Asevelvollisuuden pitää muuttua

Tuohan on laillista aseveljeyttä. Tarkoitin tavaran luvatonta hävikkiä turhaan

En ole syvällisesti huoltoon perehtynyt, mutta joskus olen nuukana miehenä kahtonut sielu kirveltäen sitä ruoan määrää, joka jää yli. Juu, tiedän, ettei juuri sopivaa määrää voi mitenkään valmistaa, kun tarkoitus on, ettei kukaan jää ilman. Intin muonitus ylipäätään on mielestäni hyvällä tolalla. Tottakai suurten määrien valmistaminen ja lkm suurten joukkojen ruokkiminen on kompromisseja toisensa jälkeen.

Motivaationaposteltavista tuli mieleen. Motivaationaposteltavat ovat ok ja ehdottomia, mutta sen märsyämisen on pysyttävä myös aisoissa. Saunalimppari tai suklaapatukka ovat ok, mutta ne menettävät merkityksensä, jos tarjolla on kysta kyllin kivaa.

Vieläkin muistan eräällä leirillä minulle tarjotun anistäytteisen kurkkukaramellin. Siis yhden karamellin. Sillä on täytynyt olla merkitystä määräänsä enemmän, koska sen muistaa vieläkin, kun vuosia on kulunut ah liikaa siitä tapauksesta.
 
Ulla Appelsinin kommentti: Suomi puhuu hävittäjistä, mutta unohtuiko jotain?


Edit. Ulla ottaa kantaa varusmiespalvelukseen. Lähipiirini kokemusten perusteella ko. juttu on täyttä asiaa!
 
Ei ole oikein verrata varusmies- ja siviilipalveluksen pituutta päivissä.
Onhan eri asia olla 7 tuntia töissä tai 24 tuntia kasarmilla tai leirillä.
Niin, työtunteina lyhyinkin asepalvelus on selkeästi siviilipalvelusta pidempi.
 
Jos paikkakunnalla ikäluokasta suurin osa käy intin, niin ei tule tällaista murhetta mieleen. Mutta siinä vaiheessa kun merkittävä osa jättää intin käymättä, silloin ollaan ihmettelyn äärellä.
Oman jälkikasvun tuttavapiiri on hyvin selkeästi asepalveluksen kannalla, ehkä toi sivarin ihannointi ei tänne maaseudulle ole vielä laskeutunut?
Mutta on tuossa jutussa totuuden siemen, nuori ihminen elää hetkessä ja silloin sillä puolella vuodella/vuodella on iso merkitys. Mutta sitä en sitten tiedä, että kuinka noita asioita voisi tasata? Tekis mieli vain todeta, että elämä ei ole koskaan reilua.
 
En ole syvällisesti huoltoon perehtynyt, mutta joskus olen nuukana miehenä kahtonut sielu kirveltäen sitä ruoan määrää, joka jää yli. Juu, tiedän, ettei juuri sopivaa määrää voi mitenkään valmistaa, kun tarkoitus on, ettei kukaan jää ilman. Intin muonitus ylipäätään on mielestäni hyvällä tolalla. Tottakai suurten määrien valmistaminen ja lkm suurten joukkojen ruokkiminen on kompromisseja toisensa jälkeen.

Motivaationaposteltavista tuli mieleen. Motivaationaposteltavat ovat ok ja ehdottomia, mutta sen märsyämisen on pysyttävä myös aisoissa. Saunalimppari tai suklaapatukka ovat ok, mutta ne menettävät merkityksensä, jos tarjolla on kysta kyllin kivaa.

Vieläkin muistan eräällä leirillä minulle tarjotun anistäytteisen kurkkukaramellin. Siis yhden karamellin. Sillä on täytynyt olla merkitystä määräänsä enemmän, koska sen muistaa vieläkin, kun vuosia on kulunut ah liikaa siitä tapauksesta.

Helpointa ja tehokkainta -ei ehkä halvinta- on se että huolto käsittelee valmiita tukkulavojs ja pakkauksia.

Jos ruvetaan laskemaan käsin kuinka monta jälkkärivanukasta komppania tarvitsee. Niin menetetään arvokkaat työtunnit tyhjään. Plus siviilitukun pakkaukset on tehty kestämään logistiikka. Eli todennäköisemmin hävikkiä syntyy vähemmän tukkupakkauksia käytettäessä.

Jos komppanian tarve on 149 kpl vanukkasta. Ja jos tukun lava on 24 kpl. Niin kannattaa ottaa 7 täyttä lavaa. Vaikka kamaa jääkin yli tai pöllittäväksi.

6 lavaa ja 5 kpl. irtona vanukkaita vie jo turhaa laskenta ja työaikaa. Plus ne 5 irrallaan olevaa purkkia hajoaa kuitenkin pakun perälle. Jolloin tulee vittuilua kun kaikki ei saa täyttä annostaan. Plus kenttäoloissa on vittumaista siivota 5 vanukasta pakun takaa
 
Talousryhmällä on aina ylimääräistä koska lukuja pyöristellään ylöspäin.
Pääsääntöisesti maastoon ei kuitenkaan lähetetä ylimääräisiä yksittäispakattuja tuotteita kuten vanukkaita, omenoita, patukoita jne.
Ruokahuollossa tiedostetaan motivaatiomässyn ja lohtusyömisen tarve ettei pää hajoa, se auttaa myös pitämään energian määrän korkealla että kroppa jaksaa.
 
Sosiaalinen Fobba.

Puolustusvoimien psykiatrian ylilääkäri kertoo, että moni varusmies kärsii palveluksen aikana sosiaalisesta fobiasta, jolla voi olla pahimmillaan lamaannuttavia vaikutuksia.
– Mä olen nähnyt kovia kundeja, joilla on ollut sosiaalisesta fobiasta ja paniikkihäiriöistä huolimatta kova motivaatio. Osa ei ole saanut henkeä, on tykytellyt, pärissyt, huimannut, pissattanut.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/varusmiesten-keskuudessa-tormatty-yllattavaan-mielenterveysongelmaan-jolla-on-invalidisoivia-vaikutuksia-ylilaakari-tykyttelee-parisee-huimaa-pissattaa/7537334#gs.1q61mx
 
Varusmiespalveluksen kiinnostavuutta halutaan lisätä...
 
Ennen oli naiset kiltisti oli kotona ja miehet töissä/sodassa. Nykyään on eri meininki, naiset tulevat jo samoihin pukutiloihin miesten kanssa, tätäkö se feminismi tekee:unsure:
 
Kohta ulistaan paskamedioissa isoin otsikoin, kuinka naisoletetut tuntevat toksista maskuliinisuutta tuvissa, raahataan tutqijoita selittämään miten naisoletetut kärsivät rasismia ym. shittiä, kun nuorilla miesoletetuilla seisoo muna aamulla ja pillujutut lentää tuvassa.

PV voi haistaa minun puolesta pitkän vitun jos lähdette tähän sekopäisyyteen enemmän mukaan.
 
Pidän yhteistupia hyvänä ideana, mutta porukkaa pitää jaotella, kaikkia miehiä ei voi laittaa samaan tupaan naisten kanssa. Jutussa oli puhe sermeistä, siinä on järkeä vain jos niiden käyttö on tarkoitettu yksinomaa naisille. Kyllä miehen pitää voida vaihtaa vaatteita normaaliin tapaan tuvassa ilman sermien kanssa pelleilyä, jos nainen haluaa katsella menoa, niin katselkoon. Yhteistupaa ei voi kertakaikkiaan rakentaa sille oletukselle, että kukaan ei näe mitään, tai että kukaan ei saisi sääntöjen puitteissa nähdä mitään, se ei ole realistista eikä tervettä.

Mutta naisille suotakoon mahdollisuus yksityisyyteen, jos niin haluaa,(esim. tampooni touhut). Omalta varusmiesajalta tiedän, että osa naisista ei koe tarvetta maksimaaliseen yksityiseen tutussa ympäristössä ja porukassa.
 
Pidän yhteistupia hyvänä ideana, mutta porukkaa pitää jaotella, kaikkia miehiä ei voi laittaa samaan tupaan naisten kanssa. Jutussa oli puhe sermeistä, siinä on järkeä vain jos niiden käyttö on tarkoitettu yksinomaa naisille. Kyllä miehen pitää voida vaihtaa vaatteita normaaliin tapaan tuvassa ilman sermien kanssa pelleilyä, jos nainen haluaa katsella menoa, niin katselkoon. Yhteistupaa ei voi kertakaikkiaan rakentaa sille oletukselle, että kukaan ei näe mitään, tai että kukaan ei saisi sääntöjen puitteissa nähdä mitään, se ei ole realistista eikä tervettä.

Mutta naisille suotakoon mahdollisuus yksityisyyteen, jos niin haluaa,(esim. tampooni touhut). Omalta varusmiesajalta tiedän, että osa naisista ei koe tarvetta maksimaaliseen yksityiseen tutussa ympäristössä ja porukassa.

Olen sitä ikäpolvea jolloin naiset eivät olleet palveluksessa, mutta aiheesta oli keskustelua. Kun menin kertaamaan naisia oli jo puurissa.

Olin jo aiemmin ja olen yhä vankemmin sitä mieltä, että naiset eivät kuulu palvelukseen. Ymmärrän, että PV ei voi asialle mitään vaikka haluaisi, (eikä toki haluakaan nyt, mutta puhuttaessa oikeasti suorituskyvystä), ja heidän täytyy laulaa nykyajan laulua.

Tästä saisi laajemmankin pohdinnan aikaan mutta jääköön toiseen ketjuun.
 
Back
Top