EU - onko järkee vai ei?

Mikä ettei, täysi EU-rahoitus ja tehdään samalla yhteys Tallinnaan kun kerran haluavat, siellähän pitää myös raiteet uusia.
Vaikka maksaisi kuka niin kyllä tämä ehdotus historian epärealistisimpiin EU-aloitteisiin kuuluu. Ehdotuksen tekijöillä ei voi olla pienintäkään käytännön kokemusta raideliikenteestä. Miksi ehdoin tahdoin hankkia satojen miljardien kustannuksia kun ilmankin vaihdosta pärjätään ja kuitenkaan Ruotsin tai Viron kautta ei tultaisi Keski-Eurooppaan asti rahtijunilla liikennöimään, Keski-Eurooppaan ei mahdu niiden omakaan liikenne raiteille enää.
 
Vaikka maksaisi kuka niin kyllä tämä ehdotus historian epärealistisimpiin EU-aloitteisiin kuuluu. Ehdotuksen tekijöillä ei voi olla pienintäkään käytännön kokemusta raideliikenteestä. Miksi ehdoin tahdoin hankkia satojen miljardien kustannuksia kun ilmankin vaihdosta pärjätään ja kuitenkaan Ruotsin tai Viron kautta ei tultaisi Keski-Eurooppaan asti rahtijunilla liikennöimään, Keski-Eurooppaan ei mahdu niiden omakaan liikenne raiteille enää.
Täyttä vaihtoahan ei suoraan vaadita vaan vain uusien ratojen. Kyllä me niitä voidaan EU-rahoilla rakentaa jos haluavat. Espanjassakin on vanhat raiteet ja sitten uudet standardin mukaiset luotijunat erikseen.

Mitään täyttä EU-rahoitusta saati tunnelia ei tietenkään ole luvassa eli lähinnä huumorilla laitoin.
 
Täyttä vaihtoahan ei suoraan vaadita vaan vain uusien ratojen. Kyllä me niitä voidaan EU-rahoilla rakentaa jos haluavat. Espanjassakin on vanhat raiteet ja sitten uudet standardin mukaiset luotijunat erikseen.

Mitään täyttä EU-rahoitusta saati tunnelia ei tietenkään ole luvassa eli lähinnä huumorilla laitoin.
Mitä ihmettä? Eikö tule euvostopätäkkää tähän kuningasideaan? Eikö olla vielä tarpeeksi syvällä ytimissä?

HEIL EU!!!
 
Euvostoliitto juttuja taas :ROFLMAO:

Viisumien myöntämistä venäläisille ei voi kokonaan lopettaa​

EU-komissiosta kerrotaan Ylelle, että valmistelussa ei ole uutta aloitetta venäläisille myönnettävistä viisumeista.

Euroopan yhteisen sisäraja-alueen eli Schengen-alueen yhteisten sääntöjen ohjaavan myös Suomen viisumiratkaisuja. ... Säännöstössä ei ole olemassa sellaista vaihtoehtoa, että viisumien myöntäminen lopetettaisiin kokonaan. YLE

Ei pysty ku euvostoliitto.....

FYwPpbCXEAIBQrW
En käytä twitteriä, mutta eikö sielläkin ole joku report disinformation nappi tms(Arhinmäkeen liittyen).
 
Euvostoliitosta taas terve. Ryssän setit on tärkeämpiä kuin rajat ja itsenäinet valtiot T: Euvostoryssät


EUROOPAN neuvoston ihmisoikeusvaltuutettu Dunja Mijatovic on esittänyt huolensa muutoksista, joita eduskunta teki Suomen rajavartiolakiin heinäkuussa. Lakimuutos mahdollistaa esimerkiksi Venäjän rajan sulkemisen.

Sisäministeri Krista Mikkoselle (vihr) osoitetussa kirjeessä Mijatovic sanoo olevansa huolissaan siitä, että lakimuutos voi johtaa tilanteisiin, joissa ihmiset eivät pysty hakemaan turvapaikkaa Suomesta. Hän näkee riskin ihmisoikeusrikkomuksiin erityisen suurena, mikäli rajalta käännytys tehdään ilman yksilöllistä tarkastelua.

– Haluan nostaa esiin niiden ihmisten tilanteen, jotka joutuvat pakenemaan Venäjältä Suomen rajan kautta, mukaan lukien heidät, joita saatetaan vainota Ukrainan sodan vastustamisen, seksuaalisen suuntautumisen, sukupuoli-identiteetin tai tekemänsä ihmisoikeustyön vuoksi. On keskeistä kiinnittää huomiota näihin ryhmiin, joihin esitetyillä muutoksilla voi olla vaikutusta, Mijatovic kirjoittaa. is.fi


Ryssä tätä euvostoliittoa pyörittää, ei tätä paskaa muuten voi ymmärtää.
 
Euvostoliitosta taas terve. Ryssän setit on tärkeämpiä kuin rajat ja itsenäinet valtiot T: Euvostoryssät


EUROOPAN neuvoston ihmisoikeusvaltuutettu Dunja Mijatovic on esittänyt huolensa muutoksista, joita eduskunta teki Suomen rajavartiolakiin heinäkuussa. Lakimuutos mahdollistaa esimerkiksi Venäjän rajan sulkemisen.

Sisäministeri Krista Mikkoselle (vihr) osoitetussa kirjeessä Mijatovic sanoo olevansa huolissaan siitä, että lakimuutos voi johtaa tilanteisiin, joissa ihmiset eivät pysty hakemaan turvapaikkaa Suomesta. Hän näkee riskin ihmisoikeusrikkomuksiin erityisen suurena, mikäli rajalta käännytys tehdään ilman yksilöllistä tarkastelua.

– Haluan nostaa esiin niiden ihmisten tilanteen, jotka joutuvat pakenemaan Venäjältä Suomen rajan kautta, mukaan lukien heidät, joita saatetaan vainota Ukrainan sodan vastustamisen, seksuaalisen suuntautumisen, sukupuoli-identiteetin tai tekemänsä ihmisoikeustyön vuoksi. On keskeistä kiinnittää huomiota näihin ryhmiin, joihin esitetyillä muutoksilla voi olla vaikutusta, Mijatovic kirjoittaa. is.fi


Ryssä tätä euvostoliittoa pyörittää, ei tätä paskaa muuten voi ymmärtää.
Näitä sääntöjä pitäisi muuttaa niin, että myös valtioiden itsepuolustustarpeet tulisi huomioitua, eikä pelkästään yksityisten ihmisten haluamiset. Nykyinen turvapaikkashoppailuidea on huono kun teeskennellään että väkivyöryihin ei koskaan liittyisi muiden maiden negatiivisia vaikuttamispyrkimyksiä.

Jos joku maa ei halua päästää omaan maahansa uusia asukkaita joistain maista, sen pitäisi olla sallittua. Tai jos maahanpyrkijöitä käytetään aseena vastaanottavaa maata kohtaan, kuten tapahtui kun Valko-Venäjältä yritettiin puskea Lähi-idän maista väkeä Puolaan ja Baltian maihin vähän ennen Ukrainan sodan alkamista. Nythän Puolaan taas yritetään tunkea uutta ongelmasakkia, mutta tässä onnistuminen on nyt aiempaa vaikeampaa kun Puola ehti jo muuria rakentaa pitkän pätkän.

Tavalliset kansalaiset vaistoavat usein EU-poliitikkoja ja viranomaisia paremmin millä ryhmällä on todellinen hätätilanne syynä turvapaikan hakemisessa ja siksi asennoituminen tulijoihin vaihtelee tapauskohtaisesti kuten ukrainalaisten kohdalla on nähty.
 
Viimeksi muokattu:
Euvostoliitosta taas terve. Ryssän setit on tärkeämpiä kuin rajat ja itsenäinet valtiot T: Euvostoryssät


EUROOPAN neuvoston ihmisoikeusvaltuutettu Dunja Mijatovic on esittänyt huolensa muutoksista, joita eduskunta teki Suomen rajavartiolakiin heinäkuussa. Lakimuutos mahdollistaa esimerkiksi Venäjän rajan sulkemisen.

Sisäministeri Krista Mikkoselle (vihr) osoitetussa kirjeessä Mijatovic sanoo olevansa huolissaan siitä, että lakimuutos voi johtaa tilanteisiin, joissa ihmiset eivät pysty hakemaan turvapaikkaa Suomesta. Hän näkee riskin ihmisoikeusrikkomuksiin erityisen suurena, mikäli rajalta käännytys tehdään ilman yksilöllistä tarkastelua.

– Haluan nostaa esiin niiden ihmisten tilanteen, jotka joutuvat pakenemaan Venäjältä Suomen rajan kautta, mukaan lukien heidät, joita saatetaan vainota Ukrainan sodan vastustamisen, seksuaalisen suuntautumisen, sukupuoli-identiteetin tai tekemänsä ihmisoikeustyön vuoksi. On keskeistä kiinnittää huomiota näihin ryhmiin, joihin esitetyillä muutoksilla voi olla vaikutusta, Mijatovic kirjoittaa. is.fi


Ryssä tätä euvostoliittoa pyörittää, ei tätä paskaa muuten voi ymmärtää.
Tuon taas esiin sen, että kun EU esittää jotain mikä sopii Suomalaisen poliitikon/virkamiehen pirtaan, meillä ollaan heti tekemässä lakia ja tuomassa sitä voimaan hyvin pienellä siirtymäajalla. Kun kyse on joka ei sovi pirtaan, tai jostain sellaisesta jolla pienennetään holhousyhteiskunnan otetta kansalaisesta, ei asialla ole mikään kiire, ei edes langettavien tuomioiden jälkeen.

Saahan sitä olla huolissaan, mutta Mikkonen tulee nostamaan kirjeen asemaan kuin se olisi tullut itse paavilta. Syynä on puhtaasti se, että se palvelee hänen omaa ideologiaansa.

Pointtini on, vika löytyy huomattavasti lähempää kuin Brysselistä. Pidän jopa mahdollisena, että suomalainen MEP on saattanut keskustella asiasta yksityisesti Mijatovicin kanssa ja jos ei nyt pyytänyt kirjettä, niin ainakin tuonut "huolestumisensa" esiin.
 
Tuon taas esiin sen, että kun EU esittää jotain mikä sopii Suomalaisen poliitikon/virkamiehen pirtaan, meillä ollaan heti tekemässä lakia ja tuomassa sitä voimaan hyvin pienellä siirtymäajalla. Kun kyse on joka ei sovi pirtaan, tai jostain sellaisesta jolla pienennetään holhousyhteiskunnan otetta kansalaisesta, ei asialla ole mikään kiire, ei edes langettavien tuomioiden jälkeen.

Saahan sitä olla huolissaan, mutta Mikkonen tulee nostamaan kirjeen asemaan kuin se olisi tullut itse paavilta. Syynä on puhtaasti se, että se palvelee hänen omaa ideologiaansa.

Pointtini on, vika löytyy huomattavasti lähempää kuin Brysselistä. Pidän jopa mahdollisena, että suomalainen MEP on saattanut keskustella asiasta yksityisesti Mijatovicin kanssa ja jos ei nyt pyytänyt kirjettä, niin ainakin tuonut "huolestumisensa" esiin.
Jos euvostoliitto olisi pysynyt lestissään ja jäänyt kauppaliitoksi, tarvitsisiko näitä juttuja edes miettiä?

Mutta ei, näillä mennään, euvostoliitto käskee, että hypätäänkö kaivoon, niin kotimainen euvostoryssä kysyy, että kuinka syvälle hypätään.
 
Jos euvostoliitto olisi pysynyt lestissään ja jäänyt kauppaliitoksi, tarvitsisiko näitä juttuja edes miettiä?

Mutta ei, näillä mennään, euvostoliitto käskee, että hypätäänkö kaivoon, niin kotimainen euvostoryssä kysyy, että kuinka syvälle hypätään.
Käskee ja käskee, virkamies on sanonut mielipiteensä. Onko sillä mitään käskyvaltaa? Mielestäni ei, käskyt tulevat muualta.

Pointtini on, että tässä maassa on ennenkin haettu ulkomailta ohjeita joilla vallassa olevat ovat pönkittäneet valtaansa, tai oikeuttaneet/perustelleet toimintaansa.
Vaikka en varsinaisesti puolustele EU-virkamiestä, sylttytehdas löytyy mielestäni ihan kotimaasta. Vaikea sanoa kumpi on tässä aloitteen tekijä.
 
Käskee ja käskee, virkamies on sanonut mielipiteensä. Onko sillä mitään käskyvaltaa? Mielestäni ei, käskyt tulevat muualta.

Pointtini on, että tässä maassa on ennenkin haettu ulkomailta ohjeita joilla vallassa olevat ovat pönkittäneet valtaansa, tai oikeuttaneet/perustelleet toimintaansa.
Vaikka en varsinaisesti puolustele EU-virkamiestä, sylttytehdas löytyy mielestäni ihan kotimaasta. Vaikea sanoa kumpi on tässä aloitteen tekijä.
Suomi on kolmesti saanut EY-tuomioistuimelta kielteisen päätöksen, kaikki (siis KAIKKI! ) EU-alueelta Suomeen tuoduista autoista maksetut alvit on palautettava. Suomen vastaus? Vain ne maksetaan, joista on tehty verovalitus ajallaan. Vanhentuneita tapauksia ei käsitellä.
 
Vaikka aloite on alunperinkin toteuttamiskelvoton ja suorastaan absurdi, niin tähän raide-gateen Suomi nyt varmasti sitten käyttää sitä kuuluisaa poliittista pääomaa ja harakka/marin tulee kameroiden eteen kertomaan, kuinka Suomi on (taas) saanut erinomaisen neuvottelutuloksen, eikä raiteita tarvitse kaventaa.
Vaatimus liittyy Ursula von der Leyenin johtaman komission joulukuussa 2019 julkistamaan kunnianhimoisen vihreän kasvun ohjelmaan. Sen tavoitteena on tehdä Euroopasta ensimmäinen hiilineutraali maanosa vuoteen 2050 mennessä.

Muutenkin Suomen raideleveyden + kaluston muutos olisi sen luokan ympäristöteko, että hiilitaseen takaisinmaksuaika mittaisiin varmaan sadoissa vuosissa, tosin sitähän se ilmastovihreys monelta osin näyttää olevan.

 
Kyseenalainen kunnia Suomelle. Suomi testaa EU:n uutta passia, mikä perustuu kiinat-tyyppiseen kasvojentunnistukseen.


Nuo kun yhdistetään oikeuteen sulkea pankkitilejä ym, niin on oikein fun times luvassa. Kuten mainostettiin tässä pari päivää sitten Demokraatti-mediassa ja aikaisemmin Kanadan kenttätestissä, heidän omassa denatsifikaatio-hätätilassa.
 
Ryssien turistiviisumisoppaa uutisista kuuntelevana ei voi kuin ihmetellä Suomen ja suomalaisten asemaa.

EU kuulemma kieltää meiltä rajaamasta tai vaikeuttamasta venäläisten viisumeja. Ok, niin se sitten varmaan on.

Mutta kuinka hitossa samassa EU:ssa olevat toiset jäsenvaltiot voivat tehdä totaalisen stopin viisumien myöntämiselle venäläisille?

Onko tämä taas sitä, että suomalaiset poliitikot ja virkamiehet kätkeytyvät ikävissä asioissa EU:n selän taakse ja käyttävät sitä tekosyynä. "Kyllähän myö, mutku EU sitä ja tätä.."

Ja kansa ostaa nuo perustelut ihan siitä vaan. EU:n vika, jne jne.
 
Tästä EU:sta voidaan hankkiutua eroon, mitä käyttöä sille on kun olemme NATO-jäseniä.
EU:lla on kyllä meille käyttöä maksajan roolissa.
 
Mitenköhän kustannushyötyanalyysi kääntyy jos lasketaan mahdollinen lasku ulkomaankaupassa sitä vastaan ettei tarvitsisi elättää koko etelää plus syöttöporsasosastoa... ehkä pieni kimppa Britannian kanssa voisi tasapainottaa tilannetta.
 
Tässä on mielenkiintoiset ajat nähdä kaataako ryssän energiaruuvi EU:n yhtenäisyyden..

Ei varmaan pelkästään, mutta härdelli saattaa aiheuttaa eräänlaisen cluster fuckin, jossa useat ristiriidat kuohahtavat pinnalle. Itse olen huolissani valtaa pitävien retoriikasta, jossa viljellään "sotatilan" ilmapiiriä - ilman että olemme julistaneet sotaa. Tässä sotatilassa sitten ajamme - lain mutkia oikoen, ja tämän sotatilan varjolla - ties mitä rahanlevitystä ja poliittisen vallan jakamista, ympäriinsä. Bush julisti sodan terrorismille, jolla oli laakea merkitys, nyt meillä ei ole edes virallista sodanjulistusta, vaan lähinnä some-sodanjulistus, jota poliitikot hyödyntää. Ja kuka tahansa poliitikko. Bush sota terrorismia vastaan lähtikin hieman lapasesta ja jenkit nauttivat tänäkin päivänä sen erheen seurauksista.

Liikkuvia osia on paljon. Energian hinta voi tulla (välillä) alas, koska on rohkeaa olettaa, että kulutus pysyisi samana, jos kilowattitunti maksaisi vaikka 100k euroa. Eli energian hinta voi laskea, mutta rajut nousut aiheuttaa ennakoimattomia ongelmia. Ainakin taantumia, mutta ne onkin helpoimmasta päästä ennustaa.

----


Ei vastaus, mutta kun en jaksa jakaa kahteen viestiin.


Törmäsin tuossa taannoin mielenkiintoiseen juttuun, sopivahkosti ennen Ukrainan sotaa kirjoitetun jutun Suomen energiariippuvuuksista. Sitten myös Tilastokeskuksen hyvin mielenkiintoisen tokaisun (alempana).



Tuolla on taulukko "Energian tuonti alkuperämaan mukaan, koko tuonti ja tuonti Venäjältä". Siinä mainitaan, että vuonna 2018/19 Venäjän osuus Suomen sähköstä oli 29%. Mielenkiintoinen lukema, kun verrataan myöhempään uutisointiin, missä Venäjän osuus on mainostettu olevan 10%.


JOS luku on oikein, niin lyhyen ajan sisällä putosi tuonti melko rapsakkaa vauhtia. Jännä ilmiö, 'ilman erityistä syytä'. Jos 10% lukema on revitty 'sotatilan' takia, mainokseksi tallaajille, niin ollaan aika jyrkän luiskan päällä.


----



Sattumalta bongattu Tilastokeskuksen tokaisu, löyhemmin ylempään liittyen.

"Laskentaan liittyy epävarmuuksia ja oletuksia

Venäjältä tuodun energian osuuden laskeminen energian kokonaiskulutuksesta ei ole aivan yksinkertaista ja siihen liittyy epävarmuuksia sekä oletuksia. Maakaasun osalta ongelmana on alkuperämaan selvittäminen. Virosta tuodun maakaasun määrä on kyllä tarkoin selvillä, mutta venäläistä alkuperää olevan kaasun osuus Virosta tuodusta kaasusta onkin jo vaikeampi selvittää."


Eli meidän päättäjät eivät ole tienneet, mikä on Venäjän energian osuus Euroopan energiasta, koska kukaan ei ole voinut antaa tarkkaa selvitystä. Jonkinlainen on varmasti jaettu, mutta onko nuo pienet kohdat luettu.

Tuota lukien ei voi olla miettimättä, että onko EU:n pakotesuunnitelmat JA erityisesti pakotteiden vaikutuksiin varautuminen (Saksan toimimattomuus ydinenergian suhteen) kusseet sen takia, että tolvanat eivät osaa ajatella kokonaisuutta.


"Saksan sodanjohdolla on eräs kultainen perinne. Se ei toivo, se laskee". Tilastokeskuksen tokaisua pohtien: "Joo, mutta mistä lukemista".
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top