YLE taisi olla. Uutisessa mainittiin, että oltaisiin tekemässä lakeja, jotka kieltävät uusian fossiilisia polttoaineita käyttävien autojen myynti.
Jos tuo menee läpi, eikä sähköauto lunasta odotuksia, niin tilanne ei tosiaan eroa neuvostoliitosta.
Valtio pysyköön erossa siitä, että mitä kuluttajat ostavat. Jos sähköauto menestyy, niin sen määrää vain hinta ja käyttökelpoisuus. Ei pakko.
Avokätisten tukimuotojen avulla...
Olipa kerran yksi ja useampi investointipankki, joskus vuosituhannen vaihteessa. Kansantaloudessa ja kuluttajilla oli kysyntää halvemmalle asuntolainalle. Keksittiin sijoitusinstrumentti, jolla lainaamisen riskit saatiin osittain siirrettyä pankin taseen ulkopuolelle, jolloin asuntolainat halpenivat. Sitten tuli syyskuu 2008.
China and
Europe, wielding legislative mandates and generous subsidies, are powering ahead with EV adoption. Fossil-fuel vehicles may have
already peaked in China (where carbon-free vehicles already represent 4% of total sales) and diesel-loving
Volkswagen now plans for a quarter of its cars to be electric by 2025. Unless the US follows suit, it may not be enough to absorb the wave of new EVs that’s cresting.
Now everyone wants to build EVs. Not everyone wants to buy them.
qz.com
En jaa positiivisuutta, koska valtiot sekaantuvat nyt liikaa markkinatalouteen, ja sotkevat kuviota.