Olen reserviläisliiton jäsen. Meillä oli keväällä webinaari aseluvista. Siellä kerrottiin, että pienoiskiväärin (raunasytytteinen) lupaan ei tarvitse osoittaa vuoden harrastaneisuutta. Täältä löytyy tuosta video Tulta toukokuussa1. ja kohdasta 44 minuuttia
https://www.reservilaisliitto.fi/videot/. Hain tuon tiedon perusteella lupaa pienoiskiväärille 28.6. Hakutilanteessa vielä varmistin poliisilaitoksella, että tuota harrastaneisuutta ei tarvita ja minulle sanottiin, että olen oikeassa. Tuon jälkeen olin elokuussa haastattelussa ja kaikki meni hyvin. Tarkoitus oli ampua 50m kivääriä ja yhdistyksellä, johon kuulun on sisä- ja ulkoampumaratavuorot. Rikosrekisterissä ei ole koskaan ollut mitään merkintöjä. Tänään tuli kielteinen päätös. Hain lupaa Valmet Standard .22lr TT1 pienoiskivääriin diopteritähtäimillä, joka oli varattuna liikkeeseen. Tänään tuli päätös, että en saa lupaa, koska minulla ei ole osoittaa harrastaneisuutta. Pystyykö kukaan sanomaan, että mihin tuo olisi kirjattuna, että tuota harrastaneisuutta ei tarvi?