EU - onko järkee vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vlad
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Porukalla on faktat pahasti hakusessa, kun väittävät, että kansainvälinen kauppa on aina kaikille kaupan osapuolille hyväksi.

Jos vapaakauppa ei sovi hyväksikäyttövyöhykkeelle ja tavaraa ei saada hyvällä, se otetaan taloudellisella sodankäynnillä. Tarpeen tullen taloudellista sodankäyntiä voidan tukea sotatoiminkin.

Esimerkkinä historiasta vaikka Kiina.

Saksalla ja Venäjällä on pitkä historia (noin 1000 vuotta) tällaisesta toiminnasta Itämeren alueella, Nord Stream on yksi nykyajan ilmentymä näiden kahden suhtautumisesta välissä oleviin valtioihin.

Onko ajatuksia miten estetään Venäjän vasalliksi joutuminen jos ei olla a. EU:ssa b. NATOssa eikä c. kahdenvälisessä puolustusliitossa Yhdysvaltojen kanssa?

Kivoja iskulauseita huutelemalla ei nimittäin naapuri tuosta viereltä katoa.

NATO jäsenyyttä en ole ikinä vastustanut tosin kannatan ennemmin kahdenvälistä sopimusta Yhdysvaltain kanssa koska siinä ohitetaan nykyisen NATO:n epäluotettavat jäsenet.

Onko ajatuksia miten estetään Venäjän vasalliksi joutuminen jos ei olla a. EU:ssa b. NATOssa eikä c. kahdenvälisessä puolustusliitossa Yhdysvaltojen kanssa?

Tiedätkö miksi suomalaiset eivät kannata Nato jäsenyyttä?

Nato jäsenyys olisi paaaaljon helpompi myydä kansalle, jos Suomi ei olisi EU:n jäsen.

Vaikka "vastuumedia" muuta kuvittelee, ihmiset tunnistavat kusetuksen ja hyväksikäytön. Sen takia nykyiset eurostoliiton etuja ajavat helppoheikit eivät saa Natoa kaupaksi.

NATO jäsenyyttä en ole ikinä vastustanut tosin kannatan ennemmin kahdenvälistä sopimusta Yhdysvaltain kanssa koska siinä ohitetaan nykyisen NATO:n epäluotettavat jäsenet.
En minä sitä kysynyt, kysyin miten estetään Venäjän vasalliksi ajautuminen jos emme kuulu mihinkään noista kolmesta.
Tiedätkö miksi suomalaiset eivät kannata Nato jäsenyyttä?

Nato jäsenyys olisi paaaaljon helpompi myydä kansalle, jos Suomi ei olisi EU:n jäsen.

Vaikka "vastuumedia" muuta kuvittelee, ihmiset tunnistavat kusetuksen ja hyväksikäytön. Sen takia nykyiset eurostoliiton etuja ajavat helppoheikit eivät saa Natoa kaupaksi.
No sitten sinäkin voisit ensin kohdentaa energiasi Suomen viemiseksi NATO:on. Kun olet sen tehnyt, niin ruvetaan sitten miettimään FIXITtiä.

Suomen irroitettaminen EU:sta ennen tuota olisi aika edesvastuutonta IMHO.

En minä sitä kysynyt, kysyin miten estetään Venäjän vasalliksi ajautuminen jos emme kuulu mihinkään noista kolmesta.

No ei se vasalliksi ajautuminen mikään automaatio ole jos maanpettureita ei löydy pilvin pimein, jos löytyy niin Suomi ei edes ansaitse itsenäisyyttä, sama päteen EU:n suhteen.

Porukka on aika pahasti sekaisin, jos kuvittelevat, että eurostoliitto voisi meitä Venäjältä suojata.

Suomihan on asemoinut itsensä nykyisin samaan asemaan kuin vuosina 1941-1944. Suomi ei koskaan liittynyt akselivaltoihin. Tästä huolimatta Saksa kunnioitti Suomea huomattavasti enemmän kuin virallisia akselivaltoja Romaniaa ja Unkaria. Hitler ei koskaan vieraillut kyseisissä maissa niiden johtoa tapaamassa. Käytännössä sekä Unkari että Romania antoivat luonnonvaransa kuten viljan ja öljyn Saksalle velkaa vastaan. Vastineeksi he eivät saaneet aseita vaikka niitä mankuivat. Kun Suomeen rahdattiin aseita kesällä 1944, niin Unkarissa lähetettiin palvelukseen kutsuttuja asevelvollisia kotiin koska aseita heille ei ollut.

Ironista eikö totta? Unkari ja Romania nuolivat saksmannin persettä ja lahjoittivat viljan ja öljyn velkakirjoja vastaan. Suomi taas sai aseita velkakirjoja vastaan. Saksaan teki vaikutuksen Suomen täydellinen mobilisaatio kesällä 1941 ja taisteluissa osoitettu kyky.

Käytännössä sekä Romania että Unkari antoivat muuttaa itsensä Saksan hyväksikäyttövyöhykkeiksi. Se ei herättänyt saksalaisissa kunnioitusta, vaan uusia vaatimuksia.

Nykyisin tilanne on se, että EU:n todelliset suuret akselivallat Saksa ja Ranska eivät halua missään tapauksessa sotaa Venäjän kanssa. Niiden asevoimat ovat rappeutuneet krihapumpuksi josta ei ole sotilmaan itäeuroopan tasangoilla.

Itsenäisyyden puolesta kannattaa tapella ja maksaa. EU:n kannattajat haluaa vain ottaa munan suuhun.

No ei se vasalliksi ajautuminen mikään automaatio ole jos maanpettureita ei löydy pilvin pimein, jos löytyy niin Suomi ei edes ansaitse itsenäisyyttä, sama päteen EU:n suhteen.
Ei ole automaatio, mutta iso riski siihen on olemassa. Kaikki Venäjän naapurivaltiot jotka eivät ole asemoineet itseään länteen joko NATO tai EU-jäsenyydellä, ovat pahemmin Venäjän ikeen alla kuin me olemme nyt EU:n talutusnuorassa. Nyt puhutaan sen verran isoista asioista ja isoista riskeistä, että jotain konkreettisempaa pitäisi kehittää.
Itsenäisyyden puolesta kannattaa tapella ja maksaa. EU:n kannattajat haluaa vain ottaa munan suuhun.
Miten olet asian eteen taistellut? Vittuilemalla muille täällä (täältä muutenkaan tuskin löydät montaakaan liittovaltiokehityksen kannattajaa, joten huti menee)?
Taitaa olla FIXITiin pitkä tie jos tuo on ainoa taistelutapa.

Ps. Munan ottaminen ja imeminen tuntuu sulla olevan kerta toisensa jälkeen toistuva teema. :unsure:
Jos normaali keskustelu ei onnistu, tee muille palvelus ja etsi netistä uusi kuva silvotusta lapsesta.

Ei ole automaatio, mutta iso riski siihen on olemassa. Kaikki Venäjän naapurivaltiot jotka eivät ole asemoineet itseään länteen joko NATO tai EU-jäsenyydellä, ovat pahemmin Venäjän ikeen alla kuin me olemme nyt EU:n talutusnuorassa. Nyt puhutaan sen verran isoista asioista ja isoista riskeistä, että jotain konkreettisempaa pitäisi kehittää.

No itse olen johdonmukaisesti suositellut sotilaallista liittoutumista ja EU:eroa, minulle on ihan sama missä järjestyksessä ne tehdään.

Miten olet asian eteen taistellut? Vittuilemalla muille täällä (täältä muutenkaan tuskin löydät montaakaan liittovaltiokehityksen kannattajaa, joten huti menee)?
Taitaa olla FIXITiin pitkä tie jos tuo on ainoa taistelutapa.

Ps. Munan ottaminen ja imeminen tuntuu sulla olevan kerta toisensa jälkeen toistuva teema. :unsure:
Jos normaali keskustelu ei onnistu, tee muille palvelus ja etsi netistä uusi kuva silvotusta lapsesta.

Taisi Gyllikseltä argumentit loppua?

Raivoa ihan rauhassa - totuus satuttaa.

@Talvela :n kanssa voi väitellä ihan hyvin ihan ilman vitutusta. Forumilla on muutamia, jotka olen laittanut "ignoreen" kun en kertakaikkiaan kestä.

Asiat väittelee, ei miehet.

No itse olen johdonmukaisesti suositellut sotilaallista liittoutumista ja EU:eroa, minulle on ihan sama missä järjestyksessä ne tehdään.
Helpompi varmaan olisi liittyä EU- jäsenenä. Vaikka kyseisestä lafkasta olisi mitä mieltä, voidaan varmaan yhdessä todeta että jäsenyys ainakin hieman korottaa kynnystä pikkujäynien tekemiseen.
Ehdotin jo aiemminkin rajavyöhykkeen ruoppaamista hyvin syvään..
Aika surullista että tämä oli thintankin ainoa konkreettinen ehdotus... :ROFLMAO:
Vielä en lähtisi eropapereita täyttelemään.

Taisi Gyllikseltä argumentit loppua?

Raivoa ihan rauhassa - totuus satuttaa.

Tällä palstalla huonosti käyttäytyvät lähinnä fixitistä haaveilevat hommalaiset. Yhtenä päivänä EU:ssa pysymistä kannattavat ovat maantettureita (70% kansasta), välillä taas ollaan bolsevikkeja, sitten toisena päiävä ollaankin fasisteja, väärä arwo pohja joka päivä, vapaakauppa on Trumpin pettämistä, näitähän saa lukea joka päivä... vaan kuinkas usein näistä bolsevikeistä rääkyjiä kutsutaan faisteiksi sen toisen osapuolen kannalta? En muista sitä tehneeni ja tekee kukaan mukaan ellei keitä yli kun on tarpeeksi solvattu.

EU vastaisuus kiteytyy lähinnä jonkunlaiseen kummalliseen hurmokseen (kuten edellisellä sivulla voi lukea) eikä sitä sen takia perustella millään faktoilla... pelkkiä tyhjiä fraaseja tarjolla. Persuilla/hommalaisilla näyttääkin olevan jonkinlainen hinku palauttaa Suomi sellaiseksi maalaisyhteiskunnaksi joita nähdään 50-luvun filmeissä.

Helpompi varmaan olisi liittyä EU- jäsenenä. Vaikka kyseisestä lafkasta olisi mitä mieltä, voidaan varmaan yhdessä todeta että jäsenyys ainakin hieman korottaa kynnystä pikkujäynien tekemiseen.

Itse katson että Venäjä pystyy vaikuttamaan kyseisen lafkan kautta tavoilla joille emme voi mitään, siksi näen Venäjän haluavan vahvaa EU keskuhallintoa.

Vaikka monille EU on itse saatanasta, niin oma (onanointi) kokemus on erilainen...rahallisesti jne.

Ja esim. @Talvela :n kanssa mennään samoilla linjoilla, että poliitikot, jotka ajavat jotakin liittovaltiota "voivat imeä sykkivää". :D

Talousliittona toimiva, poliittisena perseestä.

Aika surullista että tämä oli thintankin ainoa konkreettinen ehdotus...:ROFLMAO:
Vielä en lähtisi eropapereita täyttelemään.

Varsinainen aivomyrsky...:eek:

Kommentoin toisin tähän kommenttiisi..
Kivoja iskulauseita huutelemalla ei nimittäin naapuri tuosta viereltä katoa.

Tällä palstalla huonosti käyttäytyvät lähinnä fixitistä haaveilevat hommalaiset. Yhtenä päivänä EU:ssa pysymistä kannattavat ovat maantettureita (70% kansasta), välillä taas ollaan bolsevikkeja, sitten toisena päiävä ollaankin fasisteja, väärä arwo pohja joka päivä, vapaakauppa on Trumpin pettämistä, näitähän saa lukea joka päivä... vaan kuinkas usein näistä bolsevikeistä rääkyjiä kutsutaan faisteiksi sen toisen osapuolen kannalta? En muista sitä tehneeni ja tekee kukaan mukaan ellei keitä yli kun on tarpeeksi solvattu.

EU vastaisuus kiteytyy lähinnä jonkunlaiseen kummalliseen hurmokseen (kuten edellisellä sivulla voi lukea) eikä sitä sen takia perustella millään faktoilla... pelkkiä tyhjiä fraaseja tarjolla. Persuilla/hommalaisilla näyttääkin olevan jonkinlainen hinku palauttaa Suomi sellaiseksi maalaisyhteiskunnaksi joita nähdään 50-luvun filmeissä.

Itse en edes lue hommaa kuin ehkä pari kertaa vuodessa ja jäsen en ole, en kuulu myöskään sisuun tai mihinkään muuhunkaan yhdistykseen, persuissa olen ihan vain kannatusjäsen enkä osallistu toimintaan mitenkään.

Sveitsi, Norja ja Islanti eivät elä 50-luvulla, kaikki ovat EFTA:n jäseniä, kaksi kuuluu NATO:n ja kaikki käyvät kauppaa koko maailman kanssa, jopa EU:n kanssa.

Back