Mistä tuo on lyhenne?
En ole tiennytkään tästä. Saisiko vaikka pari-kolme esimerkkiä?Ennen vanhaan jokaisessa koneessa oli omat surmanloukkunsa ja yllärinsä, joita piti osata erikseen varoa (Hornetissakin)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mistä tuo on lyhenne?
En ole tiennytkään tästä. Saisiko vaikka pari-kolme esimerkkiä?Ennen vanhaan jokaisessa koneessa oli omat surmanloukkunsa ja yllärinsä, joita piti osata erikseen varoa (Hornetissakin)
Mistä tuo on lyhenne?
En ole tiennytkään tästä. Saisiko vaikka pari-kolme esimerkkiä?
Googlasinkin jo tarjouksen ja ällistyttävästi näin asia onkin.
Kuulemma kaksipaikkaisia ei koulutukseen tarvita. Mitä ihmettä? Luulin, että vain F-35:n koulutussimulaattorit ovat tarpeeksi kehittyneitä tuohon.
Tuo yhdistettynä kaikilla vaikeuksia mahtua raamiin -lausuntoon sanoisin, että useampipaikkaiset olisi olleet ilmeisesti liian kallis tikki.Sehän on jo sanottu että tarjous oli 64 yksipaikkaista. Voihan se tietty siitä muuttua kun sorvataan.
Kaartosakkaus herkkyys, dutch roll herkkyys, kiertopyrkimys hidaslennossa, virtausten irtominen subsoonisen alueen keskivaiheen jälkeen (erittäin usean ylisoonisen koneen ominaisuus)Ja mitä muutes nuo vanhojen koneiden surmanloukut ja yllärit olivat, joita piti erikseen vielä varoa? Tietääkö ketjussa kukaan esimerkkejä?
Drakenin supersakkaus on yksi klassinen esimerkki ja useampia koneita ehti tippua, ennen kuin löydettiin keino koneen oikaisuun supersakkaustilasta..Ja mitä muutes nuo vanhojen koneiden surmanloukut ja yllärit olivat, joita piti erikseen vielä varoa? Tietääkö ketjussa kukaan esimerkkejä?
Kaartosakkaus herkkyys, dutch roll herkkyys, kiertopyrkimys hidaslennossa, virtausten irtominen subsoonisen alueen keskivaiheen jälkeen (erittäin usean ylisoonisen koneen ominaisuus)
Näitähän riittää vaikka kuinka paljon ja Jokaisella konetyypillä on näitä kuolemanloukkuja.
Olisko SH ainoa, josta ei ole erikseen sanottu ettei 2-paikkaista tarvita? Tuskin siinäkään. Naapurivitjassa mainittu Rafale M-pilotti kertoi aloittaneensa suoraan 1-paikkaisessa, ei ole 2-paikkaista nähnytkään (mutta oli sitä ennen valmis S Etendard-pilotti kyllä).
En ole tiennytkään tästä. Saisiko vaikka pari-kolme esimerkkiä?
Se tuntuu maksavan. Jos kaikki ahtoi 64 kenkälusikalla eka varviin niin nyt kakkoskiekillä ovat toivottavasti kumpikin osapuoli pohtineet kannattaako säätää vaikka kokonaislukumäärän ehdoilla.Olen yllättynyt että Eurofighter tarjosi vain yksipaikkaisia, luulisi tuplien olleen ilmavoimien toive koska Hornettienkin osalta 2-paikkaisten määrä koettiin pieneksi. Toisaalta tämä oli vastaus vasta alustavaan tarjouspyyntöön jossa lähinnä kai haluttiin kartoittaa mitä tavara maksaa.
Deltasiipinen on aina supersakkaaja.F-16 sakkaa ja menee muistaakseni syöksykierteeseen jos se ottaa liian jyrkän kohtauskulman. Siksi tietokone rajoittaa kohtauskulman 26 asteeseen eikä lentäjä voi sitä ylittää vaikka kiskoisi sauvasta kuinka. Drakenissa on samanlainen ominaisuus mutta ei tietokoneistettua ohjausjärjestelmää, siinä lentäjän pitää vain koko ajan pitää mielessä kaarron aikana että nyt ei kuule yhtään enempää vetoa enää...
Kyllä niitä meni. "Romu" Korpela oli mun tyyppikouluttaja FM.ään ja hänellä meni kolme lunareihin. Porissa, Tampereella ja Kauhavalla. Oli muuten Juhani loistava lennonopettaja, hän oli kuin isäukko neuvoi ja oli kärsivällinen, antoi yrittää ja erehtyä, tarjosi sinä neuvojaan kun vaan avasi suunsa kysyäkseen. Loisto Heppu. Fouga on muuten aivan upea kone lentää, kuin blanik L-13 mutta tietysti valtavasti enemmän inertiaa. V-pyrstö antoi hyvän ohjaustuntuman liikehdintään. Mutta sitten ne kääntöpuolet, laminasrisiiven ja -rungon vuoksi aivan tolkuton jäätymään. Ei keikkaa, etteikö olisi hieman jäätä ollut jossain hieman, kuten Asa heitti joskus, että kun Fouga tuli kentälle, että mekaanikot käy ottamassa grokijäät jääpalakoneesta talteen, ennenkuin sulaa hallissa.Fouga Magistereita taisi pudota paljon vaikka olikin koulutuskoneita.
Tosin, osti Luftwaffe aikanaan Phantomeita rapakon takaa, joten mikään ei ole totaalisen "nada".jeps, näinhän siinä todennäköisesti tulee käymään. Ostetaan Typhoon ja aletaan integrointiprojekti ja Plan B on Tornadon elinkaaren jatko, jos integrointi alkaa jumittamaan. Vaikea uskoa, että Saksa voisi ostaa 80 kpl amerikkalaista konetta
Tosin, osti Luftwaffe aikanaan Phantomeita rapakon takaa, joten mikään ei ole totaalisen "nada".
F-104:sta oli Saksassa ihan vitsi. Mikä on halvin tapa hankkia oma F-104? Osta maatilkku. Kohta siihen putoaa F-104.Ja ennen Phantomia vielä paljon runsaslukuisemman määrän F-84 ja F-104 -koneita. Suuntaus on kuitenkin ollut vahvasti pois ulkomaisesta tuotannosta Tornadon ja Typhoonin myötä.
Tuskin sentään Tempestiin, kun ovat jo Ranskalaisten mukana FCAS:issa:F-104:sta oli Saksassa ihan vitsi. Mikä on halvin tapa hankkia oma F-104? Osta maatilkku. Kohta siihen putoaa F-104.
Sas nähdä menevätkö Tempestiin sittenkin mukaan vai tuleeko murikkalaista.
F-104:sta oli Saksassa ihan vitsi. Mikä on halvin tapa hankkia oma F-104? Osta maatilkku. Kohta siihen putoaa F-104.