Minulla ei ole mustavalkoista suhtautumista unioniin, ja pyrin siihen ettei ole muissakaan asioissa. Suhtaudun melko negatiivisesti esimerkiksi vasemmistoliittoon ja kristillisdemokraatteihin, mutta olen kyllä joistain asioista samaa mieltä ja voin kehua heitä kun tarve on. En myöskään demonisoi kaikkia venäläisiä, vaikka suhtaudun Venäjän aggressiiviseen ulkopolitiikkaan tuomitsevasti. Sama EU:n suhteen. Monella ihmisellä toki on mustavalkoinen ja blokkiutunut ajattelutapa. Kokoomuksen jäsen ei välttämättä kehtaa kritisoida omiaan, vaikka tarvetta olisi, jne. En viittaa kehenkään maanpuolustus.netin nimimerkkiin, vaan tämä on yleinen huomio, kun tuolla
@Mustaruuti ihmetteli minun viestiä.
En näe ristiriitaa siinä, että vastustan sitä että EU sallii Suomen kieltävän alkoholin nettimyynnin, kun samalla vastustan asedirektiivia.
EU:n tulisi olla kaupankäyntiä helpottava ja ulkopolitiikkaan kantaa ottava elin. EU on näiden asioiden suhteen ollut hyödyllinen ja on yhä hyödyksi Suomelle, eikä minulle ole mikään ongelma myöntää sitä. Selviö. EU:lla on myös tulevaisuudessa mahdollisuuksia, kunhan liittovaltiosuunnitelmat unohdetaan. Uskon, että Britannia voi olla hyödyksi tämän suhteen, jos saa hidastettua liittovaltiokehitystä koko unionin alueella, eikä neuvottele vain itselleen poikkeuksia. Jos kuitenkin käy ilmi, että EU:ssa todella rakennetaan liittovaltiota, sillon jossain kohti alan totaalisesti vastustamaan Suomen EU-jäsenyyttä, koska en kannata liittovaltiota. Olen ehkä jopa turhan optimistinen.
Ehdotettu asedirektiivi on yksi esimerkki siitä, miten koko mantereelle ei vaan jokaisessa asiassa käy samanlaiset ratkaisut. Suomalaisten aseharrastajien harrastuksen vaikeuttaminen ei mitenkään muuta sitä asiaa, että Keski-Euroopassa on lukuisia no go -alueita, joissa laittomien aseiden hankkiminen on hyvin helppoa, sen lisäksi että siellä on radikalisoitumiselle altista väestöä. Kyseessä on pelonsekainen reaktio, jossa ei puututa todellisiin ongelmiin, vaan haetaan helppoa ja suorastaan populistista ratkaisua.
Muutamia asioita, joita EU voisi tehdä, ja joita tervehdin ilolla. Ei ole listattu tärkeysjärjestykseen:
1) Ulkorajavalvonta kuntoon ja Dublinin sopimusta on alettava noudattamaan.
2) EU:n on pyrittävä solmimaan vapaakauppasopimuksia kaikkien mahdollisten alueiden kanssa
3) EU saisi voimakkaammin panostaa Suomea luopumaan kansallisista maataloustuista. Itseasiassa EU:n tulisi pyrkiä luopumaan maataloustuista kokonaan.
4) Kaupankäynnin esteitä unionin alueella on yhä poistettava, kilpailua on lisättävä ja monopoleista päästävä eroon
5) EU ajaisi kansalaistensa vapautta painostamalla jäsenmaita luopumaan turhasta holhoamisesta ja vastustamalla totalitaristista kehitystä
6) EU:n on otettava jykevästi kantaa Venäjän aggressiiviseen ulkopolitiikkaan, eikä heti saa alkaa lientymään (kuten on jo nähtävissä). Ei saa olla lyhytmuistinen.
Sellaisessa unionissa suomalaiset astuisivat vapauteen kun Lidlin ovet aukeavat, josta he ostaisivat viiniä tai vaikka väkeviä (Alkon monopoli on tietenkin purettu), elleivät tilaisi niitä muista EU-maista netin kautta, vastuulliset suomalaiset saisi yhä omistaa aseita, pakolaiskriisi olisi hoidettu EU:n jämäkän politiikan ja rajavalvonnan avulla, EU ottaisi vahvasti kantaa Venäjän toimiin eikä olisi heti hakemassa liennytystä saatika ajaisi viisumivapautta, suomalainen maaseutu olisi elinvoimaista kun se kasvattaisi hyvää kannabista jolle on laajat markkinat, EU torppaisi Suomen suunnitteleman massavalvonnan(-vakoilun)...