Einomies1
Respected Leader
Ehkäpä sinne kutsutaan eikä vaan ilmoittauduta "kivana kaverina" mukaan?Tuossapa harjoitus johon Suomen ilmavoimien kannattaisi osallistua...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ehkäpä sinne kutsutaan eikä vaan ilmoittauduta "kivana kaverina" mukaan?Tuossapa harjoitus johon Suomen ilmavoimien kannattaisi osallistua...
Ehkäpä sinne kutsutaan eikä vaan ilmoittauduta "kivana kaverina" mukaan?
En nyt tiiä mitä lisäarvoa moinen toisi, kun harjoitusosaston rahtaaminen Välimerelle kustantaa rahaa ja NATO-maiden kanssa harjoitellaan Itämerellä jo nykytahdilla useita kertoja vuodessa, Sverigestanin ja Norjan kanssa käytännössä joka viikko. Tietysti suuri kansainvälinen harjoitus tuo aina osaamisreferenssiä (ja onhan sitä käyty mm. Red Flagissa), mutta onko tässä keississä jotain erityistä miksi juuri se olisi haluttavaa?
No ei kai se Alaska paikkana tarjonnut mitään, mutta siellä järjestettävä harjoitus tarjoaa mahdollisuuden harjoitella maailman parasta uhkamallia vastaan maailman parhaan ilmavoiman kanssa...
Olivat Alaskassa samaan aikaan.Etelä-Korea voisi olla yksi hyödyllinen harjoituskumppani myös.
En nyt tiiä mitä lisäarvoa moinen toisi, kun harjoitusosaston rahtaaminen Välimerelle kustantaa rahaa ja NATO-maiden kanssa harjoitellaan Itämerellä jo nykytahdilla useita kertoja vuodessa, Sverigestanin ja Norjan kanssa käytännössä joka viikko. Tietysti suuri kansainvälinen harjoitus tuo aina osaamisreferenssiä (ja onhan sitä käyty mm. Red Flagissa), mutta onko tässä keississä jotain erityistä miksi juuri se olisi haluttavaa?
Mahtaako toisen eurooppalaisen uuden sukupolven koneen Tempestin aikataulu siirtyä samalla tavalla - ettei olisikaan valmis 2035?Rafale F5-sukupolvea hahmotetaan vuodelle 2035 ja SCAF:a vasta vuodelle 2050. Artikkelin mukaan tämä tarkoittaa että ASN 4G-valmius pitää sisällyttää Rafale F5:een ennen SCAF:a.L'évolution du Rafale vers le standard F5 d'ici 2035 sera indispensable pour la dissuasion nucléaire - Zone Militaire
En janvier 2019, le standard F-4 du Rafale fut officiellement lancé, via l'attribution d'un contrat de développement à Dassault Aviation, pour un montantwww.opex360.com
Kyllä se vaikuttaa siltä, että Rafale on F-35:n lisäksi ainoa kapines, jolla on uskottava elinkaari 2060 asti.Rafale F5-sukupolvea hahmotetaan vuodelle 2035 ja SCAF:a vasta vuodelle 2050. Artikkelin mukaan tämä tarkoittaa että ASN 4G-valmius pitää sisällyttää Rafale F5:een ennen SCAF:a.L'évolution du Rafale vers le standard F5 d'ici 2035 sera indispensable pour la dissuasion nucléaire - Zone Militaire
En janvier 2019, le standard F-4 du Rafale fut officiellement lancé, via l'attribution d'un contrat de développement à Dassault Aviation, pour un montantwww.opex360.com
Kun saksalaistenkin seuraava kone näyttää viivästyvän myös Typhoon lentänee ainakin 2050 asti.Kyllä se vaikuttaa siltä, että Rafale on F-35:n lisäksi ainoa kapines, jolla on uskottava elinkaari 2060 asti.
Ajatelkaa, hierovat 30 vuotta SCAF:a. Jos nyt suunnitellaan konetta, niin tekniikka on vanhentunutta 2050. Jenkeillä rupeaa silloin olemaan jo 7. sukupolven kone ilmassa.Rafale F5-sukupolvea hahmotetaan vuodelle 2035 ja SCAF:a vasta vuodelle 2050. Artikkelin mukaan tämä tarkoittaa että ASN 4G-valmius pitää sisällyttää Rafale F5:een ennen SCAF:a.L'évolution du Rafale vers le standard F5 d'ici 2035 sera indispensable pour la dissuasion nucléaire - Zone Militaire
En janvier 2019, le standard F-4 du Rafale fut officiellement lancé, via l'attribution d'un contrat de développement à Dassault Aviation, pour un montantwww.opex360.com
Ranskalaiset ei taida olla kovin huolissaan sukupolviasioista, niiden kun ei tarvitse luoda koko ajan kysyntää uusille järjestelmille ja vendorien kilpailla keskenään sillä saralla. Ilmeisesti eivät ole myöskään kovin huolissaan järjestelmänsä taistelukyvystä.Ajatelkaa, hierovat 30 vuotta SCAF:a. Jos nyt suunnitellaan konetta, niin tekniikka on vanhentunutta 2050. Jenkeillä rupeaa silloin olemaan jo 7. sukupolven kone ilmassa.
Eikö tuo SCAF ole Saksan ja Ranskan yhteisprojekti? Ja homma tökkii nimenomaan kun näiden yhteistyöstä ei saada sovittua? Eri mailla eri tavoitteet.Ajatelkaa, hierovat 30 vuotta SCAF:a. Jos nyt suunnitellaan konetta, niin tekniikka on vanhentunutta 2050. Jenkeillä rupeaa silloin olemaan jo 7. sukupolven kone ilmassa.
Kovin vaikuttaa siltä, että jos F-35 kaatuu johonkin meidän hankinnassa (esim. kustannukset tai riittävän itsenäinen kyky, jne...) niin sitten meille tulee joko Rafale tai Typhoon, kun Super Hornetille on käymässä niin, että sen elinkaari ei Yhdysvaltain Laivastolla tule jatkumaan riittävän pitkälle.Kun saksalaistenkin seuraava kone näyttää viivästyvän myös Typhoon lentänee ainakin 2050 asti.
Kovin vaikuttaa siltä, että jos F-35 kaatuu johonkin meidän hankinnassa (esim. kustannukset tai riittävän itsenäinen kyky, jne...) niin sitten meille tulee joko Rafale tai Typhoon, kun Super Hornetille on käymässä niin, että sen elinkaari ei Yhdysvaltain Laivastolla tule jatkumaan riittävän pitkälle.