Itse olen miettinyt, että minimivaatimus sähköauton hankkimiselle kohdallani on latausmahdollisuus kotona. Tällä hetkellä kerrostaloni alla olevassa autohallissa, jossa pidän autoani, ei ole latausmahdollisuutta, mutta sinne on kuulemma tulossa yhteiskäyttöön laturi tai kaksi. Mieluummin olisi oman ruudun kohdalla, mutta ehkäpä tämän yhteiskäyttökin voisi riittää, vaikka se tarkoittaakin, ettei autoa voi jättää yön yli lataukseen.
Toinen ongelma on, että Tesla Model 3:n kaltaisia sähköautoja ei ole millään muulla merkillä. Onko edes tulossa? Mielestäni MB:ltä, Bemarilta ja Audiltakin on tulossa vain möhköfanttikatumaasturisähköautoja. Koska kilpailu puuttuu, esim. laatuvaatimuksista on voitu tinkiä ja Tesla Model 3:n suomenkielinen Facebook-ryhmä on täynnä ihmettelyä repsottavasta verhoilusta, puuttuvista työkaluista ja spoilereista ja taisi IS:n koeajossa tulla vettä sisään autopesulassa.
Sinällään suorituskyky ja toimintasäde on Tesla Model 3:lla kohdallaan. Kaipailen vastaavia malleja muilta merkeiltä. Myös jälleenmyyntiarvo on täysi kysymysmerkki.
Luulen, että aion vielä seuraavan auton hankkia bensiinillä kulkevan, mutta sitä seuraava voisikin olla jo sähköauto sillä 5 vuoden päästä saattaa tekniikka olla tällä saralla jo todella paljon kehittyneempää kuin nyt