F-35 Lightning II

Ok. Samansuuntaista mainintaa on esim. täällä.

http://www.ausairpower.net/APA-JSF-Analysis.html

The core avionic systems of the JSF and F-22A share a common architectural model - sensors are 'dumbed down' and signal/data processing is migrated from specialised hardware to software running on general purpose high performance computer processors in central processing boxes. This very powerful model permits rapid evolution in signal and data processing techniques, within the limitations imposed by the sensors used to gather information. Both the F-22A and JSF are to now use cheaper commercial processing chips and optical bus technology. The distinctions in onboard computing power between both types will be given by the immediate block upgrade configuration at that time - both using multiple COTS PowerPC chips.

Joka tapauksessa, en näe suurta eroa siinä, että tekeekö sen noin, vai siten, että jos jokin sensori löytää ehkä jotain, joka ei ole vielä kontakti, niin se voi pyytää muita sensoreita seuraamaan samaa mahdollista havaintoa. Kyse ei tässä ole mistään binäärisestä asiasta ja käytännössä lähes sama toiminnallisuus saadaan tehtyä siis monin eri tavoin. Kun jos myöskään mikään F-35:den sensoreista ei tuota minkäänlaista havaintoa, niin ei sitä sitten saa esille vaikka niitä kuinka integroisi ja fuusioisi.

Veikkaisin että pääasiassa tuossa arkkitehtuurissa haetaan helpompaa päivitettävyyttä. Sen sijaan että joka sensori ruuvataan irti koneesta ja laitetaan uudet prossut ja sydeemit, niin vaihdetaan vain keskustietokoneen prosessorit parempiin ja päivitetään ohjelmistot, luulisi olevan paljon helpompaa (ainakin teoriassa).
 
Carlo Koppin "Ausairpower" on tunnettu venäläiskalustoon kohdistuvasta "hard on"-hypestä ja länsimaisen kaluston aliarvioinnista ja kyykyttämisestä. Heppu on pätevä, mutta todella asenteellinen.
 
Carlo Koppin "Ausairpower" on tunnettu venäläiskalustoon kohdistuvasta "hard on"-hypestä ja länsimaisen kaluston aliarvioinnista ja kyykyttämisestä. Heppu on pätevä, mutta todella asenteellinen.

Tukholma-syndrooma, koska vihollisilla on venäläiskalustoa? :p
 
Carlo Koppin "Ausairpower" on tunnettu venäläiskalustoon kohdistuvasta "hard on"-hypestä ja länsimaisen kaluston aliarvioinnista ja kyykyttämisestä. Heppu on pätevä, mutta todella asenteellinen.

Carlo on vähän tuota mutkikkaampi tapaus...hän on uusdouhetisti jonka mielestä F-22 ja B-2 ovat ilma-aseen ne plus ultra. Hän hehkuttaa venäläiskalustoa vain niissä tapauksissa kuin siitä on hyötyä edistämään hänen "F-22 yyber alles" -agendaansa.
 
http://breakingdefense.com/2015/05/...-35b-on-uss-wasp-marines-fly-through-testing/

Melusta:
"...a small group of reporters were interviewing F-35 maintainers in the hangar deck where the massive elevator raises and lower planes to and from the flight deck. An F-35B hovered and then landed, almost overhead. Everyone covered their ears. All conversation stopped. My head was ringing from the noise by the time the plane landed. The USS Wasp has placed microphones all around the flight deck, in the hangar deck and anywhere else that might be affected to monitor noise evels."

Huoltamisesta:
"The 91 maintainers aboard the Wasp jacked up an F-35B and found they needed to come up with some new gear to do it easily and safely"

F135 moottori painaa muuten n. 1.7 tonnia, saa nähdä yritettiinkö sitä vaihtaa merellä vai ei. (vertailuna GE 414 painaa n. 1.1 tonnia)

http://perfscience.com/content/2141905-f-35b-fighter-jet-completes-testing-aboard-uss-wasp

"Marine Corps spokesman Major Paul Greenberg said that from May 18 to May 26, six F-35 B-model jets, completed 98 separate flights, logging 73.1 flight hours, on the USS Wasp. "
 
http://breakingdefense.com/2015/05/...r-f-35-kendall-floats-plan-to-buy-450-planes/

F-35 yritetään suojata säästöpaineilta:
"He announced a “bulk buy” program for the U.S. and Joint Strike Fighter program international partners to procure up to 450 F-35s over three years, with 150 bought each year"

Asiaa ei vielä hyväksytty.

Pinnoitteesta:
Finally, Davis said that the Thermion deck coating applied to the USS Wasp deck successfully handled the incredible beating from the 40,000 pounds of thrust from the F-35B engine. The coating, though there were visible scorch marks, “performed to standard,” Davis said. “But,” he went on to note, “there’s more work to do.”

Kuva pinnasta 26. toukokuuta:
http://breakingdefense.com/wp-content/uploads/sites/3/2015/05/IMG_3958.jpg
 
Viimeksi muokattu:
ABOARD THE AMPHIBIOUS ASSAULT SHIP WASP — Test pilots for the Marine Corps' highly anticipated next generation jump jet recently slugged it out in simulated aerial fights off the Eastern seaboard as part of the aircraft's first round of operational testing.

Marines with three squadrons aboard the amphibious assault ship Wasp flew dozens of sorties a day at the stick of the F-35B, the service's next generation short-takeoff, vertical-landing fighter that will replace the AV-8B Harrier and EA-6B Growler.

The sea trials, which ran May 18-29, put the aircraft to the test in a real-world environment just weeks before it could be tasked with crisis response or attack missions. The first F-35B is expected to his the fleet in July.

During testing, pilots were tasked with launching simulated attacks on each other or intercepting aircraft attacking the ship. The 'dogfights' showcased the aircraft's technology, which is far more advanced than legacy jets. The F-35 has more sophisticated stealth and electronic warfare capabilities — all in a single airframe.

"When you put together the stealth with the situational awareness, with it being connected to all the other airplanes, with the information sharing — this airplane is going to be pretty darn hard to beat," said Maj. Michael Roundtree, one of the test pilots with Marine Fighter Attack Training Squadron 501 out of Marine Corps Air Station Beaufort, South Carolina.
http://www.navytimes.com/story/mili...-dogfights-during-shipboard-testing/28070165/
 
https://www.f35.com/news/detail/dod-wants-to-block-buy-450-f-35-jets-from-lockheed

DOD Wants to Block-buy 450 F-35 Jets from Lockheed
Flightglobal // May 29, 2015

The Pentagon says it has enough confidence in the F-35 Joint Strike Fighter programme to start planning for a three-year block buy that would purchase about 450 jets from prime contractor Lockheed Martin.

The block buy would include F-35s for programme partners and foreign military sale (FMS) customers, and would cover aircraft procurement for fiscal years 2018 to 2020. The deal needs the blessing of Congress to proceed, and those discussions will begin soon.

“We’re feeling optimistic enough about the programme that we’re going to proceed with the planning on that, and we’ll be talking to the Congress about it,” DOD acquisition chief Frank Kendall told reporters in a teleconference call from Oslo, Norway.

By bundling the orders into a single, three-year production contact, Kendall says he expects to see “double-digit savings”, with multiyear procurements historically achieving a 5% to 15% cost reduction. The block buy is not covered under the same statute as a multiyear procurement, but has the similar effect of guaranteeing production quantities several years out instead of having to negotiate single-year lots, or exercise options in a base-year agreement.
 
"Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä". Tällä yritetään saada poliitikot sitoutumaan kerralla pitempään tuotantosarjaan ettei käy niinkuin usein viime aikoina, että uutta konetta tilataan tipottain ja välistä viivytellen.
 
http://www.reuters.com/article/2015/06/02/lockheed-fighter-exercises-idUSL1N0YO01820150602

Lockheed F-35s get major role in U.S. military exercise


(Reuters) - Lockheed Martin Corp's F-35 fighter jet will play a major role in a large U.S. military exercise this week for the first time, marking another milestone for the Pentagon's largest weapons program, Air Force officials said Monday.

The exercise, which is called "Green Flag West" and runs through June 12, tests the U.S. military's ability to engage in large-scale contested operations and helps get ground troops who pinpoint potential air strikes ready for combat.

One or two F-35 A-model jets will participate in the exercises each day, along with F-16 fighter planes, A-10 gunships and other weapons, said Air Force Lieutenant Colonel Cameron Dadgar, who is charge of the exercise.

"This is the first time that the F-35 will be the primary player in this exercise," Dadgar told Reuters.

The exercise includes about 5,000 U.S. military personnel with land, sea and ground forces all working together to fight a "near peer" enemy such as China or Russia, although no specific countries are named, he said.
 
WASHINGTON, June 1 (Reuters) - The U.S. Air Force on Monday said it aims to meet electronic warfare needs using next-generation aircraft such as Lockheed Martin Corp's F-35 fighter and a new long-range bomber, rather than older planes like Boeing Co's EA-18G Growler.

Air Combat Command Commander General Herbert Carlisle said the F-35 offered "some pretty impressive" electronic warfare capabilities - consisting of jamming enemy signals to make it easier for warplanes to bomb targets on the ground and other offensive actions - though he gave no details.
http://finance.yahoo.com/news/us-air-force-eyes-next-165316884.html
 
http://www.flightglobal.com/news/ar...s-top-usaf-wish-list-for-f-35-block-4-413070/

"Upgrading the Lockheed electro-optical targeting system and adding a wide-area high-resolution synthetic aperture radar (SAR) mode – dubbed “– Big SAR” to the Northrop Grumman APG-81 active electronically scanned array (AESA) are must-haves, says Gen Herbert “Hawk” Carlisle, chief of Air Combat Command."

http://ctmirror.org/2015/06/02/congress-money-for-f-35-program-may-come-with-strings-attached/

"....House defense appropriations bill that would limit the number of planes to be built next year to 36 unless the Pentagon certifies the problem-plagued logistics system is glitch-free."
 
Viimeksi muokattu:
http://www.flightglobal.com/news/ar...s-top-usaf-wish-list-for-f-35-block-4-413070/
"Upgrading the Lockheed electro-optical targeting system and adding a wide-area high-resolution synthetic aperture radar (SAR) mode – dubbed “– Big SAR” to the Northrop Grumman APG-81 active electronically scanned array (AESA) are must-haves, says Gen Herbert “Hawk” Carlisle, chief of Air Combat Command."
"

Ketjussa ollut puhetta tuosta EOTSista. Ehkäpä tuo päivitystarve kertoo jotain?
 
Ketjussa ollut puhetta tuosta EOTSista. Ehkäpä tuo päivitystarve kertoo jotain?

Voi olla. Toisaalta kenraalin viesti vahvistaa myös omaa uskomustani siitä, että EOTS tullaan päivittämään seuraavan 10-15 vuoden kuluessa, vaikka foorumin itarukset ovat antaneet ymmärtää toisin. :)
 
Voi olla. Toisaalta kenraalin viesti vahvistaa myös omaa uskomustani siitä, että EOTS tullaan päivittämään seuraavan 10-15 vuoden kuluessa, vaikka foorumin itarukset ovat antaneet ymmärtää toisin. :)

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ja jos insinööriltä kysytään, hevosella pääsee vaikka kuuhun - ei se vaadi kuin kantoraketin kavioiden alle ;)

Minkä ihminen on tehnyt, sen ihminen voi korjata jne...

Seurataan, mitä aikovat päivittää ja mitä ominaisuuksia lisätä.
 
Video by Pfc. Remington Hall Headquarters Marine Corps
The operational testing (OT-1) of the F-35B evaluated and assessed the integration of the F-35B into Marine Corps aviation while operating across different flight, maintenance and logistical operations that are seen in the Marine Corps' operating forces.
 
Voi olla. Toisaalta kenraalin viesti vahvistaa myös omaa uskomustani siitä, että EOTS tullaan päivittämään seuraavan 10-15 vuoden kuluessa, vaikka foorumin itarukset ovat antaneet ymmärtää toisin. :)

Kaikki F-35:n järjestelmät, ml. EOTS tullaan päivittämään moneen kertaan tuona aikana (ohjelmistopäivityksillä).
 
Kaikki F-35:n järjestelmät, ml. EOTS tullaan päivittämään moneen kertaan tuona aikana (ohjelmistopäivityksillä).

Tarkennetaan: ajattelin ja ajattelen rautapäivitystä.
 
Tätä ei ketjussa tainnut vielä ollakaan joten puskenpa sen tähän mukaan. Voi sanoa että onpahan ajatuksena ainakin "mielenkiintoinen". Kumpaakaan konetyyppiä ei tulisi kovin suuria määriä olemaan (ehken laivue F-35 ja toinen laivue Gripen E:tä, ihan hatusta siis nuo) ja sitten kummallekin omat huoltoketjut yms. Ylläpitokustannukset tulisivat tätä kautta olemaan jos ei nyt ihan kaksinkertaiset kuin yhdelle konetyypille niin suuremmat ainakin. Olikohan kuinka mietitty ajatelma?

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...-seka-gripeneita-etta-f-35-havittajia/696979/
 
Back
Top