Olen esittänyt suht täyden suunnitelman aiheesta. Tietenkin joitain parametrejä on siinä jätetty auki, mutta jos niissä on sinusta vikaa, niin veivataan.
Palkkatyö on vapaaehtoista. Ainakaan kukaan ei minua pakota rikosoikeudellisilla rangaistuksilla työhöni. Minusta siis vapaaehtoisessa palkkatyössä ei ole ilmauksena mitään vikaa. Periaatteessa voisi olla pakollista palkkatyötä, jota kautta muuten ehdotin vapaaehtoiseen systeemiin siirtymisen, eli ensin alettaisiin maksaa nykysysteemin varusmiehille kunnon palkkaa, mutta pakollisuus säilytettäisiin.
Jep, rahassa mitattava puolustusbudjetti nousisi, mutta se korvaisi vain siinä nykyisin olevan piilokulun. Puolustuskyky ei laskisi.
Laskin tuossa yllä, että tuolla ruhtinaallisella 3000€/kk korvauksella (joka todennäköisesti on yläkanttiin sen suhteen, millä 19-vuotiaita olisi saatavissa lähtemään palveluun) ja nykyisillä vm-määrillä (20 000 per vuosi) puolustusbudjetti nousisi luokkaa 20%. Tuo siis tuottaisi vähintään nykytason puolustuskyvyn (todennäköisesti paremman, koska motivaatio nousisi). Ja siis tuo 20% puolustusmenoista on kansantalouden kannalta tulonsiirto, ei todellinen meno. Kansalaisten yksityisesti kulutettavana olisi edelleen sama määrä hyvinvointia kuin nykyisinkin, se olisi vain jakautunut hieman toisin kuin nykyisin.
Jaaha, kun argumentit loppui, niin oli pakko ryhtyä paskan heittoon henkilöitä kohtaan. Sinällään en ihmettele, että se olet juuri sinä, koska olet tässä touhussa kunnostautunut ennenkin.
No, missä ne sotilaiden tutkimukset aiheesta ovat? Tänne on linkitetty se yksi PLM:n tutkimus, jossa, kuten olen useaan kertaan todennut, asevelvollisuuden rinnalle oli pantu olkiukkovaihtoehtoja, joten ei ollut mitenkään ihmeellistä, etteivät ne pärjänneet. Viitaten tuolla yllä antamaani esimerkkiin, niin jos sen kirveen rinnalla tutkittaisiin puukkoa ja kynsiviilaa sopivina puunkaatotyökaluina, niin ei olisi ihme, jos saataisiin tulos, etteivät ne pärjää kirveelle. Olisi tästä kuitenkin virheellistä vetää johtopäätös, että kirves olisi siten paras puunkaatotyökalu.
Minä odotan niitä oikeita vasta-argumentteja. Yllä osoitin, että suurin osa sinunkin nyt kirjoittamastasi ei päde, vaan perustuu ennen kaikkea virheoletuksiin siitä, mitä oikeastaan vastustat.
Olen samaa mieltä, että kunnia niille foorumilaisille, jotka ovat keskusteluissa toisiin kirjoittajiin keskittyvän solvauksen sijaan keskittyneet itse aiheeseen. Näitä ovat tässä viime aikoina esim.
@Honcho ,
@Samses ,
@CarriE66 , muttet esim. sinä, vaan sinulta tulee pääosin tuollaista henkilöihin kohdistettua solvausta. Jos minun tai Roopen jutut eivät kiinnosta, niin pane ignore-listalle. Se, että julistat meitä kerta toisensa jälkeen trollifanaatikoiksi, ei vie keskustelua yhtään mihinkään.