Gyllis1
Respected Leader
1 kalliimpi ja 3 edullisempaa.arvaan että joukossa on 2 edullisempaa ja 3 kalliimpaa vaihtoehtoa. Jokainen voi itse miettiä mitkä koneet ovat missäkin ryhmässä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1 kalliimpi ja 3 edullisempaa.arvaan että joukossa on 2 edullisempaa ja 3 kalliimpaa vaihtoehtoa. Jokainen voi itse miettiä mitkä koneet ovat missäkin ryhmässä.
eikö kilpailijoita ole 5?1 kalliimpi ja 3 edullisempaa.
Niin, ja "kaikkihan tietää, että Gripen on halvin".Eikös tuo 230Me ole vain heitto tällä foorumilla, joka perustuu Dassaultin mainosmiehen kehuun, että heidän tarjouksensa on "edullisin". Edullisuutta ei edes mitenkään määritellä lausunnossa, onko kyse kustannustehokkuudesta, hankintahinnasta(?!?) vai käyttökustannuksista.
Pieni fleetti Hornetteja JASSM/JSOW-varustuksella olisi ihan relevantti suorituskyky 30-luvulla ja teknisestikin todennäköisesti toteutettavissa, mutta ainakin toistaiseksi PV:ssä ollaan vanhoista suorituskyvyistä luovuttu lähes poikkeuksetta uusia hankittaessa. Syitä tälle on esim. infran riittävyys ja PV:n kaadereiden ja reserviläisten määrän kova yläraja.
1 kalliimpi ja 3 edullisempaa = 4 + Rafale = 5.eikö kilpailijoita ole 5?
Haluatko laskea uudestaan?eikö kilpailijoita ole 5?
Ilmeisesti tässä lasketaan eri asioita. Minä tarkoitin kilpailijoilla HX-kilpailutukseen osallistujia: Rafale + Typhoon + Gripen + SH + F-35 = 5Haluatko laskea uudestaan?
Ensinnäkin; toivotan itseni tervetulleeksi sivustolle Olen tiiraillut tätä aiemmin, mutta nyt ajattelin ihan ottaa osaa...
Rafale on mun veikkaus HX-voittajaksi, koska se on se toinen kone (Gripenin lisäksi), joka etenee sinne viimeiseen portaaseen eli suorituskykyyn... Näin oletan, mutta varmaankin IV osaa tuon vähän paremmin. ps. mun konemääräveikkaus on 54+6.
Eikös LM korjannut, ettei mitään vaihtoehtopaketteja ole enää mukana kisassa? Sääntöjen mukaanhan kait annetaan yksi tarjous ja tässä yhdessä tarjouksessa on 64 salamakakkosta, vaikka se olisikin voittanut pienemmällä määrällä koneita.Ei kai se Rafale voisi olla ihan kokonaisedullinen, jos määrä jäisi alle 64:n? Toki ymmärrän, että on kyse spekulaatiosta, mutta totta toinen puoli. Nythän Boeing, Saab ja LM ovat jo luvanneet, että 64 konetta tulee kymppimiljardilla, jos niin halutaan
Olisi kyllä aikamoinen yllätys, jos kaikki hx-kandidaatit eivät pääsisi suorituskykyarviointiin.
Mitähän, jos simulaatiossa osoittautuisikin, että parhaaksi osoittautunut ehdokas x saa esim. 54 koneella irti samat taistelutehot kuin toiseksi tullut ehdokas y 64 koneella? Ostetaan oikopäätä x? Ja aseita sitten loppurahalla?
edit: Siis ostetaanko silloin x, mutta alle 64 kpl? Ja aseita loppurahalla? Ainakin LM lienee tarjonnut vaihtoehtoisia paketteja, joissa eri määrä koneita ja aseita.
Rafalet kyllä ovat silmää hiveleviä. Varsinkin nuo erilaiset maalaustyylit niissä miellyttää.
Olisiko jenkeille liian vaikeaa vähän maalailla samaan malliin Super Horneteja tai Salamakakkosia?
Olisiko jenkeille liian vaikeaa vähän maalailla samaan malliin Super Horneteja tai Salamakakkosia?
Mikäs tuossa ilmojen Peugeotissa niin miellyttää silmää?Rafalet kyllä ovat silmää hiveleviä. Varsinkin nuo erilaiset maalaustyylit niissä miellyttää.
Olisiko jenkeille liian vaikeaa vähän maalailla samaan malliin Super Horneteja tai Salamakakkosia?
Tästä on keskusteltu aiemminkin. Kauneus lepää katsojan silmässä, sanotaan ja tottahan se toki on. Kyse on tässä tapauksessa lentolaitteen muotoilusta. Kauneudessa ei ole kyse voimasta tai suorituskyvystä jne., voima on komeaa macholla tavalla mutta ei kaunista eli voima on oma ulottuvuutensa. Si comprende?Mikäs tuossa ilmojen Peugeotissa niin miellyttää silmää?
Ja Mirage saattoi tosiaan olla monellekin Jaguaria fiksumpi hankinta. Kirvelee se kakkoseksi jäänyttä siitä huolimatta.Jaggessahan oli sellainen kuvio että alkuperäinen ranskalaisosapuoli oli Dassaultin kilpailija Breguet. Sitten kun valtio käski Dassaultin ostaa ja sulattaa Breguet, uusia pomoja ei niin kiinnostanut myydä Jaguaria kun Dassaultilla oli ennestään omia konetyyppejä kisaamassa samoista markkinoista joista se sai enemmän voittoa.