Eduskuntavaalit 2023

Helpottaa elämää kummasti kun perehtyy Perussuomalaisten nettisivun antiin, lukee ne arvot sieltä ja päättää äänestää heitä.
Helpottaa myös kaikkien suomalaisten elämää kun tulos riittää.

Elä lähe, jää tänne. :)(y)
.
Teuvoa äänestänny Rysseliin, kun minusta ne sopii mainiosti toisilleen. Eikä mies, joka osaa terottaa sirkkelin terän voi olla sysipaska👍!
 
Olin (valitettavasti) osana Teuvon hermeettisen poliittisen uran alkua; äänestin häntä ensimmäisellä kerralla edustamaan minua Suomen Eduskuntaan. Perusteet pitkälti kuten Eerikaisella.
 
Ei perse.
Karalahti / Liike Nyt :mad:

Aloin miettimään alustavasti Liike Nyt:n äänestämistä, kun otsikkotasolla näin, että olivat jonkinlaisen useamman miljardin leikkausehdotuksen laatineet. Harkimon (Venäjä-)toilailut lähinnä mietityttivät, mutta kun olen kanssaan aikanaan bisnettiäkin ollut tekemässä niin mikäs siinä. Ei se liikekumppanina sen hullumpi ollut kun muutkaan.
Mutta Hepolahti ehdokkaana?
Ensin mä olin että ei vittu, mutta sitten mä olin että ei saaatana.
On tämä saatana työmaa.
Kyllä mää taian muuttaa ulukomaille, saa tän voorumin luettua sielläkin.
Pitäkää tunkkinne Liike Nyt!
Taitaa omakin galluppi-täppä siirtyä toisen puolueen kohdalle Nytiltä. Ihan tän Karalahden ansiosta. Vaikka ei läpi pääsekään niin kyllähän hänen listoilla olo on kyllä sellainen signaali jo että pois alta..
 
Joskus oli sellaista höpinää, että jos kansanedustajien palkat eivät olisi niin houkuttelevia.
Se ei toimi, sillä jo viskipullosta voi äänestää "oikein".
Saati kansanedustajat, jotka ovat "oikeaa" mieltä, vaikka päätä leikattaisiin.
Kannattaisin oikeita ihmisiä, oikeisiin paikkoihin, siis koulutettuja.
Kyllä sen nyt näkee tuloksista, mitä siitä tulee kun kassahoitajia ja sahureita on hoitamassa maailman asioita.
Mä muistan että aikaan kansanedustajien reilua palkankorotus perusteltiin sillä että saataisiin enemmän päteviä ihmisiä kansanedustajiksi kuten professoreita. Ei ole näkynyt. Kansanedustajan palkkion tulisi olla kansallinen mediaani.
 
Miljarditulot tosiaan joo.. mutta kenelle. Minulle vihreä siirtymä on tähän päivään asti näkynyt vain kaiken kallistumisena ja lisääntyvänä vitutuksena...
Kovin on synkkää. Kannattaa heittäytyä mukaan ja poimia rusinat pullasta.

Tänään on päivälläkin melkein ilmaista sähköä (hinta ~2 senttiä per kWh) ja voit polttaa vaikka koko päivän valoja jos ahdistaa vihreä siirtymä.
 
Olisi keskustalle ihan oikein jäädä alle 10% puolueeksi. Veikkaan että tulos jää kuitenkin päälle sen. Maakuntien ihmiset ovat täysin syystä kypsyneet Keskustan vuosikymmenien katteettomiksi osoittautuneisiin lupauksiin. Monille viimeinen niitti on ollut Kepun viimeisen 10 vuoden toiminta punavihreän politiikan tukipuolueena mm. turpeen alasajoineen puhumattakaan Sipilän Suomeen kutsumista raiskaajajengeistä.

Kepu keplottelee etuja koko ajan pienenevän piirinsä laariin. Omille on hommattu viimeisinä mahdin päivinä suojatyöpaikkoja erinäisissä julkisissa laitoksissa mm. erityisesti ns. aikuiskoulutuskeskuksissa. Toivottavasti se pyykki pestään vielä kunnolla ja täysin tehtäviinsä pätemättömät potkitaan pellolle.
 
Hallituksella edelleen yli 50%. Suomalainen erikoisuus on että hallitus tuskin on siitä huolimatta jatkamassa. Tai mistäpä tuotakaan varmaksi tietää.

Ilman kepua ei synny kuin sinipuna. Ja ilman Kokoomusta ei onnistu kuin nykypohjan jatko. Siis mikäli Purra ja Marin pysyvät kannoissaan että tuon toisen kanssa ei leikitä. Voi hyvin olla että tuokin ehdottomuus sulaa heti vaali-iltana ja asiakysymykset ratkaisevat.

Eli vielä on vaihtoehtoja mutta mitä niistä kenenkin äänestäminen edistää jää arvoitukseksi. Edelleen sama viesti persuille: jos haluatte hallitukseen niin mars äänestämään Kepua.
 
Olisi keskustalle ihan oikein jäädä alle 10% puolueeksi. Veikkaan että tulos jää kuitenkin päälle sen. Maakuntien ihmiset ovat täysin syystä kypsyneet Keskustan vuosikymmenien katteettomiksi osoittautuneisiin lupauksiin. Monille viimeinen niitti on ollut Kepun viimeisen 10 vuoden toiminta punavihreän politiikan tukipuolueena mm. turpeen alasajoineen puhumattakaan Sipilän Suomeen kutsumista raiskaajajengeistä.
Ei ne "sipilän raiskaajajengit" maalla mikään erityinen juttu ole. Hesassa tai Turussa käydessä kepulaiset toki huomaavat eron, mutta ei Halsualla, Rääkkylässä tai Savukoskella yhtään mitään jengejä ole. Sitävastoin turpeen alasajo ym. tuntuu todella pahalta.
 
Kovin on synkkää. Kannattaa heittäytyä mukaan ja poimia rusinat pullasta.

Tänään on päivälläkin melkein ilmaista sähköä (hinta ~2 senttiä per kWh) ja voit polttaa vaikka koko päivän valoja jos ahdistaa vihreä siirtymä.
Ja jos se ei yksin auta niin jättää saunan päälle ja jääkaapin oven auki.
 
Hallituksella edelleen yli 50%. Suomalainen erikoisuus on että hallitus tuskin on siitä huolimatta jatkamassa. Tai mistäpä tuotakaan varmaksi tietää.
Tuo on kyllä erikoista näillä näytöillä.
Ilman kepua ei synny kuin sinipuna. Ja ilman Kokoomusta ei onnistu kuin nykypohjan jatko. Siis mikäli Purra ja Marin pysyvät kannoissaan että tuon toisen kanssa ei leikitä. Voi hyvin olla että tuokin ehdottomuus sulaa heti vaali-iltana ja asiakysymykset ratkaisevat.
Ollos huoleti, kyllä siellä takkeja on soviteltu ristiin. Käännettynä ja suoriltaan.
 
Olisi keskustalle ihan oikein jäädä alle 10% puolueeksi. Veikkaan että tulos jää kuitenkin päälle sen. Maakuntien ihmiset ovat täysin syystä kypsyneet Keskustan vuosikymmenien katteettomiksi osoittautuneisiin lupauksiin. Monille viimeinen niitti on ollut Kepun viimeisen 10 vuoden toiminta punavihreän politiikan tukipuolueena mm. turpeen alasajoineen puhumattakaan Sipilän Suomeen kutsumista raiskaajajengeistä.

Kepu keplottelee etuja koko ajan pienenevän piirinsä laariin. Omille on hommattu viimeisinä mahdin päivinä suojatyöpaikkoja erinäisissä julkisissa laitoksissa mm. erityisesti ns. aikuiskoulutuskeskuksissa. Toivottavasti se pyykki pestään vielä kunnolla ja täysin tehtäviinsä pätemättömät potkitaan pellolle.
En tuota (boldaamaani) kovin todennäköisenä pitäisi, siellä istuvat kuin paska Junttilan pirtin seinässä.
 
Ei kai tuo tavatonta ole. Viimeksi pakitti SDP ja nyt Kokoomus.
Ja kahdeksan vuotta sitten näytti, että Sipilästä meinaa tulla Suomen Keisari, mutta hilkullehan sekin pääministeriys silloin meni.
Yleinen ilmiö: Oppositiossa haettu kannatus ei kestä vaalitaistelua, varsinkin kun kaikki hyökkäävät gallup-suosikin kimppuun. Isosta prosentista helpompi lohkaista kannatusta. Ei RKP:n kimppuun kannata kaikkien hyökätä.

Edit: Typoa
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top