Itse asiassa ei tämä mikään ongelma olisi, muualla päin maailmaa niitä kyllä myydään ja tullaan myymään kuten ylipäätään polttomoottorikäyttöisiä henkilöautojakin. Kaasuautohan on bensa-auto erilaisella kaasuttimella ja dieselkin saadaan käymään kaasulla kuten esim. kaukoidän rekkanupit useinkin. Parempia lämmityslaitteita ym. on Suomi/pohjoismaa malleihin aina asennettu joten kyllä se tehdaskin taipuu pienellä lisäkorvauksella. Ei varmaan kaikki valmistajat mutta muutamat pienemmät kuten Toyota kylläkin
Ilmeisesti eivät täytä kaikkia EU määräyksiä koska Aasian hinnoilla autojen myyntitilastot menisivät kyllä täällä heti uusiksi. Ylipäätään voisi sanoa että "kehittyville markkinoille" suunnitellut ja valmistetut mallit olisivat juuri niitä mitä suomalaisten enemmistö tarvitsisi.
Eurooppalaiset valmistajat ovat kyllä kilpaa ilmoittaneet luopuvansa "polttiksista". Saa nähdä miten käy. Ennustan eurooppalaisen autoteollisuuden suurta alasajoa ja vanhojen polttisten hyvää jälleenmyyntiarvoa.
Minä en ole sähköauto vastainen vaan sceptinen. Kaikki me jotka luemme populääritieteellisiä julkaisuja tiedämme että ihmeakku on aivan juuri tuloillaan ja koska se on ollut tuloillaan jo yli 100 vuotta niin enää ei varmaan tarvitse kauaa odottaa. Mikäli mennään sinänsä varsin valmiilla nykytekniikalla on akkumetalleista hirveä pula kroonisesti. JOS ihme tapahtuu ja siedettävän hintainen esim. rauta tai hiilipohjainen akku tulee niin ongelma on sähköinfra ja sähkön tuotanto. Eurooppaan tarvittaisiin varmaan 100+ isoa tai kymmenen kertaa suurempi määrä pienreaktoreita 10 vuoden sisään mutta en näe oikein merkkejä tästä vaan esim. mahtava Saksa sulkee loputkin saastuttavat ydinreaktorinsa aivan kohta puoleen..