Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jos Suomen asevelvollisuussysteemissä on joku häpeäpilkku, niin se on varusmiesten päiväraha. Viroon ja Norjaan verrattuna päiväraha on säälittävä. Ei se ole edes päiväraha vaan taskuraha.
Naurunappulasta löytynyt kuva. Pitäneekö paikkaansa. Jos pitää, niin aika surkea tilanne Euroopassa.
Olet huvittava. Ensin sinä julistat itsesi väittelyn voittajaksi ("Hyväksyt siis kantani että ammattiarmeijaan ei saada 72%.") ja kun minä en suoraan hyväksy julistustasi, vaan esitän suht kompromissisen kannan asiaan ja vielä perustelut sille, niin minä olen se, jolla on "internetväittelynvoittomoodi päällä".Sulla on internetväittelynvoittomoodi päällä. EVVK
Naurunappulasta löytynyt kuva. Pitäneekö paikkaansa. Jos pitää, niin aika surkea tilanne Euroopassa.
Olen sanonut Roopelle...ei vaan s91:lle jo kauan sitten että rahanjaosta olen monella tapaa samaa mieltä ja valmis keskusteluun (ei kuitenkaan 3000€, ei lähellekään).
Vapaaehtoisuuden osalta en ole samaa mieltä enkä ole vakuuttunut suoraviivaisista laskelmista tyyliin SA-vahvuus jaettuna tämän hetken saapumiserä "liikakoulutuksen" mittarina. Maailmassa kun on hieman enemmän muuttujia, joita sentään edes yritin huomioida tänään laittamassani laskelmassa. Näitä on kyllä ihan PVn tahollakin jumpattu.
No niin. Ei tämä ole skaba.Olet huvittava. Ensin sinä julistat itsesi väittelyn voittajaksi ("Hyväksyt siis kantani että ammattiarmeijaan ei saada 72%.") ja kun minä en suoraan hyväksy julistustasi, vaan esitän suht kompromissisen kannan asiaan ja vielä perustelut sille, niin minä olen se, jolla on "internetväittelynvoittomoodi päällä".
Honcho, sinusta ei ota pirukaan selvää. Ensin kirjoitat eksplisiittisesti, että olet valmis keskusteluun varusmiehille maksettavasta korvauksesta ja heti sitten seuraavassa viestissäsi viestit (mielestäsi kai hauskalla tavalla, mutta sen verran epäselvästi, ettei siitä selviä, mikä on syy), ettet siihen keskusteluun sitten suostukaan.
Ei ole skaba ei. Miksi sitten käyttäydyt niin kuin se olisi?No niin. Ei tämä ole skaba.
Tämän pitäisi olla asiakeskustelua. Joillekin näköjään skabaa.
Vai niin. Minusta tuo olisi aikamoista hakuammuntaa. Minusta ensin olisi järkevää keskustella asiasta ja sitten tehdä aloite sen käydyn keskustelun perusteella. Minusta se ei ole keskustelua, että tehdään aloite ja sitten äänestetään, että onko se hyvä vai ei.Ei nyt jaksa.
Edit: No sanotaan nyt sen verran, silläkin uhalla että piru ottaa minusta jatkossa selvän, että en tarkoittanut että haluan keskustella jostain oikeista palkkasummista ja verohommista kanssasi täällä, vaan TEE EKSAKTI KANSALAISALOITE asiasta, jos se on mielestäni järkeenkäypä niin pistän sinne vahvalla tunnistautumisella puumerkkini. Tarkoitin siis sellaista "yhteiskunnallista keskustelua". Täällä foorumilla sitä kolmea tonnia on jo tökitty ja pökitty sinun ja muiden toimesta niin pitkään edestakaisin että se haisee pahalle ja kärpäset pörrää sen ympärillä.
Vai niin. Minusta tuo olisi aikamoista hakuammuntaa. Minusta ensin olisi järkevää keskustella asiasta ja sitten tehdä aloite sen käydyn keskustelun perusteella. Minusta se ei ole keskustelua, että tehdään aloite ja sitten äänestetään, että onko se hyvä vai ei.
Keskustelun perusteella on aika vaikea laatia kattavaa kokonaismallia, kun yksi keskustelijoista ei suostu kertomaan, mikä suomalaisen mediaanipalkan suuruisesssa korvauksessa varusmiehille mättää, vaikka sitä kovasti vastustaa ja pitää sitä ehdotusta sellaisena, että "haisee pahalle ja kärpäset pörrää sen ympärillä." Toistaiseksi ainoastaan yrjö on sanonut suoraan, ettei tuohon tasoon suostu siksi, että se johtaisi hänen verojensa nousuun. Tämä on rehellinen mielipide, enkä minä voi sille mitään. Muiden vastustus sen sijaan on ollut ennemminkin joidenkin kuvitteellisten ihmisten (ammattiupseerit, lähihoitajat) kantojen taakse pakenemista, eli on valitettu, että jos varusmiesten korvausta korotettaisiin, niin sitten muutkin vaatisivat korotuksia. Minusta tämä ei ole vastaus siihen, mitä he itse pitävät oikeudenmukaisena. Antaa lähihoitajien itsensä kertoa se, ovatko he valmiita korotettuun varusmiesten palkkaan, joka maksettaisiin verokorotuksilla vaiko eivät.Keskusteltu on ihan hitokseen. Nyt pitäisi jo pystyä sen keskustelun perusteella laatimaan kattava kokonaismalli, eikä näitä "voisi esimerkiksi näin ja näin tai sitten noin ja noin".
Keskustelun perusteella on aika vaikea laatia kattavaa kokonaismallia, kun yksi keskustelijoista ei suostu kertomaan, mikä suomalaisen mediaanipalkan suuruisesssa korvauksessa varusmiehille mättää, vaikka sitä kovasti vastustaa ja pitää sitä ehdotusta sellaisena, että "haisee pahalle ja kärpäset pörrää sen ympärillä." Toistaiseksi ainoastaan yrjö on sanonut suoraan, ettei tuohon tasoon suostu siksi, että se johtaisi hänen verojensa nousuun. Tämä on rehellinen mielipide, enkä minä voi sille mitään. Muiden vastustus sen sijaan on ollut ennemminkin joidenkin kuvitteellisten ihmisten (ammattiupseerit, lähihoitajat) kantojen taakse pakenemista, eli on valitettu, että jos varusmiesten korvausta korotettaisiin, niin sitten muutkin vaatisivat korotuksia. Minusta tämä ei ole vastaus siihen, mitä he itse pitävät oikeudenmukaisena. Antaa lähihoitajien itsensä kertoa se, ovatko he valmiita korotettuun varusmiesten palkkaan, joka maksettaisiin verokorotuksilla vaiko eivät.
Minäkö nyt määritän henkilökohtaisesti sen, millaisen mallin SINÄ haluat?
Laita se kansalaisaloite omasta mallistasi niin katsotaan allekirjoitanko sen. Miksi minun mielipiteestäni on yhtäkkiä tullut jokin ratkaiseva tekijä.