Autovero poistuu?

Osa jutussa on höpö höpö, esim. pienkoneiden osuus.

Jo vuosia on ollut markkinoilla pienkonebensiiniä joka alemmalla oktaaniluvullaan on kuitenkin 98-vaativiin laitteisiin sopivaa.
(ja noin tuhat kertaa miellyttävämpää käyttää)
 
Osa jutussa on höpö höpö, esim. pienkoneiden osuus.

Jo vuosia on ollut markkinoilla pienkonebensiiniä joka alemmalla oktaaniluvullaan on kuitenkin 98-vaativiin laitteisiin sopivaa.
(ja noin tuhat kertaa miellyttävämpää käyttää)
Se on totta mutta esmes minä syötän prätkälleni ysikasia
 
98 käytän minäkin mopossa...
Pitää hommata 20 kuution lasikuitusäiliö ja tilata gasoa täyteen Perkele... mä soitan aamulla naapurille, että alkaa kaivaa kuoppaa pytylle ja pitää varmaan myös kertoa emännäille, ettei mamma piekse naapuria, kun hän ilmaantuu kaivamaan kuoppaa pihan perälle...
Vihreistä ei ole kuin harmia.
 


Tuollaista p**kalehdistöä ei kannattaisi lukea, eikä klikkailla.

Hallitus - eikä EU - ei ole poistamassa 98E5:sta yhtään mihinkään. Sitä saa myydä maailman tappiin, jos vaan kysyntää riittää. Ja kysyntä riippuu asiakkaista.

http://www.uusimaa.fi/artikkeli/507...n-poistumassa-melko-pian-oljyala-rauhoittelee

Täälläkin on vuodatettu krokotiilin kyyneleitä köyhien autoilun eteen ja luulisi siksi olevan erinomainen asia, että viinabensojen hintaa ollaan alentamassa suhteessa muihin. Antaa massikeisareiden tankata 98:a, niin sitä pysyy jatkollakin tarjolla.
 
Tuollaista p**kalehdistöä ei kannattaisi lukea, eikä klikkailla.

Hallitus - eikä EU - ei ole poistamassa 98E5:sta yhtään mihinkään. Sitä saa myydä maailman tappiin, jos vaan kysyntää riittää. Ja kysyntä riippuu asiakkaista.

http://www.uusimaa.fi/artikkeli/507...n-poistumassa-melko-pian-oljyala-rauhoittelee

Täälläkin on vuodatettu krokotiilin kyyneleitä köyhien autoilun eteen ja luulisi siksi olevan erinomainen asia, että viinabensojen hintaa ollaan alentamassa suhteessa muihin. Antaa massikeisareiden tankata 98:a, niin sitä pysyy jatkollakin tarjolla.

Lähde?
Olisihan se ikävä jos hinta olisi nykyinen ja energiamäärä pienempi..
 
Lähde?
Olisihan se ikävä jos hinta olisi nykyinen ja energiamäärä pienempi..

Kirjoitin "alentamassa suhteessa muihin".

Se ei tarkoita alennusmyyntiä vaan voi tarkoittaa sitäkin, että muiden kuin viinabensojen veroja korotetaan enemmän.

Onhan nytkin myynnissä 106E85 "bensaa", joka on verotuksella tehty reilusti 95E10 ja 98E10 -bensoja halvempaa.
 
Kirjoitin "alentamassa suhteessa muihin".

Se ei tarkoita alennusmyyntiä vaan voi tarkoittaa sitäkin, että muiden kuin viinabensojen veroja korotetaan enemmän.

Onhan nytkin myynnissä 106E85 "bensaa", joka on verotuksella tehty reilusti 95E10 ja 98E10 -bensoja halvempaa.
Mikäs auto polttaa tätä "moonshine" laatua???
 
No joo... eikös nykyisinkin ole saatavana wanhoja moottoreita varten venttiilien voitelua tehostavia lyijyn korvaavia lisäaineita? Jos nyt tuo 98 poistuisi valikoimista (mitä en usko), niin sitä ennen olisi Motonetin hyllyllä myynnissä nakutuksenkestävyyttä parantavaa lisäainetta. En oikein jaksa olla huolissani, vaikka oma kesäauto syökin ysikasia. Sen mosa on sen verran vanhaa tekniikkaa ja korkeapuristeinen, etten ole 95:ttä viitsinyt yrittää, vaikka siinä ruisku ja katti onkin.
 
No niin näkyy.
Lista sisälsi paljon pieniä kaupunkiautoja.... mitenkähän hyvin tuo gaso toimii pakkasella? Alkoholihan tuppaa sisältämään vettä?
Laitoin yhteen vanhaan autoon ihan kokeilumielessä sellaisen jälkiasenteisen konversiosarjan. Kyllä se toimi kesällä viinabensalla ihan kohtuullisesti. Kaupunkiajossa kulutus tosin nousi aika tähtitieteellisiin lukemiin.
Talvella pelitti vähän huonommin. Mutta puolet 95 ja puolet e85, niin lähti kovillakin pakkasilla käyntiin.
Toimivuutta olisi ehkä pystynyt parantamaan ehkä hieman säätämällä ajoituksia ja ruiskuja, mutta en nähnyt vaivan arvoiseksi.
Pari vuotta sillä tuli ajettua.
Kyllähän se ekoja kertoja hymyilytti hieman tankatessa tankin täyteen n.70 litraa. Hintaa tuli hieman reilu 60€.
Ja pakoputkesta tulee ulos sellainen vieno vanhan viinan käry...
 
No niin näkyy.
Lista sisälsi paljon pieniä kaupunkiautoja.... mitenkähän hyvin tuo gaso toimii pakkasella? Alkoholihan tuppaa sisältämään vettä?

Oli siinä V70/S80 -Volvoja ja V8-jenkkejäkin pitkä liuta.

Kylmyys on ongelma: http://www.vibilagare.se/reportage/e85-branslet-allt-fler-valjer-bort

Jokunen ruotsalainen maahantuoja ja useampikin verstas suosittaa tankkaamaan tavallista bensaa välillä, kylmä on tunnustettu ongelma.

Toisaalta tosi kovaa pakkasta nyt ei niin montaa vuorokautta vuodessa Ruotsin etelässä eikä Suomenkaan etelässä.

http://ilmatieteenlaitos.fi/talven-suojat-ja-leudot-jaksot
http://ilmatieteenlaitos.fi/kovat-pakkaset-ja-kylmimmat-talvet (esim. yli 5 vrk paukkupakkasjaksoja ei satu edes joka vuosi.)
 
https://www.google.fi/search?q=f350...0+super+duty+semitrailer&imgrc=g05lFwDmAS3mkM:

Mainoksen kuva, mutta tällainen kärry on mulla kotosalla just hitsauksen alla... gooseneck ja autossani onkin jo 5th wheel paikalla... ;)
Ei mitään kauppakassi, tai ei ainakaan mikään muovipussi, jos kauppakassista puhutaan...
Ei ole näihin tuollaista moonshineä tarjolla... :)

Pakkanen on varmasti problematiikkaa noille polttoaineille talvella ja meillä on se -35 ihan normijuttu joinakin viikkoina joka talvi ....
 
Viimeksi muokattu:
Kopioinpa kommenttini Ilmavoimien tulevaisuus-ketjusta tänne. On täällä paremmin paikallaan...

[ Teräsmies said:
Avainvirkamies ehdotti: Tieverkot myymällä Suomi voi maksaa uudet hävittäjät - Valtio suunnittelee jälleen tieomistuksen uudelleenjärjestelyä
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201802162200751557_pi.shtml ]

Tieverkon yksityistäminen käyttömaksuineen on tulossa. Se on ollut koko ajan selvä asia. Ei noin isoista ideologisista hankkeista luovuta vaikka niistä väliaikaisesti vaietaankin. Tuossa on kuitenkin ajatusvirhe koska myynti toteutuu alihintaan ja tuotot menevät verottomina Cayman-saarille. Näin ei jää mitään rahaa jolla voisi ostaa yhtään mitään. Ei kauppahintaa eikä tulevien vuosien verotuloja.

Ihmiset vain joutuvat nykyisten maksujen ja jatkuvasti kohoavien polttoainehintojen lisäksi pulittamaan myös tieverkon käytöstä. Ja siinä samalla tieverkon kunto romahtaa lopullisesti. Kymmenen vuoden päästä sitten kuunnellaan haastatteluja joissa virkamies kertoo ettei tähän mahdollisuuteen oltu sopimuksissakaan varauduttu koska kukaan ei arvannut että näin voisi käydä.
 
Avainvirkamies ehdotti: Tieverkot myymällä Suomi voi maksaa uudet hävittäjät - Valtio suunnittelee jälleen tieomistuksen uudelleenjärjestelyä

Ehdotus oli jo vanha, mutta olennaista on ettei tieyhtiöpelleilyä ole haudattu vaan sitä yritetään riemuksemme jälleen ensi vaalikaudella.

Kansalainen ehdotti: Potkut tuolle spedelle ja verorahoja tieverkoston kunnossapitoon. Hävittäjiä voidaan ostaa niillä rahoilla mitä jäljelle jää. *irviö*
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top