Olen aikalailla tässä osassa ollut hiljaa, nyt ajattelin hieman jutustella.
Kyllä vaan se DMR on ihan aikuisten oikeasti ja sotilaan oikeasti vallan tarpeellinen vehje nimenomaan sille perseaukiselle ja köyhälle maalle, missä kuitenkin on suhteellisen hyvä ampumataito.
Acog on aivan yliarvostettu mitä tulee hintaan nähden, meidän rynkkyyn voi survoa reflex tähtäimen vaikka meoptalta jos kyseessä on kaupungissa hilluva jääkäri, tai metsässä sinkoileva sissi. Eotech menee aivan yhtä hyvin. DMR ukolle/akalle sitten jo putki jolla näkee pidemmälle ja voi niistää vihun setiä. Myös kaupungissa on ehdottomasti käyttöä ko. hemmolle. Toki puhun vain omasta kokemuksesta, mutta olipa sitten yö taikka päivä, niin kyllä se DMR mies on henkiä pelastanut.
Monasti kaupungissa sotiminen on joko kyttäämistä, taikka reaktioperäistä menoa. Kallein ei ole aina paras köyhän maan soltulle, mutta paska on aina paskaa, vaikka sen naamioisi hienoksi. Rynkyn ominaisuuksiin en puutu, siihen on oma ketjunsa, mutta ei sitä DMR:ää tarvitse sitoa just tuohon kaliberiin, kyllä niitä aseita on saatavilla suomenkin harmaaseen muulla kuin sillä 7.62 x 39
Minä ainakin olen hengissä, koska meidän DMR näki hiekassa sandaalin joka meinasi antaa oletetusti minulle ja eräälle toiselle uudet ilmanottoaukot.
Tarkka-ampuja on jo kuitenkin sellainen erikoismies, jonka anteeksi kielenkäyttö, "tuhlaaminen" turhanpäiten tavallisessa ryysäämisessä, on typerää, siksi DMR-ukko.
Tämä helpottaa myös upseerien/aliupseerien toimintaa ja varsinkin vihollisen yhyttämistä.
DMR mies voi saada normi jäksteriä paremman ampuja koulutuksen ja sitä kautta on omanlaisensa erikoismies, mutta ei kuitenkaan TA-koulutusta.
Kello on paljon ja wiski vie ajatukset jonnekin, joten lopetan ennen kuin olen jo kehittämässä jotain ihmeellistä tykistö-sissi joukkoa.