Eurofighter Typhoon

näyttää hyvältä - vielä kun olisi ollut ej2000 15% tehon lisäyksestä. Tolla lisäyksellä pitäis hetken olla kone jolla olis suurin teho/paino suhde
 
Uskoo ken haluaa. Se uusi tutka saattaa olla ehkä käytössä 10 vuoden päästä...
no se näkee joka elää ;)
Ei tässä täysin uutta tutkajärjestelmää olla tekemässä. ECR2 (Mk2)ssa ainostaan prosessori ja vastaanotin menee uusiksi. Mk2 perustuu Mk0 (Qatar & Kuwait) sekä Mk1een (saksa ja espanja) jossa samat hyökkäystietokoneet, asejärjestelmä rajapinta, jäähdytys ja sähköntuotanto. Softapuoli perustuu avoimeenarkkitehtuuriin, joloin päivitys pitäisi käydä. Protoversio on jo esitelty viimesyksynä ilmavoimille leonardon edinburg toimipisteessä.
Tämä on tulevan tempestin kulmakivi - ja voi hyvin olla myös FCASin. Luftwaffekin on ilmoittanut olevansa kiinnostunut MK2sta uusiin tornadon korvaaviin EFiin ( leonardo osti 25% hensoldin osakkeista kesällä) . Vaikka seuraava ei suoraan asiaan kulluu niin BAE & Luftwaffe on kertonut ”Meidän täytyy kehittää suorituskykyä nopeammissa ja lyhyemmissä jaksoissa.
Meillä ovat nyt käytössä kahden vuoden jaksot, mutta tulevaisuudessa meidän täytyy toimittaa täysi suorituskyvyn parannuspaketti 12 kuukauden jaksoissa"- eli pitkä matka ollaan menty 70-90 luvun EUn alkuvaikeuksista.
 
no se näkee joka elää ;)
Ei tässä täysin uutta tutkajärjestelmää olla tekemässä. ECR2 (Mk2)ssa ainostaan prosessori ja vastaanotin menee uusiksi. Mk2 perustuu Mk0 (Qatar & Kuwait) sekä Mk1een (saksa ja espanja) jossa samat hyökkäystietokoneet, asejärjestelmä rajapinta, jäähdytys ja sähköntuotanto. Softapuoli perustuu avoimeenarkkitehtuuriin, joloin päivitys pitäisi käydä. Protoversio on jo esitelty viimesyksynä ilmavoimille leonardon edinburg toimipisteessä.
Tämä on tulevan tempestin kulmakivi - ja voi hyvin olla myös FCASin. Luftwaffekin on ilmoittanut olevansa kiinnostunut MK2sta uusiin tornadon korvaaviin EFiin ( leonardo osti 25% hensoldin osakkeista kesällä) . Vaikka seuraava ei suoraan asiaan kulluu niin BAE & Luftwaffe on kertonut ”Meidän täytyy kehittää suorituskykyä nopeammissa ja lyhyemmissä jaksoissa.
Meillä ovat nyt käytössä kahden vuoden jaksot, mutta tulevaisuudessa meidän täytyy toimittaa täysi suorituskyvyn parannuspaketti 12 kuukauden jaksoissa"- eli pitkä matka ollaan menty 70-90 luvun EUn alkuvaikeuksista.
Joo, mites kauan sitä nykyistä AESA:a nyt onkaan väkästetty?

Ps. Mikä on hyökkäystietokone?
 
kun oli juttuja droneista niin nämä mieleenkitoiset tuli vastaan euroopan taivaalta - hyvä joulupukki - anna meidän tulla osaksi nähin jos arpa osuu EFään.
#1. RAFin Lanca - kuuluu tempest kehitykseen - pitäisi olla osaa EF tarjousta
1623819879290.png

#2. BAESn Taranis - Proto asteella - en tiedä onko mennyt eteenpäin
1623820427811.png


#3. Ranskan nEUROn- kehitys asteella -
1623820000928.png

#4. ja ehkä mielenkiintoisin Airbusin (saksa) LOUT - tätä on jo väännetty salaa yli 10 vuotta - tää näyttää jo hyvin erinlaiselta vaikka onkin pohjakuva
1623820579954.png

joka perustuu 80tä luvun saksalaisten Lampyridae hävittäjä projekti joka väitetään USAlten toppaneet F-117 eduksi.
1623820968793.png
 
no se näkee joka elää ;)
Ei tässä täysin uutta tutkajärjestelmää olla tekemässä. ECR2 (Mk2)ssa ainostaan prosessori ja vastaanotin menee uusiksi. Mk2 perustuu Mk0 (Qatar & Kuwait) sekä Mk1een (saksa ja espanja) jossa samat hyökkäystietokoneet, asejärjestelmä rajapinta, jäähdytys ja sähköntuotanto. Softapuoli perustuu avoimeenarkkitehtuuriin, joloin päivitys pitäisi käydä. Protoversio on jo esitelty viimesyksynä ilmavoimille leonardon edinburg toimipisteessä.
Tämä on tulevan tempestin kulmakivi - ja voi hyvin olla myös FCASin. Luftwaffekin on ilmoittanut olevansa kiinnostunut MK2sta uusiin tornadon korvaaviin EFiin ( leonardo osti 25% hensoldin osakkeista kesällä) . Vaikka seuraava ei suoraan asiaan kulluu niin BAE & Luftwaffe on kertonut ”Meidän täytyy kehittää suorituskykyä nopeammissa ja lyhyemmissä jaksoissa.
Meillä ovat nyt käytössä kahden vuoden jaksot, mutta tulevaisuudessa meidän täytyy toimittaa täysi suorituskyvyn parannuspaketti 12 kuukauden jaksoissa"- eli pitkä matka ollaan menty 70-90 luvun EUn alkuvaikeuksista.
Tutka 2:a mielenkiintoista on myös GaAs ja GaN- puolijohteiden käyttö yhdessä. Lisäksi tulee tuo elso-hyökkäyskyky kuten F-35:a.
 
Neuron ja Taranis ei ollut edes tarkoitus olla oikeastaan muuta kuin kokeilu. Nyt aika lailla turhaan copypastesit noita katsomatta sen tarkemmin. Edes Lanca ei ole osana HX:ää, koska se on vielä fantasiaa. Boeing olisi voinut tarjota edes proton omaavaa Australian hanke Loyal Wingmania, mutta ei sekään katsonut järkeväksi sisällytttää hyvin kalliita drone-projekteja. Neuronista ja Taranisista saatua osaamista on toki tarkoitus hyödyntää FCASissa ja Tempestissa, mutta voimia ei ainakaan näillä näkymin yhdistetä.

Erilaista moottoria pääkäyttäjään nähden ei tietenkään ole, se olisi helvetinmoinen riski.

edit: Vain operatiivisia ratkaisuja voidaan arvioida. Sitten niiden 2023-28 valmistettavaa ajanmukaista kehitysversiota ostaa.

edit2: LOUT on myös vain stealth-tutkimushanke. "previously secret German ten-year stealth aircraft demonstrator projectdesigned to explore the ultimate in low signature technology."
 
Viimeksi muokattu:
kun oli juttuja droneista niin nämä mieleenkitoiset tuli vastaan euroopan taivaalta - hyvä joulupukki - anna meidän tulla osaksi nähin jos arpa osuu EFään.
#1. RAFin Lanca - kuuluu tempest kehitykseen - pitäisi olla osaa EF tarjousta
Katso liite: 50907

#2. BAESn Taranis - Proto asteella - en tiedä onko mennyt eteenpäin
Katso liite: 50909


#3. Ranskan nEUROn- kehitys asteella -
Katso liite: 50908

#4. ja ehkä mielenkiintoisin Airbusin (saksa) LOUT - tätä on jo väännetty salaa yli 10 vuotta - tää näyttää jo hyvin erinlaiselta vaikka onkin pohjakuva
Katso liite: 50910

joka perustuu 80tä luvun saksalaisten Lampyridae hävittäjä projekti joka väitetään USAlten toppaneet F-117 eduksi.
Katso liite: 50911
Se verran tiedän että Neuron ei tule menemään tuotantoon koskaan. Se on vain konsepti, jota käytetään tutkimuksessa.
Todennäköisesti Taraniksella on sama tarina ja X-47B:ä myös.

Nuo suurehkoa lastia kantavat häivedronet olisivat jokatapauksessa liian kalliita meille. Ats-konsepti sensijaan on huomattavasti kevyempi ja edullisempi hankkia ja ylläpitää todennäköisesti. Niitä voitaisiin hankkia riittävästi ja niin että menetykset voidaan hyväksyä taistelussa.
 
Joo, mites kauan sitä nykyistä AESA:a nyt onkaan väkästetty?

Ps. Mikä on hyökkäystietokone

Joo, mites kauan sitä nykyistä AESA:a nyt onkaan väkästetty?

Ps. Mikä on hyökkäystietokone?
Voi olla kyseessä "muoti" sana - mutta on sakemannien tekemä..
Toi attack computer (AC) on toinen osa koneen pääjärjestelmää AISia, (Attack and Identification System) se toinen on navigation computer (NC) . AISn vastulla on se kuuluisa muotisana "sensori fuusio" ja tehtävänä käsitellä sisäistä-, ulkoista sekä riistiriitaista data ja yhdistää ne "selkokieleksi" lentäjälle.
 
Neuron ja Taranis ei ollut edes tarkoitus olla oikeastaan muuta kuin kokeilu. Nyt aika lailla turhaan copypastesit noita katsomatta sen tarkemmin. Edes Lanca ei ole osana HX:ää, koska se on vielä fantasiaa. Boeing olisi voinut tarjota edes proton omaavaa Australian hanke Loyal Wingmania, mutta ei sekään katsonut järkeväksi sisällytttää hyvin kalliita drone-projekteja. Neuronista ja Taranisista saatua osaamista on toki tarkoitus hyödyntää FCASissa ja Tempestissa, mutta voimia ei ainakaan näillä näkymin yhdistetä.

Erilaista moottoria pääkäyttäjään nähden ei tietenkään ole, se olisi helvetinmoinen riski.

edit: Vain operatiivisia ratkaisuja voidaan arvioida. Sitten niiden 2023-28 valmistettavaa ajanmukaista kehitysversiota ostaa.

edit2: LOUT on myös vain stealth-tutkimushanke. "previously secret German ten-year stealth aircraft demonstrator projectdesigned to explore the ultimate in low signature technology."
Niinpä, on kuitenkin hyvä yrityksiä ja osoituksia EUkin osaavaan näitä asioita - mukaan vaan jos mahtuu!
toinen hauska seikka on toi perusmuoto/koko joka menee Ho299 mukaan (tai jos haluaa niin Northropin) - kulmat ovat vain erit - paitisi LOUT ja Lampyridae
katsotaan mitä noista kuorituu sitten joskus - vai onko se Lanca-- jos on niin kyllä sopii..
 
Back
Top