Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eli tutkaheijastimet on vielä kymmenen vuotta koneissa visusti kiinni?Ottaen huomioon, miten Israel liikkuu melko vapaasti kaikkien naapurien ilmatilassa kaikenlaisilla koneilla, niin ihan hyvin.
Varmasti on aika ehdoton ilmaisu, varsinkin kun sinulla ole omaa mutuiluasi vahvempaa dataa asiasta.kyllä IDF voi halutessaan tuosta päättää itse, mutta muut ei varmasti voi muussa kuin "declared hot & hostile" -tilanteessa.
Huonoin kaikista malleista, kun otetaan hinta ja muut speksit huomioon. Lisäksi pystysuora lasku/nousu vaatii maapohjan osalta erikois-pinnoitteen johtuen kuumuudesta. Mikä tarkoittaisi siirrettäviä levyjä.Eikö Suomenkin kannattaisi hankkia F-35B:tä?
Varmasti on aika ehdoton ilmaisu, varsinkin kun sinulla ole omaa mutuiluasi vahvempaa dataa asiasta.
BTW: Miksi ihmeessä kukaan haluaisi muutenkaan lentää ilman heijastimia muussa kuin sotatilassa?
Gripenillä lennetään rauhan ajan tunnistuslennot tutka sotamoodeilla keilaten ja häirintälähettimet päällä vaimitensenytoli...
Tosin on kyllä huhuttu, että ulkomaiset käyttäjät tarvitsevat kahdelta Säpon asiamieheltä ja prinsessa Victorialta luvan käyttää noita. Muu vaarantaa Ruotsin kansallisen turvallisuuden.
... Mitä taas aktiivisen EW:n ominaisuuksiin tai käyttölupiin tulee, niiden kanssa on ihan sama juttu. Kyse on lähinnä siitä, mikä on se tilanne, jossa myyjävaltio uskoo, että asiakkaalla on tosi kyseessä, ja miten asia on hankintasopimukseen kirjattu. Luonnollisesti myös myyjän kyky valvoa asioita vaikkapa jonkin huoltojärjestelmän kautta on mielenkiintoinen suvereniteettikysymys. Toiset mutuilee, toiset lyö "huumoriksi" silloin kun omakin data on vähissä. ; )
...
Mutta jäämme myös mielenkiinnolla odottamaan sitä Beirutin yllä kuvattua fotoa, jota kenraali esitteli screenillä. Ei ole vielä tullut jakeluun tai en vielä löydä.
Eiköhän ne suurimman osan aikaa ole kiinni.Hmm. Siinä on tutka-heijastimet kiinni.
http://www.navair.navy.mil/nawcwd/command/ImgContent.aspx/LoadFileFromStore/227F-35 Foreign Military Sales (FMS)
Reprogramming Laboratory
Mission
Provides mission data to foreign customers and a data production
capacity for FMS F-35 aircraft.
Unique Features
The F-35 FMS Reprogramming Laboratory (FRL) will be part
of the F-35 Reprogramming Enterprise that supports mission data production
needs for all countries. The current construct of F-35 reprogramming includes two
major reprogramming centers, one at Eglin Air Force Base, Florida, and the other
at Point Mugu, California. Each reprogramming center consists of independent
laboratories supporting dedicated customers with shared support services. When
fully operational, these centers will be configured with mission data production,
testing, and validation capabilities. These centers will use the latest available
intelligence data to build and test mission data products and verify and validate
these products prior to deployment.
RDT&E
NAWCWD provides hardware and software engineering, mission planning, sensor integration, pilot vehicle interface,
software architecture, and systems design integration and test. The Division provides expertise in weapons integration such as
stores management, fire control and stores, suspension equipment, loading supportability, and gun systems. Lethality assessment
is provided for the entire kill chain from target detection and identification to weapon delivery and battle damage assessment.
Survivability and vulnerability efforts include live-fire testing and analysis, effectiveness of countermeasure systems, electronic
defense systems, and signature expertise. NAWCWD provides engineering expertise in system security engineering, crew escape
systems, and M&S support. F-35 subsystems development ground and flight testing are currently being conducted at various test
facilities including the Radar Reflectivity Laboratory (RRL) and Sea Range at Point Mugu, as well as the Land Range at China Lake.
Engineers also participate in verification and test planning. With the addition of the FRL to NAWCWD, mission data development,
testing, and deployment will also fall into this list of capabilities provided to the F-35 program.
Size / Description / Location / Scope
48,000 SF facility at Point Mugu with the ability to support multiple customers
simultaneously and will include 15,000 SF of raised floor, RF shielded, secure laboratory space. In addition, the FRL will house a
workforce of over 100 engineers, technicians, and other government professionals that work on FMS mission data products.
Year Opened: groundbreaking winter 2014. Plant Value: $200M+
Sub-Facilities
•Mission Data Development Tools. Capability to design, build, and unit test mission data
•Mission Environment Development System. Capability to build emitter simulations and scenarios
•Verification and Validation System. Capability to test mission data files in a real-time scenario driven environment
•T&E Analysis Laboratory. Capability to analyze data produced during verification and validation testing
Equipment / Instrumentation
• F-35 prime mission equipment (PME)
• Emulations of F-35 mission systems: distributed aperture system, electro-optic targeting system, weapons, and
communication, navigation, and identification system
• Mission data development databases and unit testing capabilities
• Verification and validation system: instrumentation, scenario and test control system, data collection, and storage
• Spectrum simulation system: RF signal generation and scenario creation in real time
South Korea has an in-country reprogramming tool for the F-15K’s ALQ-135M that allows its air force to create, modify and maintain mission data and to produce mission data files, according to Northrop Grumman.
Eiköhän ne suurimman osan aikaa ole kiinni.
No miksipä ei. Tuollainen kuvaussessio kv-merialueelta niin voi olla ihan passeli ajatus näyttää samalta kuin muu liikenne. Ei ole erityistä korkean kyvyn uhkaa niin miksi paljastaa kortteja.Mielenkiintoista, että myös ns. operatiivisissa tehtävissä?
Mitäpä sitä turhia piilottelemaan, jos lennetään vain jotain postikortin kuvauslentoa keskellä päivää.Hmm. Siinä on tutka-heijastimet kiinni.
Mitäpä sitä turhia piilottelemaan, jos lennetään vain jotain postikortin kuvauslentoa keskellä päivää.
"Tervetuloa Beirutiin! Israelin ilmavoimat näkee sinut.."