trolli -toimimassa sekä sitten ilmeisesti ihan aitoja sympatisoijia perustuen kyseisten henkilöiden äärimmäiseen EU- ja islam-kriittisyyteen. Sinänsä ei ole kummallista, että noin suuri foorumi vetää puoleensa trolleja, mutta kummallista on, miten selkeästi tilanne on ylläpidon toimesta sallittu. Tämän linjan muuttuminen olisi hyvin tervetullutta. Sitten tämä nuorison suosiossa oleva maahanmuuttokriittinen Mitä vittua? -"uutis"sivusto on ilmeisesti myös selkeän Venäjä-myönteinen, mikä on myös erittäin ikävää ja huolestuttavaa (on muuten venäläisomistuksessakin).

Halla-aho itse tuntuu olevan kohtuullisen terveillä linjoilla, kuten vaikka J. Niinistö, ja ilmeisesti näiden muutaman johtohahmon suhtautuminen on estänyt Venäjän suuremman vaikutuksen PS:n kansallisradikaalissa siivessä, mutta on ihan selvää, että liikkeen syvissä riveissä löytyy ymmärrystä Venäjälle. Tuota suuntaa kannattaa pitää silmällä. Olen siis jonkin sortin "suvis" (vaikka mielestäni ihan vain kohtuullisen välinpitämätön vähäisen humanitäärisen maahanmuuttomme suhteen sekä haluton leimamaan kokonaisia ihmisryhmiä pelkän etnisen ja/tai kulttuurisen taustansa perusteella), mutta on itsestäänselvää, että nyt tarvitsemme laajaa kansallista yksimielisyyttä näinä huolestuttavina ja myrskyisinä aikoina, ja tässä ehdottomasti tarvitaan PS:n suuri enemmistö mukaan, ja näyttää siltä tämä Suomen Sisu -siipi on pysynyt puhtaana Venäjän vaikutuksesta. Tämä on erinomainen asia.
 
En kyllä ihan ymmärrä tällä kertaa ketä tarkoitat postauksessa.

Tarkoitan oikeastaan vähän kaikkia...jokainen nimimerkki jättää omat jälkensä kirjoituksellaan. Niinhän se pitää ollakin..ja kaikille pitää antaa tilaa. Ainakin siihen asti että modari näkee tarpeelliseksi heittää häiriköt "yli laidan".
Enkä muuten allekirjoita sitäkään väitettä että olisi jonkinlaista kielimuuria...Ainakin itse olen ymmärtänyt hyvin sanomasi. Se on taas toinen juttu jos jotkut kokevat mielipiteen toistuvan liikaa..mikä sitten kenestäkin on liikaa,

Itsekin toistelen mielelläni esim. Erkki Tuomiojan aikoinaan tekemää törkeää maanpetosta (zavidovo) josta hän kuitenkin selvisi ilman syytettä ja rangaistusta. Johtuen ainoastaan siitä että ko. rikoksen syyteoikeus ehti vanhentua, mikä luonnollisesti esti rikoslaissa määrätyn rangaistuksen toteutumisen. Minun silmissäni liukas-erkki on törkeä maanpetturi, edelleenkin - vaikka hän kykeni kieroilullaan välttämään esivallan rankaisutoimet.
Samalla kun tästä kirjoittelen, ymmärrä toki että liukas-erkin ystävät pitävät asian esilletuomista turhana ja tarpeettomana..

Samalla tavalla kestän erinomaisen hyvin että jatkuvasti huomautellaan Venäjän nykyisen johdon järjettömyydestä..Putin on toteuttamassa niin suurta rikosta ihmiskuntaa ja erityisesti omaa kansaansa kohtaan että hänestä mitä todennäköisimmin on tulossa historiallinen henkilö, Hitlerin ja Stalinin rinnalle. Toivottavasti olen väärässä..
 
Sitten tämä nuorison suosiossa oleva maahanmuuttokriittinen Mitä vittua? -"uutis"sivusto on ilmeisesti myös selkeän Venäjä-myönteinen, mikä on myös erittäin ikävää ja huolestuttavaa (on muuten venäläisomistuksessakin).

Tämä kyseinen sivusto on ylipäätään sisällöltään lähinnä oksettava ja ihmettelen, miksei sen toimintaan ole toistaiseksi puututtu. Tuon päällepäin näkyvimmän sisällön lisäksi sivusto ajaa varsin hyvin Venäjän asiaa, hieman toisella tavalla asiaa lähestyen kuin useimmat muut, peittäen sen avoimeen rasismiin ja Islam-vastaisuuteen. Se onkin siinä se hankalin piirre, koska ilmeisen moni sivuston lukijoista ja fanittajista ei edes tajua, saati halua ajaa naapurivaltion asiaa..mutta ajaa silti. Ja kuten toteat: varsin vahva ja monisäikeinen Venäjä-yhteyshän sieltä taustalta sitten löytyy - harva sivuston lukijoista siitä taitaa olla edes tietoinen. On myös muita selkeitä viitteitä siitä, että sivuston ylläpidolla on varsin kiinteät yhteydet muihin pro-venäjäsivustoihin. Tämä yhteys on siinä mielessä varsin paljastava, koska tällaista yhteyttä ei pitäisi löytyä sisällöltään varsin erilaisten ja erilaisten ihmisten suosimien sivustojen väliltä, mutta jotenkin "kummasti" vain löytyy.
 
Tämä kyseinen sivusto on ylipäätään sisällöltään lähinnä oksettava ja ihmettelen, miksei sen toimintaan ole toistaiseksi puututtu. Tuon päällepäin näkyvimmän sisällön lisäksi sivusto ajaa varsin hyvin Venäjän asiaa, hieman toisella tavalla asiaa lähestyen kuin useimmat muut, peittäen sen avoimeen rasismiin ja Islam-vastaisuuteen. Se onkin siinä se hankalin piirre, koska ilmeisen moni sivuston lukijoista ja fanittajista ei edes tajua, saati halua ajaa naapurivaltion asiaa..mutta ajaa silti. Ja kuten toteat: varsin vahva ja monisäikeinen Venäjä-yhteyshän sieltä taustalta sitten löytyy - harva sivuston lukijoista siitä taitaa olla edes tietoinen. On myös muita selkeitä viitteitä siitä, että sivuston ylläpidolla on varsin kiinteät yhteydet muihin pro-venäjäsivustoihin. Tämä yhteys on siinä mielessä varsin paljastava, koska tällaista yhteyttä ei pitäisi löytyä sisällöltään varsin erilaisten ja erilaisten ihmisten suosimien sivustojen väliltä, mutta jotenkin "kummasti" vain löytyy.

http://sakutimonen.com/2015/03/kyynista-rahastusta/
 
Itsekin toistelen mielelläni esim. Erkki Tuomiojan aikoinaan tekemää törkeää maanpetosta (zavidovo) josta hän kuitenkin selvisi ilman syytettä ja rangaistusta. Johtuen ainoastaan siitä että ko. rikoksen syyteoikeus ehti vanhentua, mikä luonnollisesti esti rikoslaissa määrätyn rangaistuksen toteutumisen. Minun silmissäni liukas-erkki on törkeä maanpetturi, edelleenkin - vaikka hän kykeni kieroilullaan välttämään esivallan rankaisutoimet.
Samalla kun tästä kirjoittelen, ymmärrä toki että liukas-erkin ystävät pitävät asian esilletuomista turhana ja tarpeettomana..
Hyvä kuin toistelit, Erkista kyllä lukenut sitä sun tätä, enkä koskaan pitänyt hänestä, zavidivosta minulla on hyvin hämärät käsitykset. Olisi hyvä jos joku kertoisi vaikka omin sanoin tiivistettynä, mikä se tapaus "zavidovo" oli. Kaikki eivät voi seutata kaikkea ja ainahan joku asia tulee jollekin jopa täysin uutena. Jos pienelle joukolle ihmisista on kaikki itsestäänselvä ja selvä muutenkin, niin kenties muiden asioista vähemmän tietävien ja kiinnostuneiden pitäisi lähteä pois, jotta ei tarvitse ärsyttää heitä. Olen elännyt kuitenkin siinä uskossa, että jokainen ihminen voi tuoda jotain uutta ja uusia näkökulmia vahoihinkin asioihin alati muuttuvassa maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Edit.poistin kirj.
 
Viimeksi muokattu:
En edes luullut hänet Putlerin trolliksi. Tämä ei ole kielimuuristakaan kiinni. Olen reagoinut ihmisen, joka halua määrätä toiselle, miten hänen pitää kirjoittaa ja mitä ei. Näin sen koen. Jos joku kirjoittaja on valmis käyttämään tässä yhteydessä sanoja "saarnat" ja "mouhotat joka ketjussa" niin koen sen vähintäin epäkohteliaisuutena.

Itse asiassa enemmään kiihkomielisempia ovat hänen ja häntä puolustavat kommentit, kun minun alkuperäinen kirjoitus, joka aiheutti tälläinen myrskyisa vastareaktio. Miksi, sitä voisi jokainen miettia itsekseen.

Itse olen pidättäväisempänä lijnjalla, ei kuuluu tapoihini leimata toisten kirjoitus "saarnamiseksi"/ "joka ketjun mouhottamiseksi". Pidän tälläistä yksinkertaisesti sopimattomana. Kiihkottomasti.

Ehkä Maidan on ulkomaalaisena tempperamenttisempi, kuin me Suomalaiset. Suomalainen tosiaan saattaa ärsyyntyä, jos asia esitetään paatoksellisesti tai pakkosyöttämällä. Mutta minä ainakin arvostan hyvin paljon maidanin tekstejä ja häneltä saa paljon uutta ja mielenkiintoista tietoa. Maidan on ehdottoman tärkeä osa tätä palstaa.
 
Sitten tämä nuorison suosiossa oleva maahanmuuttokriittinen Mitä vittua? -"uutis"sivusto on ilmeisesti myös selkeän Venäjä-myönteinen, mikä on myös erittäin ikävää ja huolestuttavaa (on muuten venäläisomistuksessakin).

Ideologisesti halla-aholaisena tämä Mitä vittua? -sivusto (kieltäydyn käyttämästä sanaa "uutis" edes lainausmerkeissä) olisi tietty oivallinen sivusto jolta etsiä negatiivisia maahanmuuttoa koskevia uutisia mutta toistaiseksi olen pyrkinyt olemaan klikkaamatta sivustolle johtavia linkkejä lähinnä juuri siitä syystä, että sivuston jäljet johtavat sylttytehtaalle (eli Moskovan suuntaan) ja sivustolla on selkeästi muitakin päämääriä kuin "maahanmuuttokritiikin" esittäminen.

Samoja aiheita olisi mahdollista käsitellä suhteellisen objektiivisesti ja kriittisesti että lainmukaisesti, mutta siihen sivustolla ei edes pyritä - tarkoitus on aivan jokin muu kuin asioiden kriittinen ja asiallinen sekä objektiivinen tarkastelu. Uskoisin, että eräs tarkoitus on sama mitä trolliarmeijoilla eli luoda epätietoisuutta, epävarmuutta ja yrittää vaikuttaa tiettyihin ihmisryhmiin, sellaisiin ryhmiin jotka suhtautuvat tavalla tai toisella epäillen suomalaiseen yhteiskuntaan, länsimaihin, jenkkeihin etc. Ja ikävä kyllä ainakin kohtalainen osa tästä ihmisjoukosta on joko kouluttamatonta tai vailla laajempaa sivistävää koulutusta (lukio + jatko-opinnot). Ja jos ihmisille luodaan sivuilla vieläpä illuusio siitä, että juuri he ovat tekemässä jotain merkittävää, se voi entistä helpommin johtaa monet harhaan ja harhauttaa toimimaan kritiikittömästi.

vlad.
 
Olen monta kertaa miettinyt, mikä merkitys somella loppujen lopuksi on, kun kansojen mielipiteitä tai asenteita muokataan? Veikkaan ja oletan, että ei niin suuri kuin oletamme ja uskomme. Jos nyt tuota Mitävittua-sivuakin katsoo, niin aikamoista hupailuahan tuo kuitenkin on. Paljonko sitä klikataan ja moniko loppujen lopuksi ottaa kantaa tai edes lukee kunnolla kaikkea sitä stuubaa, mitä framille ladataan?

Me aktiiviset tämän sivuston käyttäjät saatamme herkästi harhautua kuvittelemaan, että tämän kaltainen somettelu on hirmu "merkityksellistä"....ja loppujen lopuksi, kansallisessa mielessä tämä on marginaalinurkkaa, jonka saavuttavuus pysähtyy taatusti luokkaan tuhat-tuhansia. Psykologinen operaatio siinä mielessä, missä se on nähtävä esim. venäläisten harjoittamana, sillä on taatusti enemmän tavoitteita ja päämääriä kuin osaamme edes kuvitella. Mielipiteenmuodostumisen reuna-alueilla näitä ratkaisuja ei synny, ne syntyvät valitettavasti paljon varmemmin ja kätevämmin niillä alueilla elämää, jotka me kyllä tiedämme, mutta emme uskalla edes suoraan sanoa. Poliitikot ja korkeat virkaihmiset ovat varmasti aivan keskiössä, kun pohditaan vaikuttamista mm. Suomen kaltaiseen valtioon ja kansaan. Ja siitäpä sitten pohtimaan.
 
Ideologisesti halla-aholaisena tämä Mitä vittua? -sivusto (kieltäydyn käyttämästä sanaa "uutis" edes lainausmerkeissä) olisi tietty oivallinen sivusto jolta etsiä negatiivisia maahanmuuttoa koskevia uutisia mutta toistaiseksi olen pyrkinyt olemaan klikkaamatta sivustolle johtavia linkkejä lähinnä juuri siitä syystä, että sivuston jäljet johtavat sylttytehtaalle (eli Moskovan suuntaan) ja sivustolla on selkeästi muitakin päämääriä kuin "maahanmuuttokritiikin" esittäminen.

Niin, siinä minusta käytetään hyväksi suomalaista sisäpoliittista kuumaa kysymystä, jonka ympärillä tunteetl kuohuvat, ja jossa on paljonkin täysin vilpitöntä mieltä mukana. Sitä vilpittömyyttä vain sitten käytetään Kremlin kyynisten reaalipoliittisten etujen ajamiseen, mikä meillä siis mitä ilmeisimmin tarkoittaa pyrkimystä hajottaa suomalaisten rivejä. Kirjoitin juuri oheisen kommentin Hommaan tästä oksettavasta MV-sivustosta ja sen ympärillä Hommassa käydystä keskustelusta (mikä on ollut häkellyttävän myönteistä tälle ilmeiselle Kreml-sivustolle):

Minulle olisi sinänsä ihan sama, että meillä on tälläinen "uutis"-sivusto, kyllä maailmaan aina sontaa mahtuu, ellei tässä näkyisi täysin selvästi se varsinainen tarkoitusperä, eli venäläisen propagandan levittäminen ja suomalaisten rivien hajottaminen. Venäjällähän on hyvää kokemusta "hyödyllisten idioottien", sinänsä vilpittömästi omaan asiaansa uskovien ihmisten, kyynisestä hyväksikäytöstä omien reaalipoliittisten tarkoitusperiensä hyväksi. Ennen oli hyötyä äärivasemmistosta, nyt ratsastetaan äärioikeistolla ja kansallisradikalismilla.

Sitä hieman ihmettelen miten niin harvat kirjoittajat täällä Hommassa edes tunnustavat näiden vaikutuskeinojen olemassaolon saatikka sitten pitävät niitä edes merkittävänä uhkana Suomen valtiolliselle edulle. Väittäisin että monissa ketjuissa dominoiva äänensävy ei juuri poikkea siitä, mitä, hmm, "valtiollisesti inspiroidut" Venäjän etujen ajajat kirjoittavat. Sen vaan sanon, notta kuka Homman imagosta ja merkityksestä piittaa niin tulisi olla tälläisistä sävyistä ja äänenpainoista vakavasti huolissaan. Sillä ne eivät edusta tämän maan valtaenemmistön ajattelua ja vaistoja - eivät ennen, eivät nyt, eivät tulevaisuudessa.
 
Olen monta kertaa miettinyt, mikä merkitys somella loppujen lopuksi on, kun kansojen mielipiteitä tai asenteita muokataan? Veikkaan ja oletan, että ei niin suuri kuin oletamme ja uskomme. Jos nyt tuota Mitävittua-sivuakin katsoo, niin aikamoista hupailuahan tuo kuitenkin on. Paljonko sitä klikataan ja moniko loppujen lopuksi ottaa kantaa tai edes lukee kunnolla kaikkea sitä stuubaa, mitä framille ladataan?

Niin, olen miettinyt samaa myös, ja olen ajatellut, ettei tuo panostus ole kovin järkevä sijoitus. Vaikka siellä on mukana melko taitavaakin retorista manipulointia niin aihepiiri ja tarkoitusperät ovat niin vieraat suomalaiselle mentaliteetille, että voi olettaa, että haitta on vähintään yhtä suurta kuin hyötykin. Mutta toisaalta elämme uutta aikaa, eikä meillä ole paljon kokemusta tästä uudenlaisesta mediaympäristöstä - ehkäpä tälläisellä toiminnalla voisi ollakin jotain merkitystä kansalaismielipiteen muokkautumisen kannalta. Väittäisin siksi, että kannattaa olla valppaana ja myös pyrkiä torjumaan näitä yrityksiä myrkyttää suomalaista keskustelu-ilmapiiriä. Etenkin uskoisin, että näin olisi hyvä tehdä, jos kriisi kiristyy ja painostus Suomea kohtaan yltyy. Sellaisessa tilanteessa meidän voimamme tulee olemaan yhtenäisyydessä, kansallisessa yhteisrintamassa, jolloin selvästi vihamieliset vaikutusyritykset tulisi nopeasti tukahduttaa.
 
Pari Jussi Halla-ahon kommenttia hommasta:
Jussi Halla-aho kirjoitti:
Kuten joku ylempänä sanoi, on surullista, mitä Ukrainan kriisi on tehnyt Euroopan kansallismieliselle liikkeelle. Eniten minua ihmetyttää ja harmittaa Putinin ystävien kiilusilmäisyys ja raivopäisyys. Itse yritän välttää koko puheenaihetta, koska ymmärrän, etten pysty kääntämään fanaatikkojen päätä, ja koska näen yhteisen nimittäjämme olevan muissa asioissa.

Toiselle osapuolelle tämä ei kuitenkaan näytä sopivan. Venäjän tukeminen tuntuu olevan paljon tärkeämpää kuin maahanmuuttokysymykset, ja aiheesta esitetyt puheenvuorot ovat enenevässä määrin henkilöön käyviä hyökkäyksiä.

Jussi Halla-aho kirjoitti:
Täällä on nyt tivattu kantaani integraatioon. Jotkut ovat jopa kertoneet minun todennäköisesti kannattavan sitä sydämeni pohjasta, koska en pidä venäläisestä imperialismista.

Omasta mielestäni EU-jäsenyys ei vastaa Suomen kansallista etua, ja Suomen pitäisi erota unionista. En kuitenkaan pidä tätä poliittisesti kovin realistisena tavoitteena.

http://hommaforum.org/index.php/topic,49078.msg1786063.html#msg1786063
 
Halla-aho itse tuntuu olevan kohtuullisen terveillä linjoilla, kuten vaikka J. Niinistö, ja ilmeisesti näiden muutaman johtohahmon suhtautuminen on estänyt Venäjän suuremman vaikutuksen PS:n kansallisradikaalissa siivessä, mutta on ihan selvää, että liikkeen syvissä riveissä löytyy ymmärrystä Venäjälle. Tuota suuntaa kannattaa pitää silmällä. Olen siis jonkin sortin "suvis" (vaikka mielestäni ihan vain kohtuullisen välinpitämätön vähäisen humanitäärisen maahanmuuttomme suhteen sekä haluton leimamaan kokonaisia ihmisryhmiä pelkän etnisen ja/tai kulttuurisen taustansa perusteella), mutta on itsestäänselvää, että nyt tarvitsemme laajaa kansallista yksimielisyyttä näinä huolestuttavina ja myrskyisinä aikoina, ja tässä ehdottomasti tarvitaan PS:n suuri enemmistö mukaan, ja näyttää siltä tämä Suomen Sisu -siipi on pysynyt puhtaana Venäjän vaikutuksesta. Tämä on erinomainen asia.


Lakkaatte sen järjettömän liittovaltion pykäämisen ja maahanmuutto rajoitetaan käytännössä työperäiseksi pistejärjestelmällä niin jo alkaa yksituumaisuus voittaa.
 
Lakkaatte sen järjettömän liittovaltion pykäämisen ja maahanmuutto rajoitetaan käytännössä työperäiseksi pistejärjestelmällä niin jo alkaa yksituumaisuus voittaa.

Euro-kriisi on saanut minut sangen kriittiseksi Brysseliä ja Berliiniä kohtaan ja tälläkin hetkellä euro on meille jatkuva suuri potentiaalinen riskitekijä, mutta on vaikea nähdä mitään toimivaa vaihtoehtoa itse EU-jäsenyydelle. Jos Britannia eroaa EU:sta niin ehkä se alkaisi taas kokoamaan jonkinlaista vapaakauppa-aluetta, mikä sopisi pohjoismaille paremmin kuin tämä ranskalais-saksalinen byrokraattinen sekasikiö. Humanitäärinen maahanmuutto on perinteisesti ollut meillä melkoisen vähäistä, eikä näistä määristä ole meille minkäänlaiseksi eksistentiaaliseksi kriisiksi. Asia ei ole tärkeä, mutta joillekin se tuntuu olevan niin polttavan olennainen, että sen perusteella ymmärretään jotain semi-fasistista Putinin Venäjääkin. Kuvittelisin että Suomen vapaus olla kuulumatta Venäjän turvallisuusvyöhykkeeseen on se perusta, jolle konsensus kriisin uhatessa on rakennettava. EU:sta kyllä halutessamme pääsemme (eikä pyrkimys liittovaltioon ole realistinen eikä toteutettavissa) ja meillä on myöskin vapaus päättää maahanmuuttopolitiikastamme, mutta Venäjän kohdalla olisi kysymys nimenomaan vapauden menettämisestä, vapaudesta luopumisesta uhan edessä.
 
1021969.jpg


Ei kannata ottaa maahanmuuttoa vakavasti? White flight on täydessä vauhdissa pääkaupunkiseudulla.
 
Euro-kriisi on saanut minut sangen kriittiseksi Brysseliä ja Berliiniä kohtaan ja tälläkin hetkellä euro on meille jatkuva suuri potentiaalinen riskitekijä, mutta on vaikea nähdä mitään toimivaa vaihtoehtoa itse EU-jäsenyydelle. Jos Britannia eroaa EU:sta niin ehkä se alkaisi taas kokoamaan jonkinlaista vapaakauppa-aluetta, mikä sopisi pohjoismaille paremmin kuin tämä ranskalais-saksalinen byrokraattinen sekasikiö. Humanitäärinen maahanmuutto on perinteisesti ollut meillä melkoisen vähäistä, eikä näistä määristä ole meille minkäänlaiseksi eksistentiaaliseksi kriisiksi. Asia ei ole tärkeä, mutta joillekin se tuntuu olevan niin polttavan olennainen, että sen perusteella ymmärretään jotain semi-fasistista Putinin Venäjääkin. Kuvittelisin että Suomen vapaus olla kuulumatta Venäjän turvallisuusvyöhykkeeseen on se perusta, jolle konsensus kriisin uhatessa on rakennettava. EU:sta kyllä halutessamme pääsemme (eikä pyrkimys liittovaltioon ole realistinen eikä toteutettavissa) ja meillä on myöskin vapaus päättää maahanmuuttopolitiikastamme, mutta Venäjän kohdalla olisi kysymys nimenomaan vapauden menettämisestä, vapaudesta luopumisesta uhan edessä.

Britannia todellakin voisi näyttää tien ulos pimeydestä, kansallisvaltion kannattaminen ei ole ristiriidassa kansainvälisyyden kanssa, sellaisen olettaminen on järjetöntä.
Kansallisvaltiossa kaikki tapahtuu oman edun näkökulmasta, jopa maahanmuutto.
EU suunnittelee taakanjakoa nykyisen kansainvaelluksen levittämiseksi koko unionin alueelle.
Metodi on suorastaan stalinistinen, osa myöntää avoimesti että tavoite on kansallisvaltioiden perustan murentaminen jotta voidaan rakentaa unionia raunioille.
En tunne ketään EU:n tai humanitäärisen maahanmuuton vastustajaa joka symppaisi Venäjää millään tasolla ja olen erittäin jyrkkä nationalisti.
 
Ei kannata ottaa maahanmuuttoa vakavasti? White flight on täydessä vauhdissa pääkaupunkiseudulla.

Niin olen kuullut, samat ihmiset jotka kannattavat humanitääristä maahamuuttoa eivät halua heitä lapsensa luokalle.

Yököttävää anekauppaa, jotta voi tuntea olevansa progressiivinen hyvällä omallatunnolla kannatetaan mitä luennoilla opeteltiin ulkoa ja mitä pääkirjoituksessa saarnataan.

Sitten kun totuus lyö kasvoihin sitä ei katsota silmiin.
 
En edes luullut hänet Putlerin trolliksi. Tämä ei ole kielimuuristakaan kiinni. Olen reagoinut ihmisen, joka halua määrätä toiselle, miten hänen pitää kirjoittaa ja mitä ei. Näin sen koen. Jos joku kirjoittaja on valmis käyttämään tässä yhteydessä sanoja "saarnat" ja "mouhotat joka ketjussa" niin koen sen vähintäin epäkohteliaisuutena.

Ihan tähän väliin, niin ymmärrä tuo sana "saarna" yhteydessä sanontaan "Saarnaat uskovaisille". Se siis toimii mielialankohotuksena, mutta pitkässä juoksussa se on vain sananhelinää. Tuo sinun aikaisempi teksti saattaisi tehota muihinkin, joten koetin kannustaa sinua siihen.
 
Back
Top