Eurofighter Typhoon

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
 
Ei etene Uuno Epsanjassa.
More than a year after proposing a package of 20 Eurofighters for Spain under Project Halcon, Airbus still awaits a production contract.
Airbus has warned that any delay from the Spanish MoD in agreeing a contract for 20 new Eurofighter Typhoons could risk aircraft deliveries moving beyond 2025, the date targeted for replacing the oldest Spanish Air Force F-18s (designated EF-18A).
More than a year has passed since the manufacturer first formally proposed selling Madrid the 20 swing-role aircraft under Project Halcon, but during a 25 October media day Airbus declined to comment on why exactly a contract is yet to be signed.
 
Maailma muuttuu. 40-luvulla tuollainen maalaus Luftwaffen koneessa olisi tiennyt maalaajalle pitkää ja todennäköisesti varsin epämiellyttävää visiittiä Prinz-Albrecht-Strassella:).

No, ei vaan ollut tuon maalauskuvion käyttö vielä mahdollista silloin kun Reichssicherheitshauptamt toimi osoitteessa Prinz-Albrecht-Straße 8, Berlin.
Israelin lippu otettiin käyttöön Israelin kansallisena lippuna 28. lokakuuta 1948...
 
No, ei vaan ollut tuon maalauskuvion käyttö vielä mahdollista silloin kun Reichssicherheitshauptamt toimi osoitteessa Prinz-Albrecht-Straße 8, Berlin.
Israelin lippu otettiin käyttöön Israelin kansallisena lippuna 28. lokakuuta 1948...
Ehkä värimaailma ei olisi se juttu vaan tuo Daavidin tähti. Siihen aikaan siihen suhtauduttiin hieman karsaasti ellei se ollut kädessä/rintapielessä.
 
Ehkä värimaailma ei olisi se juttu vaan tuo Daavidin tähti. Siihen aikaan siihen suhtauduttiin hieman karsaasti ellei se ollut kädessä/rintapielessä.

Nyt hakaristi on paha. Ainakin, jos se on kädessä tai rintapielessä.
 

The RAF is leading the way in the use of synthetic training across defence and is already undertaking approximately 50% of all Combat Air training on synthetic devices. By 2040, the RAF expects to conduct 80% of all training synthetically.
On kyllä mielenkiintoista seurata kuinka edullisesti RAF pystyy Typhoon-laivuettaan operoimaan jos he 2040 tekevät 80 prosenttia koulutuksesta simulaattoreissa.
 


On kyllä mielenkiintoista seurata kuinka edullisesti RAF pystyy Typhoon-laivuettaan operoimaan jos he 2040 tekevät 80 prosenttia koulutuksesta simulaattoreissa.
Pakko käyttää simulaattoreita, sillä tulevien vuosien budjettileikkausten jälkeen hyvä jos on 10 Typhoonia rivissä.:)
 


On kyllä mielenkiintoista seurata kuinka edullisesti RAF pystyy Typhoon-laivuettaan operoimaan jos he 2040 tekevät 80 prosenttia koulutuksesta simulaattoreissa.
Jos kustannusten vähentämiseksi mekanikot ym. tukihenkilöstö mitoitetaan tuon 80 % simulaattorilla mukaan, mistä saadaan osaavaa henkilöstöä silloin kun operaatiossa/sodassa pitää lentää 100 % oikeilla koneilla?
 
Jos kustannusten vähentämiseksi mekanikot ym. tukihenkilöstö mitoitetaan tuon 80 % simulaattorilla mukaan, mistä saadaan osaavaa henkilöstöä silloin kun operaatiossa/sodassa pitää lentää 100 % oikeilla koneilla?

Tulisiko suurin osa säästöistä kuitenkin polttoaineesta, varaosista ja tehdas-/varikko-tason huolloista eikä niinkään päivittäishenkilöstöstä?
 
No vaikka sen päivittäishuoltohenkilöstön jättäisi hallin nurkkaan pyörittämään peukalojaan, jää jäljelle edelleen kysymys siitä kuinka he kehittävät ja ylläpitävät taitojaan.
 
Yksi asia mikä meidän ympäristössä tekee Typhoonista aika hyvin selviytyvän neljännen sukupolven koneena on sen muita kandidaatteja neljä kilometriä korkeampi lakikorkeus, mach 2 - kyky ja raaka kinemaattinen kyky. Kovaa ja korkealla lentäminen hyvillä kinemaattisilla ominaisuuksilla tekee Venäjän ilmatorjunnan kanssa toimimisesta helpompaa. Ja siihen päälle Spear 3 EW - häirintäohjukset, niin näkisin että tällä kombolla Typhoon olisi selviytymiskykyisin neljännen sukupolven ehdokas.
 
Yksi asia mikä meidän ympäristössä tekee Typhoonista aika hyvin selviytyvän neljännen sukupolven koneena on sen muita kandidaatteja neljä kilometriä korkeampi lakikorkeus, mach 2 - kyky ja raaka kinemaattinen kyky. Kovaa ja korkealla lentäminen tekee Venäjän ilmatorjunnan kanssa toimimisesta helpompaa. Ja siihen päälle Spear 3 EW - häirintäohjukset, niin näkisin että tällä kombolla Typhoon olisi selviytymiskykyisin neljännen sukupolven ehdokas.
Typhoonit pääsee nopeasti ilmaankin. Jos venäjä tekee ohjusiskut meidän hävittäjäsäilöihin. Typhoonin nopeus on Alotuspisteestä ilmaan 318m/sekuntti.
 
Yksi asia mikä meidän ympäristössä tekee Typhoonista aika hyvin selviytyvän neljännen sukupolven koneena on sen muita kandidaatteja neljä kilometriä korkeampi lakikorkeus, mach 2 - kyky ja raaka kinemaattinen kyky. Kovaa ja korkealla lentäminen hyvillä kinemaattisilla ominaisuuksilla tekee Venäjän ilmatorjunnan kanssa toimimisesta helpompaa. Ja siihen päälle Spear 3 EW - häirintäohjukset, niin näkisin että tällä kombolla Typhoon olisi selviytymiskykyisin neljännen sukupolven ehdokas.
Eikös tuossa ollu 4 kykyä 😜
 
Typhoonit pääsee nopeasti ilmaankin. Jos venäjä tekee ohjusiskut meidän hävittäjäsäilöihin. Typhoonin nopeus on Alotuspisteestä ilmaan 318m/sekuntti.
Tuokin on kyllä Typhoonin eduksi, koska se pääsee nopeasti ilmaan ja sen kun yhdistää meidän hajautettuun taistelutapaan, niin tuo tekee siitä selviytymiskykyisen.
 
No vaikka sen päivittäishuoltohenkilöstön jättäisi hallin nurkkaan pyörittämään peukalojaan, jää jäljelle edelleen kysymys siitä kuinka he kehittävät ja ylläpitävät taitojaan.

Ei kai mikään estä jumppaamasta vaihtolaitteita ulos ja sisään rungosta, ripustamasta aseita, suorittamasta tarkastuksia taikka hinaamasta konetta ympäri plattaa, vaikka kone ei lentäisikään? Yksi ryhmä vaihtaa ehjän polttoaineletkun rikkinäiseen, toinen ryhmä etsii "vian" ja vaihtaa letkun ehjään? Lennolle lähtevään koneeseen tankataan polttoainetta kuutio kerrallaan, jotta toistoja tulee riittävästi, kun lentotunteja lennetään vain 20 prosenttia aiemmasta?

Onhan tuo vähän sellaista puuhastelua eikä varmaan motivoivaa tehdä asioita vain harjoituksen vuoksi. Toisaalta sama ongelma vaivaa rauhanajan armeijan montaa muutakin osasta - siivotaan siivoamisen vuoksi, ryömitään kurassa ryömimisen ilosta ja niin edelleen.
 
Back
Top