Laamanator
Eversti
Oikein innolla odotan rahatukun kanssa, että tämä uusi tieverkkoyhtiö listautuu pörssiin. Suomen kaltaisessa harvaan asutussa maassa osakkeen arvonnousu ja kunnon osingot ovat varma tulonlähde!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Prätkävero on vaan pakko saada voimaan.Veroja kiristämällä ja maksuja keksimällä se hyöty on +-0, lukuunottamatta syntyviä keräyskuluja ja yrityksen pyörittämiskuluja jne. Ei tää toimi.
Tähän korjaus: italialainen moottoritieoperaattori EI ole rahoittanut ainakaan koko moottoritieverkon rakentamista, vaan on ostanut sen valtion tieverkosta vastaavalta yhtiöltä (kuulostaako tutulta?). Syy tämän infran myyntiin oli suurelta osin Italian valtion tarkoitus välttää EU:n asettamien velkarajojen ylittyminen (kuulostaako tutulta?).
Kunnossapidosta firma vastaa, ja palvelun taso (tien kunto, onnettomuuksien määrä jne) on eräs osa yhtälöstä, joka on ainakin määrännyt tiemaksujen hintakaton. Alkuperäistä hintakaton laskukaavaa on yksinkertaistettu samalla, kun palvelusopimuksen kestoa jatkettiin vuonna 2008.
Sopimuksia ja hintakaton laskukaavaa on arvosteltu, niiden katsotaan olevan operaattorille liian edullisia (Osaako kukaan sanoa "Caruna"?).
Prätkävero on vaan pakko saada voimaan.
Pelkän käytön verottaminen on melko syvältä. Suomi sattuu olemaan jonkun kokoinen maa johon toimivan joukkoliikenteen rakentaminen ei onnistu vaan entisetkin puretaan. Kuulun niihin jonka on pakko käyttää omaa autoa töihin menoon, tai ei nyt pakko mutta julkisilla olisi lähdettävä jo edellisenä iltana.
Entä pääkaupunkiseutu jossa työpaikkoja on keskimääräistä enemmän, onko järkevää yrittää asuttaa aivan kaikki "metron" tai raitiotien kiskojen viereen ja nostattaa edelleen asumisen hintaa siellä. Lisätä samalla entuudestaan miljardeja nieleviä asumis- ym. tukia.
Mutta ei tavallinen kansa voi mitään ymmärtää autoverotuksesta.
Kuka uskoo siihen, että tuo tarjottu malli olisi voimassa kovinkaan kauaa? Nyt vertailut tehdään siihen kuten ilmeisesti tarkoitus onkin. Koukku pitää saada syvälle ja syötti on maukas: autoveron poistaminen. Kun viehe on nielty, alkaa kiskominen.
Boksit autoihin, vapaa hinnoittelu - toki vain tietyille yrityksille, keskinopeusvalvonta ja hetkellisten ylinopeuksien valvonta. Laput lähtevät automaattisesti liikkeelle ja ovat perillä ennen kuin kotiin ehdit, jos yhtiöitetty Posti ei niitä hukkaa. No ei taatusti hukkaa, niille perustetaan erikoismaksuluokka periaatteella vastaanottaja maksaa.
Persujen ykköskärki vaaleissa oli autoveron poistaminen. Kääntävätkö siinäkin takkinsa, kun olisi mahdollisuus lunastaa edes yksi vaalilupaus?
Autovero poistuu.....jos se poistuu niin te saate joku toinen "vero"..älkää uskooko että valtio tekee semmoisen temppun että tavalliset kansalaiset tienaavat.
Autovero poistuu.....jos se poistuu niin te saate joku toinen "vero"..älkää uskooko että valtio tekee semmoisen temppun että tavalliset kansalaiset tienaavat.
What! onko totta luulin että te vaan lainatte" Hei me tienataan tälläkin"
What! onko totta luulin että te vaan lainatte
Keskustan härski kuvahuijaus: Twitter-valokuva ”Suomen kuoppaisista teistä” onkin Venäjältä
KOTIMAA19.1. 22.05
Lauri NurmiHelsinki, Lännen Media
Suomen pääministeripuolue keskusta julkaisi torstaina Twitter-tilillään pysäyttävän valokuvan, jossa suomalainen tie näyttää kuukraaterilta.
”Teidemme rapistuminen on pysäytettävä”, keskusta julistaa kuvan päälle laitetulla tekstillään ja jatkaa:
”Nyt on aika hakea ratkaisuja. Keskusta.”
Koko Suomi tarvitsee kunnon tiet ja väylät. Nyt on haettava ratkaisuja korjausvelan kasvun pysäyttämiseksi. #liikenneuudistus #liikennepic.twitter.com/nzyIoOSmmt
— Suomen Keskusta (@keskusta) January 19, 2017
Keskusta viittaa epäilemättä liikenneministeri Anne Bernerin (kesk.) tuoreeseen esitykseen tieverkoston yhtiöittämisestä.
Katsoja olettaa automaattisesti, että keskustan mainosvalokuva ajokelvottomasta tiestä on jostain päin Suomea.
Tämä ei ole totta, vaan kuva on otettu Venäjällä venäläisestä kuoppaisesta tiestä ja sen on ladannut internetin Shutterstock-kuvasivustolle valokuvaaja Evgeniia Freeman, joka kertoo kotipaikakseen Venäjän federaation.
Shutterstock-kuvapalvelu mainostaa tarjoavansa käyttäjilleen yli 800 000 uutta kuvituskuvaa joka viikko.
Venäläisen mainostiekuvansa keskusta on jakanut ainakin Twitter-tilillään seuraavan viestin kanssa.
”Koko Suomi tarvitsee kunnon tiet ja väylät. Nyt on haettava ratkaisuja korjausvelan kasvun pysäyttämiseksi. #liikenneuudistus #liikenne.”
Puolue jättää kertomatta, että pysäyttävä valokuva ei ole Suomesta, vaikka katsoja automaattisesti olettaa sen olevan kotimaan teiltä.
Venäjän teiden rapistumista keskusta ei ainakaan sanallisesti ole kertonut haluavansa pysäyttää, vaikka ne tunnetusti ovat ainakin Venäjän puoleisessa Karjalassa kelvottomassa kunnossa, kuten suomalaiset matkailijat hyvin tietävät.
Koen kyllä itseni ihan fiksuksi ihmiseksi kiitos vain. Nimim: 4.4l bensa v8:lla joka päivä ajava.Mielestäni hysterialietsonta jollain worst-case laskelmalla on vähän dorkaa. Toinen iltapäivälehdista revitteli parin tonnin lisäkustannuksilla jos ajaa Jeep Cherokeella 30tkm/vuosi V6 bensamoottorilla. Voisin veikata että tälläisiä henkilöitä löytyy Suomesta sormilla laskettava määrä. Fiksuja sellaisia tuskin yhtään.
7,3 l, diesel V8Koen kyllä itseni ihan fiksuksi ihmiseksi kiitos vain. Nimim: 4.4l bensa v8:lla joka päivä ajava.
Oikein innolla odotan rahatukun kanssa, että tämä uusi tieverkkoyhtiö listautuu pörssiin. Suomen kaltaisessa harvaan asutussa maassa osakkeen arvonnousu ja kunnon osingot ovat varma tulonlähde!