EU - onko järkee vai ei?

Miksi muutos tapahtuu juuri nyt? Koska hallituskokoonpano on sopiva, vai onko EU jotenkin lisännyt painostusta?

Mikä muutos tapahtuu erityisesti juuri nyt?

Muutosta on tapahtunut EU:n vaatimuksesta jo 10 vuoden ajan. Pikkuhiljaa rupeaa tuloksia myös näkymään.
 
Miksi sitten kilpailu ei parissakymmenessä vuodessa tasoittanut hintatasoa esimerkiksi elintarvikkeiden osalta vaan Suomen hintataso on edelleen Euroopan korkeinpia?

Onhan se tasoittanut, kun ruoka maksaa yhäkin saman verran kuin EU:hun liittymisen jälkeen. Toki välillä käytiin alempanakin, mutta kai jonkinlainen inflatorinen hintojen kehitys on hyväksyttävissä. Mitä lie maksaisi ilman EU:ta, jos olisimme tullimuuriemme takana?

Kansalaiset voisivat katsoa myös peiliin ja ryhtyä suosimaan entistäkin enemmän Lidliä. Tosin nykyisiin myymälöihin ei paljoa enempää mahdu asiakkaita. Siksi täyteen ne ovat viime vuosina tulleet.
 
Onhan se tasoittanut, kun ruoka maksaa yhäkin saman verran kuin EU:hun liittymisen jälkeen. Toki välillä käytiin alempanakin, mutta kai jonkinlainen inflatorinen hintojen kehitys on hyväksyttävissä. Mitä lie maksaisi ilman EU:ta, jos olisimme tullimuuriemme takana?
Edelleenkin hintaero esimerkiksi Suomen ja Viron välillä on merkittävä.
 
Puhutko junaliikenteestä?

En, mutta puhutaan vaan siitäkin.

Matkustajaliikenne raiteilla on ollut valtiovallan ja erityisesti SDP:n erityisessä suojeluksessa.

Rahtiliikenne on vapautettu jo paljon ennen Berneriä, mutta alalle tulo on todella hidasta, koska VR sosialisoi koko verovaroin kustannetun kaluston. Nyt kuitenkin Fennia Rail on saanut ensimmäiset veturinsa ja liikenne alkaa tammikuussa. www.fenniarail.fi

Suomi kulkee tässäkin asiassa omassa sarjassaan. Muualla, esim. Ruotsissa ja Saksassa rautateiden kilpailu avattiin siten, että valtio siirsi omistamansa kaluston (veturit, vaunut ym.) kalustopankkiin, josta kuka tahansa yritys voi vuokrata niitä samaan hintaan. Näin alalle pääsee kohtuullisella panostuksella. Suomessa kaikki annettiin apporttina (=lahjana) VR Osakeyhtiölle, joka ei tietenkään vuokraa kalustoaan kilpailijoille. Päinvastoin, VR romuttaa täysin käyttökelpoista kalustoaan, ettei vaan kukaan pääse siirtämään niitä muiden käyttöön.
 
Toivottavasti Britannia laittaa stopin liittovaltiohassuttelulle. Jos kuitenkaan Britannia ei siinä onnistu, vaan eroaa EU:sta, sekin on hyvä juttu. Se on esimerkki että kansakunta voi olla vapaa EUvostoliitosta, ja siinä tilanteessa Suomen sopii seurata Britannian esimerkkiä. EU:sta on muodostumassa uusi Neuvostoliitto, joka pyrkii lähinnä kaventamaan kansalaisten vapautta. Bryssel on nykypäivän Gosplan. Nykypäivän suomettuminen on EU:n käskyjen toteuttamista. Britit eivät ole eurossa eivätkä Schengenissä, ja EU:stakin harkitsevat eroa. Kai se on tuo maantiede joka on pakottanut heidät luottamaan itseensä.

Voin kuvitella kun suomalaiset poliitikot Brysselissä selittävät että haluaisivat esittää mielipiteensä jostain asiasta... Muut toteaa ettei niillä ole mitään merkitystä, koska Suomi on pieni ja syrjäinen maa, jollaista ei EU:ssa kuunnella. Antavat kuitenkin kehoituksen, että Suomessa selittäkää kansalaisille että parhaanne yrititte. Liittovaltiossa ei edes kysellä, vaan suomalaiset maksavat verot Brysseliin, josta jaetaan rahat Ateenaan, Roomaan, Lissaboniin, jne.

Jos EU ajaisi eurooppalaisten etuja, niin se:
-jättäisi vaarattomat aseharrastajat rauhaan
-poistaisi oitis kaikki tullinsa (P-Amerikka, Afrikka, Aasia)
-laittaisi ulkorajavalvonnan kuntoon
-lopettaisi turhien direktiivien ym. hyysäyksen
-sallisi vaikkapa alkoholin, nuuskan ja kannabiksen nettimyynnin koko unionin alueella


Niin minäkin, en tosin periaatteellisista syistä vaan laajempien valikoimien takia, muttei se muuta asiaa miksikään. EU sallii sen, että Suomi rajoittaa kaupankäyntiä EU:n alueella vaikka kyse on ihan laillisista tuotteista.

Toivokaamme todella hartaasti, että EUvostoliitto hajoaa mahdollisimman pikaisesti itsestään tai ainakin luopuu täydellisesti liittovaltiopetoksestaan, koska se tarkoittaa pienimmän riesan tietä ja tällöin koko touhusta voidaan päästä eroon mahdollisimman siististi. Muuten nykyisellä kehityksen suunnalla taivaanrannassa häämöttää ainoastaan runsainmitoin kärsimyksiä, nöyryytystä ja Euroopanlaajuinen sisällissota, jonka tosiasiallisia osapuolia on vielä hankala ryhtyä tässä sekavassa vaiheessa spekuloimaan. Silloin sotkusta ei päästä siististi eroon Suomessakaan, vaan myös täällä tulee keikahtamaan ja kovaa. Sitä myös vallanpitäjät pelkäävät ja senpä vuoksi kieltoja, rajoituksia ja valvontaa lisätäänkin ennennäkemättömällä tarmolla.

Huonossa tapauksessa tulevassa sekasorrossa Brysselin herrat voivat vaihtua kuin varkain Moskovan herroihin, jotka todennäköisesti nekin tuovat kuitenkin ainakin hetkellisen parannuksen ja ryhtiliikkeen nykyiseen tilanteeseen. Paras ratkaisu olisi kuitekin vain kaikessa hiljaisuudessa luopua Brysselin herroista ja uudistaa omaa herrakaartia siten, että ainakin pahimmat omanpesänlikaajat saadaan karsittua pois.
 
En, mutta puhutaan vaan siitäkin.

Matkustajaliikenne raiteilla on ollut valtiovallan ja erityisesti SDP:n erityisessä suojeluksessa.

Rahtiliikenne on vapautettu jo paljon ennen Berneriä, mutta alalle tulo on todella hidasta, koska VR sosialisoi koko verovaroin kustannetun kaluston. Nyt kuitenkin Fennia Rail on saanut ensimmäiset veturinsa ja liikenne alkaa tammikuussa. www.fenniarail.fi

Suomi kulkee tässäkin asiassa omassa sarjassaan. Muualla, esim. Ruotsissa ja Saksassa rautateiden kilpailu avattiin siten, että valtio siirsi omistamansa kaluston (veturit, vaunut ym.) kalustopankkiin, josta kuka tahansa yritys voi vuokrata niitä samaan hintaan. Näin alalle pääsee kohtuullisella panostuksella. Suomessa kaikki annettiin apporttina (=lahjana) VR Osakeyhtiölle, joka ei tietenkään vuokraa kalustoaan kilpailijoille. Päinvastoin, VR romuttaa täysin käyttökelpoista kalustoaan, ettei vaan kukaan pääse siirtämään niitä muiden käyttöön.

Heh. Olen joskus ollut ulkopuolisen asiantuntijan roolissa pienessä sivujuonteessa mukana arvioimassa noita kuvioita. Taitaa olla sinullekin tuttuja?
 
Kansalaiset voisivat katsoa myös peiliin ja ryhtyä suosimaan entistäkin enemmän Lidliä.
Samaa mieltä.

No, lue esim. tuo.

https://proxiontrain.wordpress.com/...utateiden-henkiloliikenteen-mita-tekee-suomi/

EU:n komissio julkisti tammikuun lopulla ns. neljännen rautatiepaketin. Paketin sisältö oli, että rautateiden henkilöliikenne pitää avata kilpailulle ja mikäli kilpailun edellytyksiä ei luonnostaan ole, ne pitää luoda.
Huomaa että tuo on vuodelta 2013. Minusta selkeästi vaikuttaa siltä, että rautateiden henkilöliikenteen kilpailulle avaaminen on vaatinut sopivan hallituskokoonpanon, jollaisen nyt olemme saaneet.
 
No, lue esim. tuo.

https://proxiontrain.wordpress.com/...utateiden-henkiloliikenteen-mita-tekee-suomi/

EU:n komissio julkisti tammikuun lopulla ns. neljännen rautatiepaketin. Paketin sisältö oli, että rautateiden henkilöliikenne pitää avata kilpailulle ja mikäli kilpailun edellytyksiä ei luonnostaan ole, ne pitää luoda.

VR Oy:ssä tiedetään tuo varsin hyvin ja yhtiö hävittää perinteisiä sinisiä vaunujaan pikatahtia. Ne pitää saada stenattua, etteivät vaan joudu kilpailijoiden haltuun. Käyttöikänsä puolesta nuo 80-luvun vaunut eivät ole romutusiässä, kun esim. Ruotsissa ja Saksassa ajetaan vielä paljon 60-luvun kalustollakin.

http://vaunut.org/sarja/3282
 
Huomaa että tuo on vuodelta 2013. Minusta selkeästi vaikuttaa siltä, että rautateiden henkilöliikenteen kilpailulle avaaminen on vaatinut sopivan hallituskokoonpanon, jollaisen nyt olemme saaneet.

En pysty tai halua vakuuttaa sinua, jos et usko taustoja. Mutta, kehotan tutustumaan historiaan. Se on mielenkiintoista. Aikansa Suomi voi harata vastaan, niin kuin monessa asiassa haraakin. Mutta, kyllä ne perälaudat sieltä tulee.
 
...

Jos EU ajaisi eurooppalaisten etuja, niin se:
-jättäisi vaarattomat aseharrastajat rauhaan
-poistaisi oitis kaikki tullinsa (P-Amerikka, Afrikka, Aasia)
-laittaisi ulkorajavalvonnan kuntoon
-lopettaisi turhien direktiivien ym. hyysäyksen
-sallisi vaikkapa alkoholin, nuuskan ja kannabiksen nettimyynnin koko unionin alueella
...

Olihan tämä sellainen joukko-oppitehtävä? Tuo viimeinen juttu on se, joka ei kuulu joukkoon.

Viina ei ole muuten ollut koskaan liian kallista jos on ollut kova tarvis. Paskan makuinen limamälli (tai en tiedä, paska saattaisi maistua jopa paremmalta) huulessa on todella ällöttävää kaikin puolin. Poltin aikanaan tupakkia kuin korsteeni Marlboromiehen tapaan, mutta jatkuvaan limomiseen en sentäs vajonnut. Kokeilin kyllä, mutta muutama kerta riitti. Pöljä olen/olin, mutta en ihan niin pöljä.

Tuo ganjamakejuttu taitaa olla vain joku vedätysläppä? Ei siis tosissaan aikuisten oikeesti ehdotettu? Kansan miehenä olen sitä mieltä, että höpöheinää ei tarvita hupikäyttöön. Kasvikuituja ilman THC:ta voi hyödyntää teollisuudessa, esim. biomateriaalipohjaisiin komposiitteihin, joihin se soveltuu mainiosti.

T. Niksis Kiksis
 
Heh. Olen joskus ollut ulkopuolisen asiantuntijan roolissa pienessä sivujuonteessa mukana arvioimassa noita kuvioita. Taitaa olla sinullekin tuttuja?

Työnantajan osoittamana joutuu laittamaan nokkaansa kaikenlaisiin asioihin, myös tähän soppaan. Kyllä se kuva VR Osakeyhtiön toiminnasta on melkolailla synkeä. Vielä synkempää on se, että omistaja eli Suomen valtio vain levittelee käsiään. Ei kuulemma voi asialle mitään! On kyllä omituista omistajanohjausta..
 
En pysty tai halua vakuuttaa sinua, jos et usko taustoja. Mutta, kehotan tutustumaan historiaan. Se on mielenkiintoista. Aikansa Suomi voi harata vastaan, niin kuin monessa asiassa haraakin. Mutta, kyllä ne perälaudat sieltä tulee.
Eli kyse on todella siitä, että vaikka meillä olisi hallituksessa nyt SDP (ja vaikka vasemmistoliitto), niin EU:n ansiosta henkilöliikenne silti avattaisiin kilpailulle? Okei, uskon jos kerta niin on. Ilmeisesti Bernerin sijasta olisi pitänyt kiittää EU:ta.
 
Työnantajan osoittamana joutuu laittamaan nokkaansa kaikenlaisiin asioihin, myös tähän soppaan. Kyllä se kuva VR Osakeyhtiön toiminnasta on melkolailla synkeä. Vielä synkempää on se, että omistaja eli Suomen valtio vain levittelee käsiään. Ei kuulemma voi asialle mitään! On kyllä omituista omistajanohjausta..

Jep, samoja asioita ollaan varmaan jossain vaiheessa pengottu...
 
Ei se ole läppä ja kyllä se on tosissaan ehdotettu.

...

Eli tuon on pakko siis olla läppä. :D

Hiisaaminen hupimielessä ei millään tavalla edistä terveyttä ja hyvinvointia yksilö- tai yhteisötasolla pienessä tai suuressa (EU) mittakaavassa. Terminaalivaiheessa olevia potilaita, joita lääkepössyttely voi kivunlievitysmielessä auttaa, on hyvin pieni osa väestöstä. Asia on tietysti eri, jos tarkoituksena on suorittaa hiljalleen hurmaava joukkoitsemurha.

Niin, siitä aiemmasta luettelosta vielä: aseharrastus ja päihteet eivät oikein ole "matching colours" samalla listalla esitettynä.
 
Niin, siitä aiemmasta luettelosta vielä: aseharrastus ja päihteet eivät oikein ole "matching colours" samalla listalla esitettynä.
Moen2.jpg
 
Niin, siitä aiemmasta luettelosta vielä: aseharrastus ja päihteet eivät oikein ole "matching colours" samalla listalla esitettynä.

Aseet (tai autot) ja päihteet ei sovi yhteen, mutta jos ampujille/autoilijoille sallitaan viina, niin vaikea perustella miksi pilvi ei olisi sitten sallittua. Harvoin sitä lukee juttuja joissa joku pilvihuuruissaan pistää perheen kylmäksi.
 
Back
Top