EU - onko järkee vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vlad
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Sen verran itseäkin tämä hölmöily alkaa syömään että oma EU-kanta ei enää olekaan aivan niin selvä. Täältä takapajulasta ei saada omaa ääntä ollenkaan kuuluviin ja suomea viedään kuin pässiä narussa. Lisäksi tuolla ilmastouskovaisuudella jotkut takovat kovia rahoja.

Suomen biovoimalle satojen miljoonien lisälasku–kivihiili pääsee kuin koira veräjästä

Suomen puu- ja turvevoimalat ovat saamassa liki puolen miljardin euron lisälaskun EU:n päästörajojen kiristämisen vuoksi. Sen sijaan huomattavasti enemmän saastuttavat keskieurooppalaiset kivihiililaitokset pääsevät huomattavasti lievemmillä rajoilla.
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/suomen-biovoimalle-satojen-miljoonien-lisälasku-kivihiili-pääsee-kuin-koira-veräjästä-1.155333

Ei komissio kuuntele ja se ainoa komissaarisemme, Katainen, sanoi nokka pystyssä heti oltuaan viikon siellä, että "me täällä Brysselissä" emme ajattele yksittäisiä maita vaan kokonaisuutta. Näin hänet varmaan vihittiin hommiin, että unohda Suomi, olet meidän kultainen vasikka.

No joo. Kyllä ranskalaiset ja saksalaiset huolehtivat itsestään ja vallan hienosti, mutta osaavat älyttää tuollaista lapasta. Eihän hän täälläkään pystynyt neuvottelemaan edes ollessaan oman hallituksensa päämies.

Nyt menee minullakin herne nenään. Komissio visioi Euroopan hajalle, ei tässä enää puttea tarvita. Sen kuin soittaa balalaikkaa ja katsoo tämän Rooman paloa.

Kuunnelkaa tarkalla korvalla mitä Katainen sanoo (14.1.2016), Komissio päättää, suvereenin maan mielipiteestä huolimatta, kylmääkö?

Katainen on 100%:sti oikeassa. Juuri noin pitää menetellä. Suomen sisäministeriö ei kyennyt estämään paperittomien ihmisten maahan tunkeutumista itärajallamme. Itse luotan paljon enemmän EU:n rajavalvontajoukkoihin kuin suomalaisiin rajamiehiin.. Tervetuloa Suomen itärajalle vaikka heti!

Lisäksi on erinomainen asia että päätös tehdään Brysselissä eikä Suomessa. Käytännössä on jo nähty ettei meidän omat, Venäjän pelossa elävät ministerimme kykene päättämään mistään.

Kaikkein parasta olisi että saisimme eurooppalaisten rajavalvojien tueksi vielä NATO:n toteuttaman alue-/ilmavalvonnan jne. Vähän samaan malliin kuin Virossa.

Katainen on 100%:sti oikeassa. Juuri noin pitää menetellä. Suomen sisäministeriö ei kyennyt estämään paperittomien ihmisten maahan tunkeutumista itärajallamme. Itse luotan paljon enemmän EU:n rajavalvontajoukkoihin kuin suomalaisiin rajamiehiin.. Tervetuloa Suomen itärajalle vaikka heti!

Lisäksi on erinomainen asia että päätös tehdään Brysselissä eikä Suomessa. Käytännössä on jo nähty ettei meidän omat, Venäjän pelossa elävät ministerimme kykene päättämään mistään.

Kaikkein parasta olisi että saisimme eurooppalaisten rajavalvojien tueksi vielä NATO:n toteuttaman alue-/ilmavalvonnan jne. Vähän samaan malliin kuin Virossa.

5d11a94cbe575d83f354aa0b62871630.jpg

Siis hetkinen. Kyse on suvereenin maan tiluksille tulemisesta ILMAN kyseisen maan hyväksyntää pelkästään komission hyväksynnällä. Ja tämä on sinun mielestä OK?

Kuunnelkaa tarkalla korvalla mitä Katainen sanoo (14.1.2016), Komissio päättää, suvereenin maan mielipiteestä huolimatta, kylmääkö?

Kataiselle voi sanoa, että meiltä saa tarvittaessa vaikka 900 000 rajavartijaa liikkeelle - jos poliittista tahtoa kerran on komissiota myöten. Siinä nyt ei olisi apua jostain marcellosta, joka ei osaa huolehtia edes omista rajoistaan.

Eipä kuulunut komissiosta rajavaatimuksia syksyllä. Saksan rajalle olisi varmaan kannattanutkin mennä omin luvin. Niin paljon sieltä tuli. Painotettiin "kansainvälisiä sopimuksia". Mutta me lopetimme liikenteen toisin keinoin, ohi EU:n.

Tässä Katainen paljastaa tärkeän asenteen, komission asenteen jäsenmaihin.

Tietenkin Suomi olisi kyennyt sulkemaan rajan, jos olisimme yksipuolisesti irtautuneet sopimuksista. Miten luulet Euroopan täyttyneen pakolaisista, siis yli miljoonasta? Jos Katainen jotain tarkoittaa rajan "pitämisellä", se on sitä, että tulijat kirjataan. Näin etelässä tehtiin ja sitten pojat olivatkin Schengenissä! Itse asiassa kaikkia ei edes kirjattu, massoja lykittiin vain eteenpäin. EU:ssa.

Siis hetkinen. Kyse on suvereenin maan tiluksille tulemisesta ILMAN kyseisen maan hyväksyntää pelkästään komission hyväksynnällä. Ja tämä on sinun mielestä OK?

Kyllä.

Juuri vastaavalla tavalla Tuomioja ja Halonen vesittivät EU:n sotilaallisen avunannon mahdollisuuden Lissabon:in sopimuksen yhteydessä.

Silloin kun maa ei itse kykene hoitamaan tonttiaan pitää liittolaisilla olla mahdollisuus avunantoon. Mahdollisen hyökkäyksen/maahantunkeutumisen osalta kysymys ei ole kaikissa tapauksissa enää itsenäisestä ja suvereenista valtiosta.

En viitsi laittaa esimerkkejä mahdollisista skenaarioista. Fiksut ihmiset ymmärtävät pahimmat tilanteet itsekin.

Tämä ei ole kuvalauta. Älä sotke tätä keskustelua.

Seuraavasta typeryydestä jäähylle.

Omasta mielestäni olen oman osani analyysejä, pohdintaa sekä lähteitä jakanut, tähän keskusteluunkin, mutta eivät tunnu saavuttavan kaikkia aivosoluja.

Kerro miten kuva sekoittaa keskustelun? Sen ymmärrän jos täällä on joku yleinen ja kaikkia koskeva kielto kaikista kuvista mutta niitä näkee täällä.

Vai onko kyseessä henkilökohtainen turhautuminen?

Onko mahdollista pyytää poistamaan kaikki postaukseni täältä vai pitääkö ne itse poistaa?

Tietenkin Suomi olisi kyennyt sulkemaan rajan, jos olisimme yksipuolisesti irtautuneet sopimuksista. Miten luulet Euroopan täyttyneen pakolaisista, siis yli miljoonasta? Jos Katainen jotain tarkoittaa rajan "pitämisellä", se on sitä, että tulijat kirjataan. Näin etelässä tehtiin ja sitten pojat olivatkin Schengenissä!

Se tapa millä EU toimii ihmissalakuljetusta vastaan esimerkiksi Kreikan saaristossa ja Välimerellä ei ole riittävää.

Olen varma että siihen tulee tiukennuksia. Olipa sitten käytössä minkälaisia ihmisoikeussopimuksia hyvänsä. Eikä ko. sopimukset muutenkaan ole tehty nykyisen kaltaisia Eurooppaan kohdistuvia invaasioita huomioiden. Puhumattakaan jos ihmiskauppaa ja pakolaisten järjestettyä Eurooppaan tuloa pyritään käyttämään ikään kuin "hybridisodan aseena". Siis heikentämään ja aiheuttamaan sekasortoa kohteena olevissa maissa. Sekä toisaalta aiheuttamaan myös epäsopua ja poliittisia ristiriitoja sekä kansallisesti että valtioiden välille.

Tiedän varmasti että näihin asioihin tullaan puuttumaan ennen kuin seuraavat miljoona pakolaista tulee ihmiskauppiaiden kyydissä Eurooppaan.

Omasta mielestäni olen oman osani analyysejä, pohdintaa sekä lähteitä jakanut, tähän keskusteluunkin, mutta eivät tunnu saavuttavan kaikkia aivosoluja.

Kerro miten kuva sekoittaa keskustelun? Sen ymmärrän jos täällä on joku yleinen ja kaikkia koskeva kielto kaikista kuvista mutta niitä näkee täällä.

Vai onko kyseessä henkilökohtainen turhautuminen?

Onko mahdollista pyytää poistamaan kaikki postaukseni täältä vai pitääkö ne itse poistaa?
Pakkoko lähteä tähän inttämiskilpailuun? En henkilökohtaiseti katso, että yrjökuvalla vastaaminen tässä keskustelussa toisi asiaa mitenkään paremmin ymmärrettävään muotoon. Lisäksi tulkitsen tuon henkilökohtaisena solvauksena kyseistä kirjoittajaa kohtaan.

Pakkoko lähteä tähän inttämiskilpailuun? En henkilökohtaiseti katso, että yrjökuvalla vastaaminen tässä keskustelussa toisi asiaa mitenkään paremmin ymmärrettävään muotoon. Lisäksi tulkitsen tuon henkilökohtaisena solvauksena kyseistä kirjoittajaa kohtaan.

Tulkitsin kyseisen kirjoittajan postauksen solvauksena vähän kaikkea kohtaan, pitää sitten laittaa se kirjoitettuun muotoon.

Kyllä.

Juuri vastaavalla tavalla Tuomioja ja Halonen vesittivät EU:n sotilaallisen avunannon mahdollisuuden Lissabon:in sopimuksen yhteydessä.

Silloin kun maa ei itse kykene hoitamaan tonttiaan pitää liittolaisilla olla mahdollisuus avunantoon. Mahdollisen hyökkäyksen/maahantunkeutumisen osalta kysymys ei ole kaikissa tapauksissa enää itsenäisestä ja suvereenista valtiosta.

En viitsi laittaa esimerkkejä mahdollisista skenaarioista. Fiksut ihmiset ymmärtävät pahimmat tilanteet itsekin.
Tässähän päästään koko asian ytimeen, EU on itse ajanut itsensä tähän pisteeseen ja silti sieltä kuuluu mielipiteitä, että on OK roudata suvereenin maan rajoille joukkoja ihan vaan komission päätöksellä, EI näin.

En henkilökohtaiseti katso, että yrjökuvalla vastaaminen tässä keskustelussa toisi asiaa mitenkään paremmin ymmärrettävään muotoon. Lisäksi tulkitsen tuon henkilökohtaisena solvauksena kyseistä kirjoittajaa kohtaan.
Menee nyt hieman OT:ksi, mutta ... ei nyt oikein jymmärrä että kuvan, joka siis ei ole mikään K-18 kuva, postaamisesta uhataan bannilla, mutta väkivallalla uhkailemisesta ei kukaan mode sano mitään.
Toisaalta sekin tietysti kertoo jotain, jos mode(t) ei ymmärrä kuvan tarkoitusta, mutta hyväksyy väkivallalla uhkailun toista foorumilaista kohtaan ....

OK.

Back