Kyllä Eurofighterinkin kaksipaikkainen on ihan täysiverinen kone, ainakin variantti T3. Se on vain ruma kuin mikä ja jostain syystä sitä ei käytetä sodankäyntiin. Rafalea sen sijaan päätettiin alunperin tilata kaksi kolmasosaa koneista kaksipaikkaisina, koska maataistelun tukeminen oli vaativaa hommaa piloteille 1900-luvulla. (Oikeasti on edelleenkin, jos jouduttaisiin etsimään maali itse eikä se olisi jo jonkun muun löytämänä/määrittämänä tarjolla)
Suhdetta laskettiin myöhemmin noin puoleen, ja niitä on nyt AdA:lla yllin kyllin operatiivisessa käytössä. Kun eroa on vain tuo polttoaineen määrä, itse asiassa 400 litraa eikä kiloa, (ja vastaavasti 350kg lisäpainoa toisesta pilotista penkkeineen ja laitteistoineen), ominaisuudet ovat aika samat lukuunottamatta toiminta-aikaa, joka on vakiona Rafalessa aika hyvä. Eurofighterin harjoitusversion eroista yksipaikkaisen suorituskykyyn ei ole paljoakaan tietoa tarjolla.
(Ranskassa on toki ollut muista maista poiketen vankka traditio kaksipaikkaisista Mirageista ja ydinaseen käyttötavasta, siksikin kaksipaikkainen on haluttu operatiiviseen käyttöön. Tarve hiljalleen vähenee väen vaihtuessa, kulttuurin muuttuessa ja automatiikan kehittyessä. Mutta on aina sitten tilaa tallella toiselle, jos halutaan/tarvitaan.)