fulcrum
Greatest Leader
Ok. Samansuuntaista mainintaa on esim. täällä.
http://www.ausairpower.net/APA-JSF-Analysis.html
The core avionic systems of the JSF and F-22A share a common architectural model - sensors are 'dumbed down' and signal/data processing is migrated from specialised hardware to software running on general purpose high performance computer processors in central processing boxes. This very powerful model permits rapid evolution in signal and data processing techniques, within the limitations imposed by the sensors used to gather information. Both the F-22A and JSF are to now use cheaper commercial processing chips and optical bus technology. The distinctions in onboard computing power between both types will be given by the immediate block upgrade configuration at that time - both using multiple COTS PowerPC chips.
Joka tapauksessa, en näe suurta eroa siinä, että tekeekö sen noin, vai siten, että jos jokin sensori löytää ehkä jotain, joka ei ole vielä kontakti, niin se voi pyytää muita sensoreita seuraamaan samaa mahdollista havaintoa. Kyse ei tässä ole mistään binäärisestä asiasta ja käytännössä lähes sama toiminnallisuus saadaan tehtyä siis monin eri tavoin. Kun jos myöskään mikään F-35:den sensoreista ei tuota minkäänlaista havaintoa, niin ei sitä sitten saa esille vaikka niitä kuinka integroisi ja fuusioisi.
Veikkaisin että pääasiassa tuossa arkkitehtuurissa haetaan helpompaa päivitettävyyttä. Sen sijaan että joka sensori ruuvataan irti koneesta ja laitetaan uudet prossut ja sydeemit, niin vaihdetaan vain keskustietokoneen prosessorit parempiin ja päivitetään ohjelmistot, luulisi olevan paljon helpompaa (ainakin teoriassa).