Esittele itsesi

Varusmiespalvelus Keuruulla 1982-1983. Reserviin alikersanttina Ruusun päivänä 4.5.1983. Ikää 53v ja ammatti talousjohtaja.
 
Moi!
Alik,ViestiR,EHMAAK,SRA tuomari/kouluttaja.
 
Tervehdys kaikille! Olen aktiivinen sotahistoriasta ja sotatekniikasta kiinnostunut reserviläinen. Isoisäni isä palveli Suomen Kaartissa aliupseerina osallistuen mm. Turkin sotaan 1877-1878. Isoisäni kaatui komppanianpäällikkönä/pataljoonan komentajana Ihantalassa 24.8. 1941. Isäni on rannikkotykistöupseeri ja meikäläinen taivaallinen ohiampuja!;)

Sivusto on erittäin mielenkiintoinen ja tulen varmasti liittymään keskusteluun. Sivuston edeltäjää Susi1:a tuli jonkin verran seurattua, mutta ajanpuutteen vuoksi en ehtinyt osallistua sinänsä ansiokkaaseen ja mielenkiintoiseen keskusteluun keskusteluun!

Pro Patria!

Grahn
 
Skarpskyttare Grahn kirjoitti:
Tervehdys kaikille! Olen aktiivinen sotahistoriasta ja sotatekniikasta kiinnostunut reserviläinen. Isoisäni isä palveli Suomen Kaartissa aliupseerina osallistuen mm. Turkin sotaan 1877-1878. Isoisäni kaatui komppanianpäällikkönä/pataljoonan komentajana Ihantalassa 24.8. 1941. Isäni on rannikkotykistöupseeri ja meikäläinen taivaallinen ohiampuja!;)

Sivusto on erittäin mielenkiintoinen ja tulen varmasti liittymään keskusteluun. Sivuston edeltäjää Susi1:a tuli jonkin verran seurattua, mutta ajanpuutteen vuoksi en ehtinyt osallistua sinänsä ansiokkaaseen ja mielenkiintoiseen keskusteluun keskusteluun!
Erityisesti olen kiinnostunut merisodankäynnistä ja ilmatorjunta-aselajista, joista viimeksi mainitusta on myös vankka käytännön kokemus.

Pro Patria!

Grahn
 
Joo, Bodyguard on nikki. Ikää 53 v., Spol-au, res 1979 silloisesta UudJP:stä. Pari kertausta ja yks ylennys, enää ei taida sijoitusta olla ( tai sit se liittyy siviiliduuniin ). Insinööri, joka omalla pienellä panoksellaan pitää suomen kauppalaivastoa liikkeellä. Harrastanut pallopelejä ja (korealaisia) kamppailulajeja. Nykyään kalastelee, lukee ja yrittää käydä uimassa ja kävelemässä. Ei nivelet enää kestä kunnon treeniä.
Vaikutin joskus hetken aikaa SUSI1:ssä, mutta sitten tuli kaiken maailman kiireitä, eikä ehtinyt kirjoittelemaan. Yritän taas päästä mukaan "tunnelmaan".
Helsingissä syntynyt ja koko ikänsä PK-seudulla asunut. Vantaan ja Espoon kierroksen jälkeen asustelee taas Helsingissä.
 
Täällä on usein esiintynyt rollaattorikomppania ym. "vanhoja" kuvaavia termejä. Mietitäänpäs vähän kriteereitä näille yksiköille. Mulla taitaa ainakin ikä ja noiden polvien kunto riittää tohon rollaattorikomppanian sijoitukseen. Rollaattorikomppania, onkos se sitten RolK, RoltK vai RoK vai RocK?
 
Bodyguard kirjoitti:
Täällä on usein esiintynyt rollaattorikomppania ym. "vanhoja" kuvaavia termejä. Mietitäänpäs vähän kriteereitä näille yksiköille. Mulla taitaa ainakin ikä ja noiden polvien kunto riittää tohon rollaattorikomppanian sijoitukseen. Rollaattorikomppania, onkos se sitten RolK, RoltK vai RoK vai RocK?

Minusta ehdottomasti RocK on lähimpänä totuutta :a-grin:
 
Liioittelua! Sinähän bodyguard kuljet siis vielä omilla jaloillasi ilman keppejä? Iästä viis, sinussa on vielä potentiaalia eli Taistelujoukkostatushan tuo on ihan selvästi.

Jäsen second lanseerasi jo vuosia sitten yksikkönimen HEPEP-joukot. (hevonperseenpataljoonat) näissä on tilaa, kun vain sokeri suussa sulaa.
 
baikal kirjoitti:
Liioittelua! Sinähän bodyguard kuljet siis vielä omilla jaloillasi ilman keppejä? Iästä viis, sinussa on vielä potentiaalia eli Taistelujoukkostatushan tuo on ihan selvästi.

Jäsen second lanseerasi jo vuosia sitten yksikkönimen HEPEP-joukot. (hevonperseenpataljoonat) näissä on tilaa, kun vain sokeri suussa sulaa.

Onkos toi sokerin sulattaminen pakollinen kriteeri, vai voiko sen kiertää waiwerilla ( otan mallia USA:sta ). Mulla kun on diabetes ( onneks vaan 2.tyypin ), nii sokeria pitäis välttää, mielellään ei sais sulatella sitä ollenkaan...
 
45-v, Etelä-Pohojammaalta Varsinais-Suomen kautta Hämeeseen kotiutunut, ikuinen lentosotamies/säämies. II/85 IlmaSK ja Slu- ja SääK.
 
Jaahas... jotta tällanen topikki... mikäs siinä.
Joillekin tuttu nimimerkki Susi1:n ajoilta, tosin välillä pitkään passiivisena siellä.
Nyt parisen päivää sitten silkasta uteliaisuudesta taas aloin kattelemaan ja huomasin, että toiminta keskittynyt nyt tänne.

38v. , Lapin läänin asukas, sissiradisti vm. 2/92, eli siihen aikaan vielä VK/Auk sissilinja JPr:ssa.
 
Bordelli kirjoitti:
Foorumin nuorimpia 20 vuotta PionR/KsPionP/Sluk II/09 Suojelumies ja puhdistusajoneuvonkuljettaja

Katsoppas vaan, olet ollut samassa erässä SluK:ssa meidän pojan kanssa.
Hän on lääk au, mutta ei laiteta nimiä nettiin vaikka tiedettäisiinkin !

Mielenkiintoinen paikka se SluK, kaikenlaista sitä intissä tehdäänkin....
 
Jaa kai sitä pitäis itsekin pari sanaa vaikka näin vähän myöhempäänkin.

Kekkosen ajan mukuloita. Inttitouhuissa tullut kouluttautuduttua enempi tonne tiedustelupuolelle ja napit kauluksessa seistiin kotiuttamistilaisuudessa. Sittemmin sotavaltion instanssit maksaneet muutamaan otteeseen palkkani sekä kotimaassa että ulkomailla ja tullut myös noissa siviilipuolen hommissa jonkun verran kierrettyä ns. kriisialueita. Viimeksi ollut kertaamassa tänä syksynä.

Harrastelen jossain muodossa ehkä keräilyksikin mainittavaa toimintaa. Foorumilla keskityn niihin asioihin joista jotain tiedän, luulen tietäväni ja joista minua ei ole kielletty puhumasta eli lähtökohtaisesti yksittäisen taistelijan tai pienryhmän varusteisiin ja perustaitoihin. Jätän pääsääntöisesti väliin ulkomaan missioista ja teknisistä isommista härpäkkeistä (kuten panssariajoneuvot, lentokalusto ja merialukset) puhumisen.

Niin ja sattumalta asun parin muun foorumin kirjoittajan kanssa samassa rakennusryhmittymässä, mutta eri talouksissa.
 
20v, Helsinki, KaartJR 2009 palvellut jääkäriryhmän johtaja. Lurkkasin Susi1:tä ja päädyin tekemään tunnukset tänne nyt kun intin jälkeen sotilasasioista jotain tietääkin.
 
Back
Top