Tarkenna ja perustele.Teemoja
- Talous
- Viestintä
- Ihmisoikeudet
- Liikkuminen
- Ympäristönsuojelu
- Finanssisääntely
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tarkenna ja perustele.Teemoja
- Talous
- Viestintä
- Ihmisoikeudet
- Liikkuminen
- Ympäristönsuojelu
- Finanssisääntely
Ok, siinä oli ilmeisesti tuo viestintä osio, mites muut.
Ok, siinä oli ilmeisesti tuo viestintä osio, mites muut.
Kertokaapas arvon foorumilaiset minkälaisia Suomea tai suomalaisia hyödyntäviä asetuksia/lakeja/tms EU on saanut aikaan vaikkapa viimeisen 5 vuoden aikana?
Jos nyt jotain luetellaan, niin onko yli 70 vuotta kestänyt rauha mitään?
YYA-Suomen turvallisuuspoliittinen integrointuminen länteen.
Nuo ja moni muu ei ollut millään muoto itsestäänselvyyttä 25 vuotta sitten ja EU-jäsenyys on ne meille suonut.
Ilman hiili- ja teräsunionia vapautunut Ranska ja miehitetty Saksa olisivat siis sotineet uudelleen vuoden 1945 jälkeen?
Luotamme siis EU:n turvaan, vaikka emme itse aio emmekä lainsäädäntömme vuoksi voi antaa sotilaallista apua pyydettäessä?
Mitä ihmettä? Itsekin olen opiskellut ja työskennellyt Euroopassa ennen liittymistämme unioniin.
Juuri näin. Itsekin suhtauduin Unioniin myönteisemmin aikaisemmin, ja näen unionilla olevan mahdollisuuksia.. Jos se keskittyy lähinnä poistamaan kaupankäyntiin liittyviä esteitä ja ottaa maltillisesti kantaa ulkopolitiikkaan. Sen sijaan mitä enemmän Brysselissä keksitään hyysääviä säädöksiä, ja mitä enemmän EU lähestyy liittovaltiota, sitä enemmän minä vastustan unionia. Vähän hankala olisi valittaa Suomen kekkosslovakialaisesta historiasta, jos samalla hyväksyy EU:lta vastaavanlaisen hyysäyksen. Siinä vaan saarnaamaan länsimaisesta vapaudesta aseharrastajille, kun EU:n byrokraatit vievät heidän harrastevälineensä.Mutta miksi vedät sellaisen johtopäätöksen että oma valuutta tarkoittaa automaattisesti kiinteää keinotekoisen ylivahvaa valuuttaa?
Itse olen pikkuhiljaa vuosien varrella muuttunut varovaisen EU-myönteisestä selkeästi EU-vastaiseksi. Olen nähnyt liikaa näitä kalatiskidirektiivejä joilla vaikeutetaan kansalaisten elämää täysin tarpeettomasti. Uusin asedirektiivi on tässä listassa se viimeinen niitti. EU:ssa lait säädetään suurimman yhteisen nimittäjän mukaan, eli jos jossain on joku hankala ja typerä laki tai asetus voimassa, ja jossain toisaalla yksinkertainen ja selkeä, niin EU-laajuisesti muutetaan kaikille se hankala ja typerä versio.
Hasta la vista, EU. Oli kiva tuntea, seuraavan kerran äänestän 'Ei'.
EY-jäsenyys oli mitä suuremmissa määrin turvallisuuspoliittinen ratkaisu. Sen on myöntänyt jopa silloin tasavallan presidentti Koivisto.
Viimeisimmät käänteet ovat jälleen sitä aitoa jälkisuomettumisen ilmentymää. Suomi on palannut pelaamaan kaksilla korteilla kuin YYA-aikana konsanaan.
Lännen blokkiutuminen vahvaksi länsiliittoumaksi oli taatusti NL:a hillinnyt vastapaino.
.
Anoppinikin opiskeli lääkäriksi Puolassa. Juuri siitä syystä, että länteen oli vaikea päästä, mutta puolisosialistisen YYA-Suomen nuoriso oli tervetullutta itäblokkiin.
Länsi-Eurooppaan olikin vaikeampi päästä ja tarvittiin työlupia yms.
Kertokaapas arvon foorumilaiset minkälaisia Suomea tai suomalaisia hyödyntäviä asetuksia/lakeja/tms EU on saanut aikaan vaikkapa viimeisen 5 vuoden aikana?
Teemoja
- Talous
- Viestintä
- Ihmisoikeudet
- Liikkuminen
- Ympäristönsuojelu
- Finanssisääntely
Ei todellakaan. Sieltä puuttuu Yhdysvallat ja se on varsin merkittävä puute. EU ei saa edes aikaiseksi toimivaa ulkorajavalvontaa, ja niihinkö sitten pitäisi luottaa kun venäläiset panssarilautat vyöryy Suomeen? En ole niin sinisilmäinen.EU:n yhteinen puolustus mahdollistaisi Suomelle lähes saman turvan kuin NATO, mutta ei viilentäisi itäsuhteita.
Eu alueen työttömyys on saatu nousemaan uuteen ennätystasoon.Talous:
Eu alueen työttömyys on saatu nousemaan uuteen ennätystasoon.
http://www.verkkouutiset.fi/talous/EU:ssa 26,5 miljoonaa työtöntä, nuorisotyöttömyys huikea-2642
EU maiden velkaantuminen ennätystasoon.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/euromaiden-velat-paisuivat-ennatysmaisiksi-viime-vuonna/QeaE96cg
Jos Euroopan NATO-maat ajautuvat sotaan EU-velvotteiden takia Venäjää vastaan, niin kyllä se Yhdysvallat siihen konfliktiin lähtee mukaan oli poliittinen ilmapiiri mikä tahansa. Jos taas kenelläkään ei ole todellista velvoitetta auttaa Suomea niin Yhdysvallatkin voi retoriikasta huolimatta jäädä taustalle katselemaan mitä tapahtuu.Ei todellakaan. Sieltä puuttuu Yhdysvallat ja se on varsin merkittävä puute. EU ei saa edes aikaiseksi toimivaa ulkorajavalvontaa, ja niihinkö sitten pitäisi luottaa kun venäläiset panssarilautat vyöryy Suomeen? En ole niin sinisilmäinen.