EU - onko järkee vai ei?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vlad
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
YLEn uutisesta oli ihan vahingossa jäänyt eräs keskeinen tehtävä kirjoittamatta. joka koskee rajavartijoita. Lisäsin korostetun.

EU:lle ensi kertaa omat rajavartijat

Eurooppaan perustetaan uusi pysyvä raja- ja merivartioiden joukko, joka antaa EU-maille tukea rajojen vartioinnissa, torjuu järjestäytynyttä rikollisuutta ja auttaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden palauttamisessa ja ottaa vastaan turvapaikkahakemukset.
 
EU:n jäsenmaiden asukkaista 61 %:ia pitää yhteisön jäsenyyttä hyvänä asiana.
Erityisesti suomalaiset pitävät jäsenyyttä arvossaan.
Tuloksista käy ilmi (siirryt toiseen palveluun) myös se, että vain 37% briteistä äänestäisi nyt maan EU-eron puolesta.
Jos eroäänestys järjestettäisiin Suomessa, 14% äänestäisi EU-eron puolesta ja 68% sitä vastaan.
Suomessa EU:n kannatus on kasvanut merkittävästi viime mittauksesta. Syyskuun tutkimuksessa 66% vastaajista koki Suomen hyötyvän EU-jäsenyydestä, kun luku on nyt kasvanut 74%:iin.
Kysymys ei ole pelkästään siitä että EU:n yhteismarkkinoille pääsy ja siellä pysyminen on vientiteollisuudellemme kohtalon kysymys. Noin 80% ulkomaankaupastamme suuntautuu EU:n alueelle.
- jokainen ymmärtää että vain terveellä pohjalla toimiva talous mahdollistaa investoinnin maanpuolustukseen ja uskottavan puolustuskyvyn.
- taloudellinen menestyminen on keskinen osa maanpuolustusta.

Toisekseen EU:n jäsenyyden myötä Suomi lähestyy myös eurooppalaista turvallisuuspolitiikkaa. Kaikki keskeiset EU-maat ovat myös NATO:n jäsenmaita ja koko unioinin sotilaallinen puolustus on toteutettu puolustusliiton kautta. Niin kauan kuin Suomi ei ole puolustusliiton jäsen meidän täytyy ylläpitää mahdollisimman kattavia ja hyviä suhteita kaikkiin NATO:n jäsenmaihin.
- Suomelle EU:n jäsenyys on välttämätön myös suoranaisesti puolustusvoimien toiminnan, koulutuksen sekä yhteismittaisen varustautumisen kannalta.

Suomalaiset ovat maailman parhaiten koulutettua kansaa. He ymmärtävät hyvin talouden ja turvallisuuspolitiikan tarpeita. Tämä näkyy siinä että EU:n jäsenyys koetaan meillä keskimääräistä hyödyllisempänä ja tarpeellisempana. Juuri siksi 3/4 suomalaisista kokee EU:n jäsenyyden hyödyllisenä. Ainoastaan 14 % suomalaisista on eroamisen kannalla.
 
Eurostoliitto saa oman rajavartiolaitokseen. Kuten puna-armeija YYA-aikana se ei saa tulla Suomeen huseeraamaan ilman meidän lupaamme. Tosin jos emme anna lupaa, niin tulee paskaa käteen!

Toki ei noista ole Suomea miehittämään, mutta avainkohteita voivat ottaa haltuun. Jos eurostoliiton rajavartijat, santarmit ja pienet vihreät miehet ei riitä, niin ainahan voidaan sopia yhteistyöstä Venäjän kanssa. Uutta Tilsitin sopimusta odotellessa.

Eurorajavartioille olisi kyllä ollut suurta tarvetta Kreikan ja Turkin välisellä rajalla ja miksei Italiassakin. Olisi kenties loppunut sen manana-meininki.
 
- jokainen ymmärtää että vain terveellä pohjalla toimiva talous mahdollistaa investoinnin maanpuolustukseen ja uskottavan puolustuskyvyn.
- taloudellinen menestyminen on keskinen osa maanpuolustusta.

- kuinka terveellä pohjalla talous voi olla jos talous on lähestulkoon täysin riippuvainen ulkomaiden ostovoimasta kun kotimaassa sitä ei ole.
- koska kansa ei menesty taloudellisesti niin miten valtio voi menestyä eli kehittää maanpuolustusta uskottavasti.
 
Suomalaiset ovat maailman parhaiten koulutettua kansaa. He ymmärtävät hyvin talouden ja turvallisuuspolitiikan tarpeita.
Varmaan tämä sitten selittää sen miksi enemmistö suomalaisista vastustaa Nato-jäsenyyttä. Ilmeisesti siis Nato-jäsenyydelle ei ole tarvetta.
 
Eurorajavartioille olisi kyllä ollut suurta tarvetta Kreikan ja Turkin välisellä rajalla ja miksei Italiassakin. Olisi kenties loppunut sen manana-meininki.

Itse käsitin, että politbyroo olisi ennemminkin lähettänyt eurostorajavartijat pitämään Unkarin rajat auki siltä varalta että paikallinen jaosto ei ole omaksunut Rysselin käskyjä. Näinhän tämän pakko olla koska jokin muutaman tuhannen rajavartijan voimin tuskin pystytä valvomaan jokaista metriä EU:n ulkorajoilla jolloin säätäminen jää, taas kerran, kustannussäästöjen havitteluksi.
 
Itse käsitin, että politbyroo olisi ennemminkin lähettänyt eurostorajavartijat pitämään Unkarin rajat auki siltä varalta että paikallinen jaosto ei ole omaksunut Rysselin käskyjä. Näinhän tämän pakko olla koska jokin muutaman tuhannen rajavartijan voimin tuskin pystytä valvomaan jokaista metriä EU:n ulkorajoilla jolloin säätäminen jää, taas kerran, kustannussäästöjen havitteluksi.

Samalla olisi miehitetty Tanskan ja Ruotsinkin rajat vai?
 
(Lainaus viestistä 4781 by ILoveEU)

"Eurooppaan perustetaan uusi pysyvä raja- ja merivartioiden joukko, joka antaa EU-maille tukea rajojen vartioinnissa, torjuu järjestäytynyttä rikollisuutta ja auttaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden palauttamisessa ja ottaa vastaan turvapaikkahakemukset. "

Saatte nähdä, että taakanjakosopimusta tullaan taas ajamaan kuin käärmettä pyssyyn.
 
Miehittävätkö EU:n rajavartijat pääkaupungin liskomiesten tuella vai kovat otteet käyttöön heti kättelyssä ja lähettävät ensiksi Rochildin iskujoukot?
 
Viimeksi muokattu:
Euroopan Unionin suosio on huipussaan huolimatta euroskeptisten voimien noususta eri puolilla Eurooppaa. Tämä ilmenee tuoreesta Eurobarometri-tutkimuksesta. Sen mukaan 68% eurooppalaisista pitää jäsenyyttä Euroopan Unionissa hyödyllisenä. Luku on viimeksi ollut yhtä korkea vuonna 1983. 61% eurooppalaisista pitää oman maansa EU-jäsenyyttä hyvänä asiana – Tämäkin luku historiallisen korkea. EU:n kannatus on korkein nuorten ja korkeasti koulutettujen parissa. Samalla kuitenkin epävarmuus EU:ta kohtaan on kasvanut. 27% eurooppalaisista ei tiedä onko EU-jäsenyys hyvä vai huono asia. Epävarmuus on kasvanut lähes kaikissa jäsenmaissa.
 
EU:n kannatus on korkein nuorten ja korkeasti koulutettujen parissa.

Tämä yksittäinen lainaus kertoo siitä että kovasta kritisoinnista huolimatta Unionin asema ja merkitys jäsenmaille tulee säilymään myös tulevaisuudessa. On helppo uskoa myös siihen että kritiikkiin on ollut aihetta. Toivotaan että EU:ssa keskitytään aikaisempaa enemmän koko unionia ja maailmaa koskeviin asioihin. Samalla jätetään vähemmälle yksittäisten jäsenmaiden sisäpolitiikkaa ja kansallista lainsäädäntöä koskevat asiat.

Jo tulevalla parlamenttikaudella EU:n tulee uudistaa toimintatapaansa ja keskittyä niihin keskeisiin asiakokonaisuuksiin jotka ovat yhteisiä ja koskettavat kaikkia jäsenmaita. Esimerkiksi:
- luomaan aikaisempaa yhtenäisempää kauppapolittisia linjauksia sekä sisämarkkinoilla että suhteessa muuhun maailmaan. Yksittäisten jäsenmaiden olisi vaikea kyetä tasapuoliseen keskusteluun ja sopimuspolitiikkaan USA:n, Kiinan tai muidenkaan nousevien talousliittoutumien (Intia, Itä-Aasian maat, Afrikka jne.) kanssa.

Unionilla tulee olla yhtenäinen linja myös ilmastopolitiikassa.
- ei ole mitään järkeä siinä että yksittäinet jäsenmaat lähtevät sooloilemaan omien ilmastotoimiensa kanssa.
- EU on laatinut yhteiset päästötavoitteet. Niihin pitää jokaisen jäsenmaan sitoutua. Yksittäisten maiden ei pidä lähteä irtiottoihin kumpaankaan suuntaan (kiristämään maakohtaisi päästötavoitteita tai toisaalta myöskään lipsumaan niistä).
- päästötavoitteissa tulee edetä kaikkia jäsenmaita tasapuolisesti kohtelevan ja yhteisen linjauksen mukaisen lainsäädännön myötä.

Myös pakolaispolitiikassa tulee edetä jäsenmaiden yhteisesti hyväksymien periaatteiden mukaisesti..
- EU ei voi lähteä painostamaan yksittäisiä jäsenmaita sellaiseen pakolaisten vastaanottoon johon ko. mailla ei ole halukkuutta tai valmiuksia.
- Unionin puitteissa on löydettävä keinot joilla laittomuuksiin sekä lähtökohdiltaan järjestäytyneeseen rikollisuuteen perustuva maahanmuutto saadaan hallintaan.
- yhteinen ja tarkka ulkorajavalvonta on yksi esimerkki EU:n keinoista kontrolloida laitonta maahanmuuttoa. Muutakin tarvitaan..
- esimerkiksi iyhtenäinen käytäntö laittomasti EU:n jäsenmaiden alueelle muuttaneiden palauttamisesta lähtömaihinsa.

Tuossa nyt joitakin esimerkkejä mahdollisista käytännön toimista...mutta tarvitaan vielä paljon, paljon enemmän. Lisää sellaista jäsenmaiden keskinäistä yhteistyötä jolla korjataan EU:n ulkopuolelta kaikille jäsenmaille aiheutuvia/koituvia epäkohtia jne.

Yksittäisten maiden sisäpolitiikkaan, kulttuuriin jne. kohdistuvaa painostusta tai pelkästää niihin erityisesti suunnattuja direktiiveejä ei tarvita. Sellaiset hankkeet tulee lopettaa EU:n puitteissa kokonaan. Näitä koskeva lainsäädäntö tulee jättää kansallisten parlamenttien tehtäväksi. Niiden osalta pitää EU:n lainsäädännön puitteissa hyväksyä täysi kansallinen suvereniteetti.
- käytännössä suurin osa tällaisesta puuttimisestä kansalliseen päätöksentekoon on tapahtunut ko. jäsenmaiden omien edustajien toimesta. Esim. Suomen omat vihervasemmistolaiset edustajat ovat pyrkineet vaikuttamaan ulkopuolelta (erityisesti EU:n parlmentin kautta) Suomen omaan lainsäädäntötyöhön. Tällaista EU:n direktiivien myltä Suomea koskevaa vääristelyä on päätynyt myös meidän omaan lainsäädäntöömme. Näin on tehty koska ko. vihervasemmiston kansalaisilta saama kannatus kotimaassa ei ole riittänyt niiden säätämiseksi (heidän mieleisekseen) Suomen omassa eduskunnassa.

Todennäköisesti juuri tällainen väärä ja epädemokraattinen toiminta on ollut suurena tekijänä sille että EU:n päätöksentekoon kohdistuu epäluottamusta.
- uskoisin että nämä asiat ymmärretään jatkossa aikaisempaa paremmin myös EU:n kokonaisuudessa.
- siihen viittaa mielestäni se että nuoret ovat kaikkein suurimpia EU:n kannattajia.

Voisin uskoa että kritiikki Unionin tähänastista politiikkaa kohtaan tulee näkymään EU-vaaleissa siten että yhteistä etua rakentavat puolueet saavat lisää kannatusta.
 
(Lainaus viestistä 4781 by ILoveEU)

"Eurooppaan perustetaan uusi pysyvä raja- ja merivartioiden joukko, joka antaa EU-maille tukea rajojen vartioinnissa, torjuu järjestäytynyttä rikollisuutta ja auttaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden palauttamisessa ja ottaa vastaan turvapaikkahakemukset. "

Saatte nähdä, että taakanjakosopimusta tullaan taas ajamaan kuin käärmettä pyssyyn.
Suomen omista, EU-vaaleissa valittavista poliitikoista, riippuu ainakin osittain se miten pakolaisia jaetaan vaikkapa meille Suomeen. Toisaalta en usko että EU voisi tehdä päätöksiä jotka eivät saa kannatusta mm. Tanskassa, Baltianmaissa, Puolassa, Unkarissa jne. jne. Varsinkin kun laitonta pakolaisuutta vastaan kohdistuu huomattavan suurta vastustusta myös suurissa jäsenmaissa, Saksassa, Ranskassa ja kaikissa Välimeren valtioissa.
- käsittääkseni juuri tuo uusi ja tehokkaammin toimiva rajavalvonta pyrkii omalta osaltaan parantamaan kontrollia EU:n alueelle kohdistuvaa laitonta/hallitsematonta maahanmuuttoa kohtaan.
- toisekseen tarvitaan koko EU:n kattava, tasapuolinen sekä yhtenäisesti pakolaisia koskeva sosiaalturvan säädäntö.
- käytännössä olisi hyvä jos pakolaisten sosiaaliturva mitoitettaisiin samalle tasolla kaikissa jäsenmaissa.
- mahdollisesti se myös maksettaisiin EU:n budjetista.

Mutta myös Suomessa tarvitaan tehokkaampaan toimintaan kykenevä rajavalvontaorganisaatio.
- nykyisellään laitonta maahanmuuttoa voidaan estää vain ja ainoastaan Venäjän rajavalvonnan Suomelle antaman virka-avun myötä.
- Suomi voi jatkossa toimia Schengenmaana vain jos kykenemme noudattamaan itsenäisesti EU:n sääntöjä/säädöksiä koskien maahanmuuttoa.
 
"Eurooppaan perustetaan uusi pysyvä raja- ja merivartioiden joukko, joka antaa EU-maille tukea rajojen vartioinnissa, torjuu järjestäytynyttä rikollisuutta ja auttaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden palauttamisessa ja ottaa vastaan turvapaikkahakemukset. "

Kukas ne turvapaikkahakemukset Suomessa otti Torniossa vastaan ?

Ei kukaan ja maahan sai lompsia ihan vapaasti. Yöjunat sitten veivät Turun ja Hesan suuntaan, jossa lampsivat poliisilaitoksille sanomaan taikasanansa.
 
- käsittääkseni juuri tuo uusi ja tehokkaammin toimiva rajavalvonta pyrkii omalta osaltaan parantamaan kontrollia EU:n alueelle kohdistuvaa laitonta/hallitsematonta maahanmuuttoa kohtaan.

Mutta myös Suomessa tarvitaan tehokkaampaan toimintaan kykenevä rajavalvontaorganisaatio.
- nykyisellään laitonta maahanmuuttoa voidaan estää vain ja ainoastaan Venäjän rajavalvonnan Suomelle antaman virka-avun myötä.
- Suomi voi jatkossa toimia Schengenmaana vain jos kykenemme noudattamaan itsenäisesti EU:n sääntöjä/säädöksiä koskien maahanmuuttoa.

Turvapaikan hakeminen ei ole loppujen lopuksi laitonta maahanmuuttoa. Rajan yli voi pomppia ilman että siitä tulee rangaistuksia, jos hakee turvapaikkaa.

Venäjän "virka-apu" on suunniteltu Suomeen (ja EU:n) kohdistuvaa turvapaikanhakua vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kukas ne turvapaikkahakemukset Suomessa otti Torniossa vastaan ?

Ei kukaan ja maahan sai lompsia ihan vapaasti. Yöjunat sitten veivät Turun ja Hesan suuntaan, jossa lampsivat poliisilaitoksille sanomaan taikasanansa.

Ei kukaan, aluksi. Se olikin se kuuluisa peukalo ahterissa tilanne. Sittenhän sinne perustettiin JÄKE.

Jos rajan yli hyppää tyyppi ja EU rajavartija kysyy mikä meininki, niin vastauksen ollessa taikasana, on EU direktiivien nojalla tämä rajan yli hyppinyt otettava turvapaikkaprosessiin.

Suomalaisille on ehkä tullut väärä kuva koko hommasta, kun tv kuvissa ihmisiä massoina ohjattiin järjestelykeskukseen, jopa ilman taikasanan kuulemista.
 
Kukas ne turvapaikkahakemukset Suomessa otti Torniossa vastaan ?

Ei kukaan ja maahan sai lompsia ihan vapaasti. Yöjunat sitten veivät Turun ja Hesan suuntaan, jossa lampsivat poliisilaitoksille sanomaan taikasanansa.


Tässä vielä youtube video, joka kuulostaa täsmälleen samalta menolta kuin Suomessa 2015.

Keskeiset asiat alkaa kohdasta 4:00 ja kohdassa 7:30 kerrotaan rajavartijan tehtävä.

 
Turvapaikan hakeminen ei ole loppujen lopuksi laitonta maahanmuuttoa. Rajan yli voi pomppia ilman että siitä tulee rangaistuksia, jos hakee turvapaikkaa.

Itse asiassa Suomen rajan ylittäminen luvatta on rikos. Toki lakiin on menty kirjaamaan idioottimainen lause, että siitä ei tuomita jos hakee turvapaikkaa. Ei siis jos saa turvapaikan. Käytännössähän siis luvaton rajanylitys koskee vain suomalaisia, kaikki muut voivat käytännössä vedota asylumiin ja juttu ei edes mene syyteharkintaan.

Enemmän tässä kuitenkin häiritsee juristerian sijaan, tämä invaasion valkopesu. Mitä Välimeren ylittäviin onnenonkijoihin tuli, niin aika nopeasti Suomen tiedotusvälineet lopettivat termin laiton siirtolainen käytön ja siirryttiin käyttämään siirtolaista tai peräti pakolaista.

Eurostoliiton rajavartioston onnea hehkuttavien kannattaa myös muistaa, että Suomessa rajan toimivaltuudet ulottuvat koko maahan ja raja järjestää jatkuvasti esimerkiksi kotietsintöjä syvällä Suomen sydänmailla. Kuka haluaa päästää poliittisesti motivoidun viranomaisjoukon mellastamaan Suomessa käytännössä ilman rajoituksia ja oikeuslaitoksen asettamia rajoitteita? Suomessahan ei tunnetusti tarvita mitään oikeuden myöntämiä kotietsintälupia yms. demokraattisissa länsimaissa tunnettuja hienouksia.

Valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti. Ikävä kyllä eurostoliitto kulkee sitä samaa polkua kuin kaikki muutkin imperiumit ja kvasidemokratiat. Kannattaa kuitenkin muistaa, että poliisit ja muut viranomaiset murhasivat 1900-luvulla enemmän ihmisiä kuin rikolliset.
 
Itse asiassa Suomen rajan ylittäminen luvatta on rikos. Toki lakiin on menty kirjaamaan idioottimainen lause, että siitä ei tuomita jos hakee turvapaikkaa. Ei siis jos saa turvapaikan. Käytännössähän siis luvaton rajanylitys koskee vain suomalaisia, kaikki muut voivat käytännössä vedota asylumiin ja juttu ei edes mene syyteharkintaan.

Enemmän tässä kuitenkin häiritsee juristerian sijaan, tämä invaasion valkopesu. Mitä Välimeren ylittäviin onnenonkijoihin tuli, niin aika nopeasti Suomen tiedotusvälineet lopettivat termin laiton siirtolainen käytön ja siirryttiin käyttämään siirtolaista tai peräti pakolaista.

Eurostoliiton rajavartioston onnea hehkuttavien kannattaa myös muistaa, että Suomessa rajan toimivaltuudet ulottuvat koko maahan ja raja järjestää jatkuvasti esimerkiksi kotietsintöjä syvällä Suomen sydänmailla. Kuka haluaa päästää poliittisesti motivoidun viranomaisjoukon mellastamaan Suomessa käytännössä ilman rajoituksia ja oikeuslaitoksen asettamia rajoitteita? Suomessahan ei tunnetusti tarvita mitään oikeuden myöntämiä kotietsintälupia yms. demokraattisissa länsimaissa tunnettuja hienouksia.

Valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti. Ikävä kyllä eurostoliitto kulkee sitä samaa polkua kuin kaikki muutkin imperiumit ja kvasidemokratiat. Kannattaa kuitenkin muistaa, että poliisit ja muut viranomaiset murhasivat 1900-luvulla enemmän ihmisiä kuin rikolliset.

Periaatteessa talouskasvu on ihmisten kontrollointia valtion ja korporaatioiden toimesta, mutta nyt lähestymme talouskasvun, tai ihan minkä tahansa muun tähän liittyvän kasvun, puitteissa rajallisten resurssien asettamaan rajapyykkiin joten valtion ja korporaatioiden on varmistettava asemansa jonkin muun tarkoituksen kautta. Nyt tarjolla on oikea smörgååsboordi kaikenlaisia keinotekoisia uhkia joiden taakse valtio ja korporaatiot voivat tukeutua tiukentaessaan otettaan yhteiskunnasta. Tämä invaasio nyt on vain yksi ruokalaji muiden joukossa, mutta merkittävä sellainen kun tämän avulla voidaan lisätä paikallisten tiedustelulakien lisäksi myös ylikansallisten turvallisuuselinten valtuuksia esim. nämä Eurostoliiton rajapol ja sitten vielä sivussa on europol (EU:n gestapo?).

Rysselillä ja vasallivaltioiden johdolla on tiukka tehtävä jonglöörata tuplapuheiden kanssa: matut ovat valtioiden tulevaisuus kaikkine talouskasvumahdollisuuksineen mutta samalla täytyy vaahdota ettei tämä ole missään nimessä invaasio, puhumattakaan että taustalla on tuhat vuotta vanha sivilisaatioiden yhteentörmäys islamin kanssa. Tällöin EU:lla ja valtioilla optimointiongelma käsillään: islamin täytyy antaa saada jalansijaa länsimaista, jotta kaikenlainen terrorismi ja ihmisten vainoaminen jokaisella elämäntyylin sektorilla voi olla mahdollista, mutta tämän ei pidä missään vaiheessa edetä siihen pisteeseen, että valtioiden ja korporaatioiden (eli eliitin) valta-asema tulee uhatuksi. Lähestymme aikaa milloin minkäänlainen yhteistyö valtion ja korporaatioiden kanssa alkaa olla hengenvaarallista toimintaa.
 
Periaatteessa talouskasvu on ihmisten kontrollointia valtion ja korporaatioiden toimesta, mutta nyt lähestymme talouskasvun, tai ihan minkä tahansa muun tähän liittyvän kasvun, puitteissa rajallisten resurssien asettamaan rajapyykkiin joten valtion ja korporaatioiden on varmistettava asemansa jonkin muun tarkoituksen kautta. Nyt tarjolla on oikea smörgååsboordi kaikenlaisia keinotekoisia uhkia joiden taakse valtio ja korporaatiot voivat tukeutua tiukentaessaan otettaan yhteiskunnasta. Tämä invaasio nyt on vain yksi ruokalaji muiden joukossa, mutta merkittävä sellainen kun tämän avulla voidaan lisätä paikallisten tiedustelulakien lisäksi myös ylikansallisten turvallisuuselinten valtuuksia esim. nämä Eurostoliiton rajapol ja sitten vielä sivussa on europol (EU:n gestapo?).

Rysselillä ja vasallivaltioiden johdolla on tiukka tehtävä jonglöörata tuplapuheiden kanssa: matut ovat valtioiden tulevaisuus kaikkine talouskasvumahdollisuuksineen mutta samalla täytyy vaahdota ettei tämä ole missään nimessä invaasio, puhumattakaan että taustalla on tuhat vuotta vanha sivilisaatioiden yhteentörmäys islamin kanssa. Tällöin EU:lla ja valtioilla optimointiongelma käsillään: islamin täytyy antaa saada jalansijaa länsimaista, jotta kaikenlainen terrorismi ja ihmisten vainoaminen jokaisella elämäntyylin sektorilla voi olla mahdollista, mutta tämän ei pidä missään vaiheessa edetä siihen pisteeseen, että valtioiden ja korporaatioiden (eli eliitin) valta-asema tulee uhatuksi. Lähestymme aikaa milloin minkäänlainen yhteistyö valtion ja korporaatioiden kanssa alkaa olla hengenvaarallista toimintaa.

Kuten kaikissa auringonlaskun suuntauksissa retoriikka kääntyy aina siihen, "että koskaan ei ole mennyt näin hyvin". Tuohan on aivan selvä merkki, että järjestelmän tuho odottaa aivan nurkan takana.

Eurostoliitto ei toimiva järjestelmä vaan keinotekoinen taloudellisella sodankäynnillä aikaansaatu valtioliitto ja imperiumi. Pelkästään termin eurostoliitto käyttäminen saa aikaan ihmisissä suunnattoman raivoreaktion. Aivan kuten termi neuvostoimperialismi laukaisi vielä 30 vuotta sitten Suomessa täydellisen primitiivireaktion ja viimeinen defenssi oli leimata totuuden ääneen sanonut henkilö mielisairaaksi.

Tosin tälläisellä käytöksellä on Suomessa pitkät perinteet. Esimerkiksi paikallisyhteisöt olivat aikoinaan voimattomia puukkojunkkareiden terrorin edessä. Koska ristiriita omakuvan ja pelkurimaisen käytöksen välillä oli liian suuri - nämä ympäristöään terrorisoivat rikolliset nostettiin tarinoiden kansansankareiksi. Säälittävää kyllä pohjalaasista ei ollut näiden terroristien kuriinpanijoiksi vaan sen tekivät ulkopuoliset kuten "Kauhavan ruma vallesmanni". Suomalaisten psyykkisen mielenmaisemaan sopii hyvin mateleva alistuminen. Sen takia suomalainen muisteleekin mielellään niitä loistavia kunnian vuosia 1939-1944. Ikävä kyllä sen ajan lapsetkin alkaa olla tutisevia vanhuksia.
 
Itse asiassa Suomen rajan ylittäminen luvatta on rikos. Toki lakiin on menty kirjaamaan idioottimainen lause, että siitä ei tuomita jos hakee turvapaikkaa. Ei siis jos saa turvapaikan. Käytännössähän siis luvaton rajanylitys koskee vain suomalaisia, kaikki muut voivat käytännössä vedota asylumiin ja juttu ei edes mene syyteharkintaan.

Eikö tuo luvattomuus vesitetty suomalaistenkin osalta, kun joku Virosta ilman passia kotimaahansa saapunut vei sakkonsa aina Korkeimpaan oikeuteen asti. Ei ollut rikos, koska suomalaisen paluuta Suomeen ei voida laillisesti estää.

En tiedä muuttiko rajamiehet toimintatapojaan vai vieläkö sakottavat ilman passia tulevia.
 
Back
Top