Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Viittasin maahisella lähinnä poliittiseen päätöksentekoon ja vihreisiin.Elinkeinoelämän keskusliitto teollisuuden etujärjestönä varmaankin perustaa toimintansa juuri siihen mikä ajaa jäsenistönsä etuja, eikä tietääkseni ole vielä käyttänyt maahisia erityisasiantuntijointa.
Mun mielestä kauppa on se joka pitää homman ruodussa. Mitä enemmän kauppaa niin sen vähemmän kannattaa alkaa sitä ruokkivaa kättä syömään.USA ei ole koskaan sotinut Suomen kanssa, pitäisin tätä aika merkittävänä erona...
Eri laskelmissa hyötysuhde on vaihdellut 70% ja 80% välillä.
Sekin olisi jo parempi tilanne jos bensaa poltettaisiin voimaloissa joissa sillä tuotetaan sähköä joka käytettäisiin liikenteessä. Voimalaitoksissa päästään noin 50% hyötysuhteeseen ja jos tästä 70% päätyy liike-energiaksi, hyötysuhde on vähän yli 30%.
Simppelillä matematiikalla:
Auto tarvitsee liikkumiseensa 100 kilometrillä 10 litraa bensaa = 100kWh. Tästä 2 litraa (20kWh) tuottaa liikettä, 8 litraa menee harakoille.
Muutetaan auto sähköiseksi ja poltetaan 10 litraa bensaa voimalaitoksessa. Bensasta 3,5 litraa tuottaa liikettä, 6,5 litraa menee harakoille. Samalla bensamäärällä autolla ajaa 175km.
Pidetään auto sähköisenä ja tuotetaan sähköä 100 kWh tuulivoimalla josta 70kWh muuttuu liike-energiaksi. Bensaa menee 0 litraa, Vladimir saa 0 euroa. Autolla pääsee 350 kilsaa.
Mites Pekka kyrpäjoelta? Pekalla on 20vuotta vanha Ford Fiestalla. Pekka ajaa työmatkoja 40km yhteen suuntaan, ja lähimpään kauppaankin on 5km. Kyrpäjoella ei kulje metrot eikä ratikat, eikä pekalla ole 100k€ uuden teslan ostoon..
Kyrpäjoella ei kulje metrot eikä ratikat, eikä pekalla ole 100k€ uuden teslan ostoon..
Ja maksaa nousevaa polttoaineveroa ja ajoneuboveroa jolloin jää vähemmän rahaa elämiseen.. Sitä kai tässä lähinnä vastustetaan.Tonnin pommilla ajava Pekka kyrpäjoelta ajaa Fiestallaan kunnes nettiautossa on tonnilla myynnissä sähkäripommi. Ei se sen vaikeampaa ole.
Riittääkö Pekan rahat ajaa niin kauaa kunnes saa tonnin sähkäripommin? Loppuuko rahat vai loppuuko Fiesta ensin?Tonnin pommilla ajava Pekka kyrpäjoelta ajaa Fiestallaan kunnes nettiautossa on tonnilla myynnissä sähkäripommi. Ei se sen vaikeampaa ole.
Ja kuten sanottua, tämä on suuren koon tuoman erityisaseman väärinkäyttöä. Amazon olisi saanut osakseen verokohtelua, johon mikään muu osavaltion firma ei ollut oikeutettu. New Yorkin osavaltiossa on n. 20 miljoonaa ihmistä. Heistä ylivoimaisen suuri enemmistö olisi ollut työllistettyinä firmoihin, jotka olisivat joutuneet maksamaan korkeampia veroja kuin Amazon. Etkö todellakaan näe tässä mitään vikaa?
Ja maksaa nousevaa polttoaineveroa ja ajoneuboveroa jolloin jää vähemmän rahaa elämiseen.. Sitä kai tässä lähinnä vastustetaan.
Mikäs se sinun mallisi on?Jos multa kysyttäis niin kumpaakaan veroa ei tarttis korottaa mutta kansahan saa ansaitsemansa päättäjät.
Eli kun en halua lapsieni näkevän esimerkiksi transvestiitteja tai muita perverssejä, niin pelkäsin muutosta? Aika tuubaa sanon minä!Konservativismiin liittyy oleellisesti se, että pelätään muutosta. Sitä muutosta pelätään, vaikka se olisi muutos parempaan.
Mutta, kun aikaa kuluu, ja muutoksen edut näkyvät, eivätkä pelot toteutuneetkaan, sitten muutos hyväksytään.
Kuulema tietoturvan takia.Miksi muuten meidän eduskunnassa om edustajilla hirveät paperipinot ja Viron parlamentissa niillä ei ole vaan läppärit..?
Kuulema tietoturvan takia.