Autovero poistuu?

Täytyy korjata tätä. Ilkka Kanerva on ollut yhden aamupäivän verran lautatarhalla töissä.

Ja vaaleissa Ilkka painaa "töitä" ihan hartiavoimin ja laittaa itsensä 100% likoon saadakseen tarvittavan määrän äänestäjiä taakseen....(eräissä vaaleissa saapui kättelemään ihmisiä avantoumareiden keskelle saunaan) :D

Eli voi ainakaan laiskuudesta Ilkkaa syyttää ...:rolleyes:
 
Ja vaaleissa Ilkka painaa "töitä" ihan hartiavoimin ja laittaa itsensä 100% likoon saadakseen tarvittavan määrän äänestäjiä taakseen....(eräissä vaaleissa saapui kättelemään ihmisiä avantoumareiden keskelle saunaan) :D

Eli voi ainakaan laiskuudesta Ilkkaa syyttää ...:rolleyes:
Ja tarinan mukaan ainakin ennen kätteli aina kaikki Turun ja Helsingin välisen junan matkustajat.
 
Liikenne- ja viestintäministeriö keskeyttää liikenneverkkoselvityksen lausuntokierroksen ja Ota kantaa –keskustelun tänään.

http://yle.fi/uutiset/3-9419760

Kansalaisten vastarinta ja ankaraksi äitynyt mekkala olivat ilmeisesti nousemassa liian voimakkaiksi, että hallitus päätti ottaa askeleen taaksepäin. Se tuotti tällä kerralla tulosta ja hyvä niin.

Suomalaisten on ehdottomasti ja määrätietoisesti vastustettava kaikkia hankkeita, joiden lopputulemana Suomen kallista kansallisomaisuutta joko yksityistetään tai jopa kaupitellaan polkuhinnalla ulkomaisten sijoittajien käsiin. Ihmisten tulee herätä ja olla nykyistä valveutuneempia, sillä tällaista toimintaa ei voi hyväksyä.

Kaikesta huolimatta väkisinkin hiipii mieleeni, että onko meneillään jonkin vielä suuremman hankkeen valmistelu, josta tällaisella näinkin banaalin räikeällä maskirovkalla on haluttu kääntää kansan huomio pois? Nyt on sitten valmiiksi kokeiltu kepillä tätäkin jäätä ja tiedusteltu kansan syvien rivien suhtautumista liikkumisen kyttäämiseen ja rahastamiseen.
 
Kansalaisten vastarinta ja ankaraksi äitynyt mekkala olivat ilmeisesti nousemassa liian voimakkaiksi, että hallitus päätti ottaa askeleen taaksepäin. Se tuotti tällä kerralla tulosta ja hyvä niin.

Suomalaisten on ehdottomasti ja määrätietoisesti vastustettava kaikkia hankkeita, joiden lopputulemana Suomen kallista kansallisomaisuutta joko yksityistetään tai jopa kaupitellaan polkuhinnalla ulkomaisten sijoittajien käsiin. Ihmisten tulee herätä ja olla nykyistä valveutuneempia, sillä tällaista toimintaa ei voi hyväksyä.

Kaikesta huolimatta väkisinkin hiipii mieleeni, että onko meneillään jonkin vielä suuremman hankkeen valmistelu, josta tällaisella näinkin banaalin räikeällä maskirovkalla on haluttu kääntää kansan huomio pois? Nyt on sitten valmiiksi kokeiltu kepillä tätäkin jäätä ja tiedusteltu kansan syvien rivien suhtautumista liikkumisen kyttäämiseen ja rahastamiseen.
Tämä on kuin Gukkenheim-kakka. Kyllä se jossain vaiheessa vielä pulpahtaa pintaan.
 
Varsinainen ekometropoli. Miten sieltä käsin voidaan edes perustella autoilijoiden kurittamista päästöistä kun itse tuhlaavat polttoainetta lumen sulatukseen. Vihreät ja "ilmastosopimus" :D )
Lunta sulatetaan silloin kun sen kuljettaminen kuluttaisi enemmän löpöä. Ei ole mahdollista sijoittaa lumenkaatopaikkaa joka kortteliin.
 
Saanemme varautua siihen, että sluibarit miettii keskenäänsä kenen napa on suurin ja kaunein, sitten sen navan ympärille kootaan LIVE ja tullaan ulos "kaapista" jo toimivan kokonaisuuden kanssa.....
ei väärinäänestävän kansan tarvitse tietää mitään.
 
Sitä minä ihmettelen kun muka oli kyse vain selvitys. Mutta miksi sitten Berneri puhui siitä että jo ensi vuonna pitäisi systeemin olla käynnissä, ihan kuten se olisi jo muka päätetty asia eikä pelkkä selvitys.
 
Sitä minä ihmettelen kun muka oli kyse vain selvitys. Mutta miksi sitten Berneri puhui siitä että jo ensi vuonna pitäisi systeemin olla käynnissä, ihan kuten se olisi jo muka päätetty asia eikä pelkkä selvitys.

Onhan tässä suuri hätä päättäjillä..ollaan kovaa vauhtia menossa täydelliseen umpikujaan valtiontaloudessa:
- verotuotoista jo 7 miljardia kertyy autojen ja liikenteen verottamisesta
- rahat käytetään kaikkeen muuhun paitsi tieverkoston ylläpitoon.

Harvaan asutun ja pitkien etäisyyksien maassa yhteiskunnan kilpailukyky heikkenee kun tärkein logistiikkaverkosto = tiet rappeutuu. Samalla teiden huono kunto lisää kustannuksia niin kaluston kuin käytön osalta.

Koko ajan liikennejärjestelmän tilanne jatkaa heikkenemistään valtion tuottojen näkökulmasta:
- uudet auton ovat pienempiä halvempia, valtio saa jatkossa yhä vähemmän verotuottoja
- uudet autot kuluttavat vähemmän polttoainetta ja sähköistyvät. Valtio saa niiden käytöstä yhä vähemmän verotuottoja

Verotuottojen heiketessä ei ole mahdollista korottaa polttoaineiden verotusta koska autokantamme on niin vanhaa että johtaisi kohtuuttomuuksiin jos auton ja polttoaineiden verotusta yhä kiristettäisiin. Päädyttäisiin ajan myötä samankaltaiseen tilanteeseen kuin Kuubassa.
- autojen ja liikenteen verotuksesta saatava tuotto väistämättä vähenee
- rahoitus vähenee jo niistäkin kohteista joihin liikenteen verotuottoja käytetään tällä hetkellä. Tieverkoston ylläpidon rahoituksesta ei ole enää pienintäkään toivoa.

Mitäpä tässä..odotellaan ja katsellaan poliitikkojen touhuilua. Todennäköisesti autoveroa nostetaan ja pensanveroa lisätään.
 
Tuo nyt on pelkkää plussaa, ettei ole poliittinen broileri.

En todellakaan äänestäisi sellaista ehdokasta, jolla ei ole cv:ssä mitään muuta kuin poliittista toimintaa. Kuten Väyrysen Paavolla, Tuomiojan Erkillä, Kanervan Ilkalla jne jne. No way!

No jaa. Ammattimaisissa kabinettipoliitikoissa on puolensakin. Kokeneet poliitikot osaavat ainakin valmistella asian ja yleensä tietävät mikä on realistista toteuttaa eivätkä niin usein nolaa itseään julkisella sisäisten kiistojen selvittelyllä. Viimeisen 10 vuoden aikana on tullut paljon ulos huonosti valmisteltuja lakeja joissa on hölmöjä porsaanreikiä, tai eivät vain toimi, tai ovat jopa laittomia. Tämä johtuu ihan suoraan niitä valmistelleiden poliitikkojen kokemattomuudesta.
 
Kaikesta huolimatta väkisinkin hiipii mieleeni, että onko meneillään jonkin vielä suuremman hankkeen valmistelu, josta tällaisella näinkin banaalin räikeällä maskirovkalla on haluttu kääntää kansan huomio pois

Tätä olen kytännyt kuin mykkä höpötintä jo viisi päivää. Jotain on varmasti, mutta mitä? Tai ainakin tämä metiakohu käytetään kympillä hyväksi....aloitin vahtaamisen sinä päivänä, kun Rva Berner piti kolossaalisen esityksensä telkkarissa.

Mulle tuli joistain yksityiskohdista väkisin mielen pintaan aavistus, ettei Rva aivan sielu vereslihalla ollut homman takana.....

Saa nähdä, yleensä nämä asiat selviävät hieman jälkeenpäin, sikäli taitavien ketkujen kanssa sitä pelataan.

Korostetusti muuten päättäjäkaarti on vakuuttanut, että nimenomaan autoliiketoiminnan yhteydenotot saivat aikaan homman pistämisen jäähylle.....auto-kiinteimmistö-rihkamakauppiaiden valtakunnassa taas kaikki hyvin. ;) a-wink.
 
No jaa. Ammattimaisissa kabinettipoliitikoissa on puolensakin. Kokeneet poliitikot osaavat ainakin valmistella asian ja yleensä tietävät mikä on realistista toteuttaa eivätkä niin usein nolaa itseään julkisella sisäisten kiistojen selvittelyllä. Viimeisen 10 vuoden aikana on tullut paljon ulos huonosti valmisteltuja lakeja joissa on hölmöjä porsaanreikiä, tai eivät vain toimi, tai ovat jopa laittomia. Tämä johtuu ihan suoraan niitä valmistelleiden poliitikkojen kokemattomuudesta.

Kokenut poliitikko myös osaa toimia oikealla tavalla asiaa valmistelevien virkamiesten kanssa. Viime vuosina tästä on valitettavasti nähty huonojakin esimerkkejä.

En minäkään, vaikka ei politiikkaan osallistuminen kauheasti kiinnosta, lähtisi ministeriössä liikkeelle kuin norsu posliinikaupassa.
 
Korostetusti muuten päättäjäkaarti on vakuuttanut, että nimenomaan autoliiketoiminnan yhteydenotot saivat aikaan homman pistämisen jäähylle.....auto-kiinteimmistö-rihkamakauppiaiden valtakunnassa taas kaikki hyvin. ;) a-wink.

Niin, sillä että kansa älähti yli puoluerajojen, ei ollut mitään merkitystä päättäjille. Tietenkään. Miksi olisi? :rolleyes:

gallup4oa_uu.jpg


gallup2oa_uu.jpg
 
Back
Top