Esittele itsesi

Adolf itse ei ole rekisteröitynyt :) Liekö Herman itse Herman :p
 
Joo morjestaa. Täällä ois Dani, nyt 25-vuotias tamperelainen.

Kävin aikoinaan Niinisalossa intissä, mutta ei se homma ollut oikeen mun juttuni, niin päädyttiin sitten siellä siihen että vaihdoin siviilipalvelukseen ja suoritin palvelukseni sammon lukiossa Tampereella.

En siis varmaan pelkästään jo tämän vuoksi tule olemaan mikään vaikuttaja, tai hurjan hyviä kannanottoja keräämään tuleva jäsen maanpuolustusfoorumilla, koska en ole sotilas.

Kuitenkin, kiinnostukseni yhteiskunnallisiin asioihin on se juttu, miksi luen tätä foorumia ja aion alkaa käymään joskus jopa kirjoittelemassa täällä.
Mielestäni täällä suhtaudutaan hyvin ammattitaitoisella näkemyksellä konflikteihin, ja sitten on tietysti myös tuo historiapuoli, jota olen lukenut jo vuodesta 2014, tai sinne päin.
 
Tervetuloa vaan minunkin puolestani.

Mielestäni on hienoa että tänne tulee muunlaisenkin taustan omaavia jäseniä kuin vain pitkän linjan aktiivisireserviläisiä tai mahdollisia evp. kantahenkilökuntaan kuuluvia porukoita. Mielipiteenvaihto on tärkeää mahdollisimman erilaisilta ihmisiltä täälläkin varsinkin jos se kyetään pitämään asiallisella tasolla.
 
Keski-Euroopassa vaikuttava nostomies, mielenkiinto siirtynyt aktiivisesta politiikan ja sota-asioiden seuraamisesta maailman tapahtumien ihmettelyyn, myös vielä mukana vaellus, alpinismi, kamppailu ja muu pitsinnypläys. Rekkasin suomenkielisille sivustoille että tulisi edes joskus luettua ja kirjoitettua suomea. Seurailen lähinnä taustalta.
 
Keski-Euroopassa vaikuttava nostomies, mielenkiinto siirtynyt aktiivisesta politiikan ja sota-asioiden seuraamisesta maailman tapahtumien ihmettelyyn, myös vielä mukana vaellus, alpinismi, kamppailu ja muu pitsinnypläys. Rekkasin suomenkielisille sivustoille että tulisi edes joskus luettua ja kirjoitettua suomea. Seurailen lähinnä taustalta.
Oletko mahdollisesti @pstsika :n jonkinlainen kontinentaalinen re-inkarnaatio? Hän on vaikuttanut tällä ansiokkaalla foorumilla lähinnä pst- ja spade -ketjuissa, joihin miehen kontribuutio on ollut elämyksellinen.
Jatkakaa.

 
En jaksanut käydä noita viestejä vielä läpi,onkos täällä muita rantapyssyn miehiä?
 
Missä päin olit? Itse Rysässä,Merivalvonta/Meritulenjohto.
 
Varusmiesaikana... alokasaika Huovinrinteellä (!), sitten Santiksessa, Hästö-Busössä, Russarössä ja vähän aikaa Hangossa
Reservissä... aika monella kivellä, en enää muista läheskään kaikkia.
Hestiksessä myös itse juossut:) punaisen mökin asukki,siinä kasarmin edessä.
 
Havu tuli aikanaan ansaittua nyt jo lakkautetussa sissikomppaniassa ja sitten olin niin noheva ryhmän tukiampuja että antoivat nakkiauran rinnuksiin. Vähän preppaajan* vikaa myös eli kotivaraa ja intärnätistä riippumatonta viestivälinettäkin jopa löytyy. Introvertti, harmaaseen massaan sulautuja. Harmaata arkea sävyttää usein hyvän maun rajoilla kulkeva musta huumori. Äärimmäisen (valta)mediakriittinen, joten luen usein saman uutisen useasta eri lähteestä.

*tätä kutsutaan tuttavallisemmin maalaisjärjeksi.
 
Tjaa.. Pitää tännekkin jotain raapustaa.

Ikää on 23 ja kotoosin oon Etelä-Pohojanmaalta, mutta sieltä eksynyt etelämmäksi. Intissä ajeltiin, tiedusteltiin ja valmisteltiin poikaporukan kanssa idän ihmeellä, jonka huhutaan olevan PV:n maastokykyisin laite.

Tätä sivustoa olen seurannut jo pari-kolme vuotta, mutta sitten piti tänne liittyä. Suurimman osan ajasta seuraan sivusta ja tykkäilen kirjoituksista jotka jonkinlaista tunnetta herättävät, mutta olen nyt alkanut enenevissä määrin alkanut itsekin kirjoittaa tänne. Lähinnä tarkoituksena on tilannetajun ylläpitäminen, siitä mitä tapahtuu koto-Suomessa ja lähialueilla. Yhteiskunnalliset ja poliittiset aiheet koen kiinnostavimmiksi, toisaalta historia, sodankäynti ja tekniikka sekä aseet ovat myös henkilökohtaisia kiinnostuksen ja harrastuksen kohteita.

Mikäs täällä yövuorossa on kirjoitellessa ja lueskellessa :)

P.s. Pääseekö siionistisiipeen, jos on säikäyttänyt muslimin bussissa, lukemalla Times of Israelia?
 
Ai täällä oli tällainenkin sivu.
Olen tällainen vähän vanha jässikkä vm. 1963 ja palvelusaika meni Gyltön kallioluolassa ja loppuaika Örön linnakesaarella, alokas ajan jälkeen päättivät laittaa "piiloon" sinne saarelle;)
Tykkään lukea toisten tekstejä pääasiassa, omien ajatusten ilmaisu kirjoittamalla jotenkin hankalaa mutta joskus sitä innostuu kirjoittamaan.
Ihan mielenkiintoinen foorumi , seurannut jotain 3-vuotta jo ilman kirjautumatta
Niin ja jos noista palveluspaikoista ei vielä selvinnyt niin Varsinais-Suomessa asustelen.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä foorumia jo kohta kolme vuotta lukeneena ja tänne kirjoitelleena täytynee kanssa esittäytyä.

Varusmiespalvelus suoritettu 2000-luvun puolivälissä PorPr Säkylä / Spol-ja TiedK / spol.
Nyt ikää plus 30. Lounais-Suomessa asustelen ja täällä myös vakituisesti töissä.
Kertausharjoituksiin ei harmi kyllä kutsua ole tullut ja tuskin sitten 35 vuotiaana ja sen jälkeen tuleekaan. Maakuntakomppaniaan jos hakisi ja pääsisi. Pääsisi tällä tapaa "kertaamaan"?
Maanpuolustus, historia ja sotahistoria ovat aina olleet kiinnostuksen kohteena. Samoin maailmanpoliittiset asiat ja ihan koti Suomen sisäinen ja ulkoinen turvallisuus on aina kiinnostanut.
Alun perin etsin tietoa rauhanturvaamisesta ja löysin sitä kautta tieni tälle foorumille.
Olen aikoinaan myös lukenut ja ollut liittyneenä Kontrolli foorumilla jota harmi kyllä ei enää ole.
Koalitio.info foorumia luin myös, eipä ole sitäkään enää.
Eli erittäin hyvä, että on tämä maanpuolus.net palsta ja toivotaan, että tämä jatkuu jatkossakin. Ja hienoa, että tämä on aktiivinen foorumi, paljon keskustelua :solthum:
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille!

Entinen merisoturi niin laivalta, kuin kirjoituspöydänkin takaa. Laivalla maistui SUTO ja luolassa JOJÄ. Virkatehtävät vaihtuivat sittemmin jo suunniteltua varhaisemmassa vaiheessa siviilipuolen it-hommiin tietoturva-alalla. Foorumia olen seurannut pitkään, mutta kirjautuminen on jäänyt. Korona toi lisää vapaata aikaa, joten liityin joukkoon.
 
Back
Top