Rafale on heti F-35:n jälkeen tuorein ja tehokkain vaihtoehto. Pesee vanhan Super Hornetin, Typhoonin ja Gripenin selvästi.Vanhaa ryönää ei kannata ottaa vastaan, näillä mitään tee.
Joten jos F-35:ttä ei hankita, kannatan jäljellä olevista Rafalea.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rafale on heti F-35:n jälkeen tuorein ja tehokkain vaihtoehto. Pesee vanhan Super Hornetin, Typhoonin ja Gripenin selvästi.Vanhaa ryönää ei kannata ottaa vastaan, näillä mitään tee.
Eli f-35 on jo 16 vuotta vanha...Tuorein mutta siltikin jo yli 30 vuotta vanha. Koneiden vähäinen valmistusmäärä yllätti: "Kahdesta erillisestä tilauspyynnöstä huolimatta Ranskalle on tällä hetkellä toimitettu vasta 120 hävittäjää."
Niin siis Ranskan valtiolle tärkeintä on ollut tuotantolinjan pitäminen auki ja tasaisena mahdollisimman pitkään. Oman kaluston toimitukset on aina lykätty kauppojen tullessa, jotta ulkomaiselle ostajalle saadaan koneet luovutettua.Koneiden vähäinen valmistusmäärä yllätti: "Kahdesta erillisestä tilauspyynnöstä huolimatta Ranskalle on tällä hetkellä toimitettu vasta 120 hävittäjää."
Wikin mukaan ensilento:Eli f-35 on jo 16 vuotta vanha...
Wikin mukaan konetta ei ole muualla käytössä: "Dassault Rafale on palvelukäytössä ainoastaan Ranskassa, vaikka Dassault on yrittänyt myydä hävittäjiä muihin maihin"Niin siis Ranskan valtiolle tärkeintä on ollut tuotantolinjan pitäminen auki ja tasaisena mahdollisimman pitkään. Oman kaluston toimitukset on aina lykätty kauppojen tullessa, jotta ulkomaiselle ostajalle saadaan koneet luovutettua.
Egyptilla on joitain kymmeniä koneita, myös Intia ja Qatar ovat asiakkaita, mutta näille ei ole vielä kai toimitettu kuin muutamia koneita.Wikin mukaan konetta ei ole muualla käytössä: "Dassault Rafale on palvelukäytössä ainoastaan Ranskassa, vaikka Dassault on yrittänyt myydä hävittäjiä muihin maihin"
Wikin mukaan ensilento:
Rafale 1986 33 vuotta vanha
F-35 2006 13 vuotta vanha
Löysinkin juttua: "Onnistumisia alkoi tulla viime vuonna, kun Egyptiin myytiin 24 konetta ja tänä vuonna Qatariin myytiin myös 24 konetta. Intian kanssa Dassault on neuvotellut jopa yli 100 koneesta, mutta sitovaa kauppasopimusta ei liene edelleenkään allekirjoitettu"Egyptilla on joitain kymmeniä koneita, myös Intia ja Qatar ovat asiakkaita, mutta näille ei ole vielä kai toimitettu kuin muutamia koneita.
Ostivat 36, ekat on toimitettu:Löysinkin juttua: "Onnistumisia alkoi tulla viime vuonna, kun Egyptiin myytiin 24 konetta ja tänä vuonna Qatariin myytiin myös 24 konetta. Intian kanssa Dassault on neuvotellut jopa yli 100 koneesta, mutta sitovaa kauppasopimusta ei liene edelleenkään allekirjoitettu"
Raahveli on kuule 35 vuotta sitten alettu suunnittelemaan ja se näkyy. Vanhaa roinaa, sorry.Rafale on heti F-35:n jälkeen tuorein ja tehokkain vaihtoehto. Pesee vanhan Super Hornetin, Typhoonin ja Gripenin selvästi.
Joten jos F-35:ttä ei hankita, kannatan jäljellä olevista Rafalea.
Montako kipparituntia sulla on takana, Entä konetyyppejä?Juu kyllä näin on! Huomioikaa omissa työpisteissä kotona ja töissä, että hiiri kannattaa tuoda keskelle pöytää niin ergonomia paras ja vaihtakaahan kättä välillä myös..
No leikki sikseen, mutta kaikenlaisia tietäjiä sitä löytyy, ketkä on lentänyt ilmeisesti nykyajan fly-by-wire konetta ja tarkemmin sanottuna vielä modernia hävittäjää. On totta, että siihen on ollut syyt, miksi ohjain ollut 40-50 vuotta sitten perustellusti keskellä. Ei tosin kosketa enää tätä päivää, eikä ole millään tavalla perusteltua, minkä jokainen voi ihan testata itse.
Learit uudemmat, citationin versiot.Ohjaussauva on sivussa ainakin seuraavissa koneissa: F-16, F-22, F-35, Rafale. Varmasti ihan paskoja koneita kaikki. Onkos vielä muita?
Kyllä, suunnittelun alkutuulahdukset ovat tulleet F22 myötä. Kehityspolku on pitkä ja hidas.Eli f-35 on jo 16 vuotta vanha...
Montako kipparituntia sulla on takana, Entä konetyyppejä?
Mulla on myös kokemusta side stikistä enkä kyllä pidä yhtään siitä. Tietysti antaa deskiin tilaa, mutta kun siinä vasemmalla penkillä on kohtuu määrä muutakin hommaa, etenkin jos jokin ei mene kuten on suunniteltu tai tietskari on ajatellut menevän.
Temppukoneet ovat täysin eri asia ja siinä tietokoneet olisivat vain häiritsemässä koneen lento ominaisuuksien vientiä äärimmilleen, matalissa nopeuksissa pelkkiä fysiikan lakeja noudattaen. Hävittäjäthän muutenkin suunnitellaan mahdollisimman epävakaiksi, että niiden manööveri mahdollisuudet saadaan vietyä pidemmälle kuin pilotin kyvyt välttämättä riittäisivät. Näin saadaan hänen kapasiteetti suunnattua sodankäynnissä primääreimpiin asioihin.Learit uudemmat, citationin versiot.
Mutta sehän voi olla jollekkin pilotille ykkösjuttu tuo joystickilla sivulta lentäminen. Mutta montako temppukonetta on sivutikuilla? Ei yhtään. Toisaalta matkustajakoneet, businesjetit, yms koneet ovat tällaisia lennettäviä, että naputat enemmänkin autopilottia kun ohjaussauvaa.
FBW koneelle ei teknisesti ole merkitystä missä ohjaussauva sijaitsee, kun ei tarvitse voittaa aerodynaamisia voimia pilotin käsivoimin.
Vastasin kuten itse minusta tuntuu, vastaa kuten sinusta tuntuu.Siis mistä nyt oli tarkoitus puhua? Siviili vai sotilasilmailusta? Omista mieltymyksistäsi vai nykyaikaisesta ilmasodankäynnistä? Itse koneen lentäminen alkaa olemaan selvästi toissijaista pl. lentäjien yleiset vaatimukset, sekä fyysinen kestävyys.
Varsin olennaista on ollut siirtää tuo keskitatti pois häiritsemästä, taistelu- ja tilannekuvajärjestelmien käyttöä.
Temppukoneet ovat täysin eri asia ja siinä tietokoneet olisivat vain häiritsemässä koneen lento ominaisuuksien vientiä äärimmilleen, matalissa nopeuksissa pelkkiä fysiikan lakeja noudattaen. Hävittäjäthän muutenkin suunnitellaan mahdollisimman epävakaiksi, että niiden manööveri mahdollisuudet saadaan vietyä pidemmälle kuin pilotin kyvyt välttämättä riittäisivät. Näin saadaan hänen kapasiteetti suunnattua sodankäynnissä primääreimpiin asioihin.
En usko, että olisi käyttöä noin monelle kaksipaikkaselle. Veikkaan 14 kaksipaikkaista.Ranska on suunnilleen 50/50 jakanut Rafalensa yksi - ja kaksipaikkaisten kesken, koska kuulemma ilmasta-maahan / ilmasta-merelle operoinnissa se toinen lentäjä siellä takapenkillä auttaa tosi hyvin työtehtävien jaossa.
Olisiko Dassaultin tarjous siten meille 32 yksipaikkaista ja 32 kaksipaikkaista?
Niinhän ne yleisasiat menee kuten kirjoitit ja kun ei tarvitse kamppailla fyysisellä voimalla ohjaimen kanssa, niin se ohjaussauva voi sijaita missä vaan.
Ohjaussauva on sivussa ainakin seuraavissa koneissa: F-16, F-22, F-35, Rafale. Varmasti ihan paskoja koneita kaikki. Onkos vielä muita?