EU - onko järkee vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vlad
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Suomen geopoliittinen asema on samankaltainen kuin Etelä-Korealla, Taiwanilla, Singaporella ja Israelilla.

Pitää pelata niillä korteilla mitä on jaettu, ovatko nämä valtiot pelanneet korttinsa sinusta huonosti?

Sitä olen tarjonnut.
Yhdysvallat on innovatiivinen yhteiskunta, jonka kulttuuri on monin tavoin ylivertaista. Yhdysvallat on todellakin kulttuurien sulatusuuni, ja voi olla meille hyödyllinen kumppani, onhan heidän talous vielä toistaiseksi ylivertainen. Keski-Euroopan maat ovat nekin sivistyksen kehtoja, joskin jokaisella varmasti on muistissa esimerkiksi Natsi-Saksan kauheudet. En halua olla heidän vasalli. Voimme kuitenkin käydä kauppaa heidän kanssaan. Venäjä on sijaintinsa vuoksi luonteva kumppani meille. Onhan meillä paljon yhteistä historiaa. Mahtavasti luonnonvaroja, kiehtova maa ja kulttuuri! Avataan ovemme itään.

Yhdysvallat on innovatiivinen yhteiskunta, jonka kulttuuri on monin tavoin ylivertaista. Yhdysvallat on todellakin kulttuurien sulatusuuni, ja voi olla meille hyödyllinen kumppani, onhan heidän talous vielä toistaiseksi ylivertainen. Keski-Euroopan maat ovat nekin sivistyksen kehtoja, joskin jokaisella varmasti on muistissa esimerkiksi Natsi-Saksan kauheudet. En halua olla heidän vasalli. Voimme kuitenkin käydä kauppaa heidän kanssaan. Venäjä on sijaintinsa vuoksi luonteva kumppani meille. Onhan meillä paljon yhteistä historiaa. Mahtavasti luonnonvaroja, kiehtova maa ja kulttuuri! Avataan ovemme itään.

Oletko ihan selvinpäin? Kysyn tosissani.

Venäjällä on vallassa ideologia joka näkee Suomen osana Venäjää.

Tarjoukset sieltä ovat verrattavissa tähän.

Mitkä tarjoukset? Puhumme kaupankäynnistä ja kansojen välisestä ystävyydestä. Ei mistään alueluovutuksista, sellaisia ei ole esittänyt kukaan muu kuin nämä Karjala takaisin -aktivistit. Suomen maanpuolustuksen tavoite tulisi olla itsenäisyytemme turvaaminen, ei EU:n vasallina toimininen.

Mitkä tarjoukset? Puhumme kaupankäynnistä ja kansojen välisestä ystävyydestä. Ei mistään alueluovutuksista, sellaisia ei ole esittänyt kukaan muu kuin nämä Karjala takaisin -aktivistit. Suomen maanpuolustuksen tavoite tulisi olla itsenäisyytemme turvaaminen, ei EU:n vasallina toimininen.

Tuollaista ei ole tarjolla Venäjän puolelta.

Sanoit että haluat opiskella Venäjää maana ja kulttuurina, tee se ja palataan asiaan sitten.
Kyllä, mutta lähden liikkeelle kielen opiskelusta. Osaatko itse kuinka paljon? Oletko asunut Venäjällä? Itse en. Ehkä joskus? Aijon kyllä seurata venäläistä mediaa laajemmin.

Nohnoh. Venäjän doktriini joka on jaettu kaikille virkaa tekeville ja jonka se pitää lukea jos haluaa olla piireissä ja kaveria Johtajan kanssa pitää sisällään mm. Suomi pilkotaan. Pohjoissuomi liitetään murmanskin piiriin. Suomi lakkaa olemasta. Yllätys oli se että heidän tavoitteenaan olevassa Moskova-Berliini akselissa toivottiin saksalle balttian maita. Suomi muistaakseni oli ainoa joka lakkasi olemasta. Muut vain alistetaan.
Ei siinä voi mitään kansojen välistä ystävyyttä ajatella. Ei vielä ainakaan. Tätä venäjä yli-ihmisenä ja muiden hallitsijana on ajettu kansaan jo kymmenen vuotta. Ei nyt voi mitään ovia avata. Siellä täytyy vaihtua valta.

Juurihan se joku kirjoitti,kuinka pietarissa istui nuorten hyvin koulutettujen venäläisten kanssa kahvilla. Aikansa kun esitti olevansa hengenheimolaisia niin jo muuttui se korrektius ja sieltä tuli taas että suomi kuuluu venäjään historiallisesti sekä geneettisesti. Emme me ansaitse olla olemassa. Meidän asemmame alkaa muistuttaa kokoajan enemmän ja enemmän Puolan asemaa 30-luvulla. Sitä ei vain kukaan kerro. Eikä kertonut 30-luvullakaan tämän enempää puolasta.

Kyllä, mutta lähden liikkeelle kielen opiskelusta. Osaatko itse kuinka paljon? Oletko asunut Venäjällä? Itse en. Ehkä joskus? Aijon kyllä seurata venäläistä mediaa laajemmin.

Olen lukenut vuoden venäjää, sillä osaa suorittaa alkeellisen kuulustelun.

En ole asunut, seuraan Venäjän mediaa ja luen paljon yleensäkin kaikesta.

Olen lukenut vuoden venäjää, sillä osaa suorittaa alkeellisen kuulustelun.

En ole asunut, seuraan Venäjän mediaa ja luen paljon yleensäkin kaikesta.
Vau. Itse olen vasta aloittamassa. Toki venäläisiä tuttuja minulla on, ja suomalaisia jotka vain ovat kiinnostuneita Venäjästä, mutta en itse osaa kieltä.

Olen huolissani siitä kenen kanssa liikut.
Heillä on ihan realistinen suhtautuminen Venäjään. Aijon myös verkostoitua laajemmin Venäjä-asiantuntijoiden kanssa. Sellaset yhteydet ovat varmasti tulevaisuudessa arvokkaita.

Back