Vonka
Supreme Leader
Se nyt vaan on tässä maailmassa niin, että kun kutsuu maanpuolustusfoorumilla toisia keskustelijoita putinin kätyreiksi, niin saa kyllä varautua siihen, että sanotaan vastaan.
.
Onko joku sanonut sinua henkilökohtaisesti Putinin kätyriksi? Jos olet aito kansallismielinen, ei ensimmäisenä tulisi ainakaan minun mieleeni. Jos minä johonkin luotan, että ei milloinkaan myisi sieluaan itään tai länteen, kyllä ne ovat räyhäkkäät kansallismieliset, joille ei ole olemassa joustavuutta eikä siten muuta politiikkaa kuin isänmaan oikeus. Tästä syystä minulla on aina lämmin sydän monelle kiivaalle, vaikka olemme usein erikin mieltä.
Joskushan voi pelata väärään pussiin tahtomattaan, kuka tahansa meistä, mutta silloin kuvio on monimutkainen. Pitää silloin miettiä, mikä se kuvio on.
EU:n tulevaisuus on epävarma. Britit saivat tarpeekseen. EU on onnistunut joskus ja nyt epäonnistunut komeasti, alkaen Maastrichtin sopimuksen rikkomisesta, kun Kreikka ja Italia (muistatteko drakman ja liiran kurssit!) otettiin rahaliittoon.
EU:n yksi suuri ongelma on myös se, että Italia ja Kreikka ovat myös Putinin poliittisia kumppaneita, kuten hän sanoi vuosia sitten. Mitä se enteili? Mikä on kansainvaelluksen perimmäinen syy? Kuka salakuljettaa, kuka maksaa, kuka organisoi, kuka markkinoi... mikä on vaikuttaja lähtöalueella, mikä bisnesketju mafiasta Luona Osakeyhtiöön ja mikä poliitikkojen osuus siivusta?
Siellä seassa sitten raukkoja oikeassa hädässäkin, naisia ja lapsia leireissään.
Minä olen ristiriitaisessa tilanteessa. En luota Venäjään. En luota Saksaan en Ranskaan, en Ruotsiin. En Euroopan unioniin. En luota mihinkään, en edes itseeni tai ainakin teen sen hyvin varoen. Silti en kannusta jättämään EU:ta ainakaan, ellemme ole Natossa kuten Norja. Ja löytäneet öljylähteen. Mutta välillä palaa päreet ja usein se on joku direktiivi, oli se asedirektiivi tai ympäristödirektiivi, jossa tietysti vielä omat poliitikkomme sössivät. Puolassa, Unkarissa ja muualla kivihiili palaa mutta päästötavoitteita ei juuri nosteta. Siellähän ne olisi helppo tavoittaa! Täällä "ytimessä" Suomi, joka on jo omista lähtökohdistaan kiristänyt aivan äärimmilleen, saa lisää piiskaa ja lisää päästönvähennystavoitteita ja lisää maksettavaa.