Somistukseksi kuva auton talvitestireissulta Ilomantsista.
Onko tuo mersu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Somistukseksi kuva auton talvitestireissulta Ilomantsista.
Minkälaisia ratkaisuja sulan maan aikaan? Mä haen tässä ratkaisua, jolla pärjäisi ympäri vuoden, vaikka pääpaino onkin syksyssä.
Harkitsen kyllä yhtenä ratkaisuna tuohon petrooli- tai kaasulämmitintäkin, mutta kamiinassa olisi etuna polttoainehuollon helppous ja halpuus sekä mahdollisuus tehdä ruokaa samalla. Ja fiilis.
Tässä on ainakin muutama kasarin kovan sissikoulutuksen talvella saanut @Rajajääkäri @baikal @Sarek1 jotka tähän lankaan kirjoittelevat.
Olitteko te jo erämiehiä ennen tätä koulutusta, vai saitteko lisää kipinää ja osaamista siitä?
Mitä jäi käteen tähän päivään, vai jäikö mitään?
Sinä olet saanut saman koulutuksen kuin nuo hurjat , siksi luonnollisesti mainitsen sinut siinä joukossa, samoja hurjia. @Sarek1 varsinkin on vain viitseliäämpi kirjoittaja, kuin sissikirjailija konsanaan, ja siksi tiedämmekin niin paljon kasarin kovasta sissikoulutuksesta.Nöyränä otan vastaan, jos minut mainitaan noiden hurjien joukkoon. Mulla kasarin sissikoulutus takoi kallooni perusasioita, äärirajoille ajettuna fyysisesti ja henkisesti, antoi jonkinlaista luottamusta, että kun luonnossa, kaikissa olosuhteissa, toimii oikein ja varusteet ovat oikeanlaiset olosuhteisiin nähden, hengissä selviää kyllä.
Meni toki kauan aikaa intin jälkeen, ennenkuin kiinnostus asiaan heräsi jälleen. Itse en ollut erämies, enkä metsästäkkään. Toki aina metsässä/korvessa ollessani, välähtää joskus mielessäni...olisipa RK 62 roikkumassa olallani....
Luonnon keskellä, alkeellisissa olosuhteissa, kaikki tarvittava mukana rinkassa tai ahkiossa, saa ihmisen vaan johonkin perustilaan, stressitaso laskee, kaikki turhanpäiväinen arkihuoli häviää....
Siksi.....
Se tunne tulee aina joskus rinkka selässäSinä olet saanut saman koulutuksen kuin nuo hurjat , siksi luonnollisesti mainitsen sinut siinä joukossa, samoja hurjia. @Sarek1 varsinkin on vain viitseliäämpi kirjoittaja, kuin sissikirjailija konsanaan, ja siksi tiedämmekin niin paljon kasarin kovasta sissikoulutuksesta.
Mikä herättää kunnioitusta ysärin alun jääkärissä. Olin minäkin talvella intissä, mutta en nyt suorastaan asunut metsässä.
EDIT: Jokainen tuntemani sissi/tiedustelija/laskuvarjojääkäri muuten mainitsee tuon oudon tunteen siviilissä. että rynkky puuttuu. Et ole ensimmäinen.
Oikeastiko tulee vielä vuosikymmenten jälkeen sellainen tunne?
Rakas Joulupukki, kirjoitan sinulle jo kolmattakymmenettäseitsemättä kertaa...Somistukseksi kuva auton talvitestireissulta Ilomantsista. Pakkasta yli -30, sisällä tarkeni oikein hyvin. Kamina on alunperin työmaaparakin lämmitin, ja tuon kokoiseen auton koppiin se on jo turhankin tehokas. Katso liite: 47742
...tarttis saada vaimolle kauppakassi-auto. Joulualennukset tulee.Rakas Joulupukki, kirjoitan sinulle jo kolmattakymmenettäseitsemättä kertaa...
Katso liite: 47753
Olitteko te jo erämiehiä ennen tätä koulutusta, vai saitteko lisää kipinää ja osaamista siitä?
Joka kerta kun heittää rinkan selkään niin tulee tuo "missä ase?" efekti. Varusmiespalveluksesta on kuitenkin mullakin jos 20+ vuotta joten ihan jännä efekti. Jotain ovat siis saaneet iskostettua rajalla päähän. Yleisesti ottaen tuolta jäi ehkä kaikista tehokkaimmin se toimintamalli päälle että aina kun lähtee liikkeelle niin tulee tarkistettua että _mitään_ ei jäänyt jälkeen ja kaikki tavara on edelleen mukana.
Sen kaiken jos sanoiksi pukea taitaisin. Palvelusajasta jäi minulle paljon hyvää ja osan siitä olen ymmärtänyt syvällisemmin vasta varttuneempana kun tuota perspektiiviä asioihin elämänkokemuksen myötä on hiljalleen tullut lisää.Tässä on ainakin muutama kasarin kovan sissikoulutuksen talvella saanut @Rajajääkäri @baikal @Sarek1 jotka tähän lankaan kirjoittelevat.
Niinpä, sissikirjailija .Joskus kauniilla säällä kannon nokkaan hetkeksi istahtaminen, kuivalle kankaalle pötkähtäminen tai talven pimeimpänä aikana tähtitaivaan ja revontulten alla seisahtaminen huitsin kuikkelissa tiettömien taipaleiden takana sai aikaan seesteisiä tuntemuksia siitä että itsen ja ympäröivän luonnon väliin saattoi asettaa = -merkin. Ympäröivä luonto oli ja minä olin siinä mukana.
Ai perhana, tuota olen miettinyt, koska Norjassa ei ole saunoja - miten on toiminut, ja voiko rantakiviä pestyinä latoa ilman että poksahtelevat/ sirpaloituvat?Savotta telttakamiinassa hyviä puolia on tukeva rakenne, kamiina on tehty oikeasta pellistä eikä mistään 0,5mm foliosta. Kamiinan hinta on melko siedettävä, nyt sesonkiaikaan hinta on pompannut, mutta kesällä kamiinasta piti kärsiä 199€.
Huonoja puolia on tukevasta rakenteesta johtuen paino, kamiinan hitsausjälki on periaatteessa kelvollista mutta kamiinan loppuviimeistely on jätetty asiakkaalle, hitsausroiskeita ei ole viitsitty poistaa ja peltien partaveitsen teräviä reunoja ei ole hiottu.
Varuste.net:
TILAUSVAHVISTUS 12.05.2020 18:46:51
Savotta Puolijoukkueteltan savutorven aukko
Määrä : 2 kpl
Hinta / kpl : 26.90 EUR
Hinta yhteensä : 53.80 EUR
Sis. alv 24% : 10.41 EUR
Takuu : 12 kk
Savotta Telttakamiina
Määrä : 1 kpl
Pakettihinta : 199.00 EUR
Sis. alv 24% : 38.52 EUR