Gyllis1
Respected Leader
Eilen se oli vielä joka asiassa heikoin, nyt niissä ei sitten niin isoja eroja olekkaanPakko kysyä, että mitä tarkoitat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eilen se oli vielä joka asiassa heikoin, nyt niissä ei sitten niin isoja eroja olekkaanPakko kysyä, että mitä tarkoitat?
Eilen se oli vielä joka asiassa heikoin, nyt niissä ei sitten niin isoja eroja olekkaan
Koska en ole asiaan perehtynyt niin eikös se linkki ole tuossa tapauksessa häiriö herkempi (jos häirintä pääsee väliin) ja toisaalta tehon pieneneminen varmasti lyhentää tehokasta tiedon välitys etäisyyttä. Varsinkin jos taajuus on korkeampi.Toki MADL säteilee mutta ero Link 16:n tai ruotsalaiseen TIDLS:n on valtava tuossa suhteessa. Nehän säteilevät joka suuntaan samalla teholla joten ne voidaan suht helposti "kuulla" hyvillä järjestelmillä. MADL on suunnattu linkki, jonka hajasäteily on vähintään kymmeniä kertoja pienempi (melkein missä tahansa suunnatussa linkissä on parempi) eli havaitsemisetäisyys on moninkertaisestilyhyempi. Lisäksi se käyttää paljon korkeampia taajuuksia, jotka vaimenevat ilmakehässä paljon nopeammin eli lyhentää entisestään havaintoetäisyyttä. Lisäksi suurempi taajuus tarkoittaa että lähetykset voivat olla paljon lyhyempiä mikä tarkoittaa entisestään vaikeampaa havaittavuutta.
Tutka säteilee toki myös mutta siinäkin pätee sama kuin tuossa linkissä. Modernissa AESA-tutkassa sivukeilat ovat satoja tai tuhansia kertoja heikkotehoisemmat kuin parhaimmissakin samankokoisissa PESA- tai MSA-tutkissa. Tarkoittaa siis sitä, että havaitsemisetäisyys on paljon lyhyempi kuin perinteisiä tutkia vastaan.
Eli siis esimerkiksi Gripen E on mielestäsi sekä liikehtimiskykyisempi ja suorituskykyisempi? En tarkoita nyt mitään lentonäytös demoa, vaan ohjukset ripustimissa ja lisäsäiliö ja maalinosoituspodi mahan allaEi noissa ole mitään ristiriitaa. Maratonilla kolmanneksi tullut on silti aika kovakuntoinen.
"Kaikki tankit ovat about yhtä painavia - jotkut vain painavampia kuin toiset"...
Tulkitsetko tekstiäni niin, että F-35 ei edes pysy ilmassa tmv? Eihän se niin mene.
Eli siis esimerkiksi Gripen E on mielestäsi sekä liikehtimiskykyisempi ja suorituskykyisempi? En tarkoita nyt mitään lentonäytös demoa, vaan ohjukset ripustimissa ja lisäsäiliö ja maalinosoituspodi mahan alla
Eli siis esimerkiksi Gripen E on mielestäsi sekä liikehtimiskykyisempi ja suorituskykyisempi? En tarkoita nyt mitään lentonäytös demoa, vaan ohjukset ripustimissa ja lisäsäiliö ja maalinosoituspodi mahan alla
EOTS:ista on jo päivitysversio Block 4:aa varten."Many pilots consider the Electro-Optical Targeting System (EOTS) on the F-35 to be inferior to those currently on legacy systems, in terms of providing the pilot with an ability to discern target features and identify targets at tactical ranges, along with maintaining target identification and laser designation through out the attack. Environmental effects, such as high humidity, often forced pilots to fly closer to the target than desired in order to discern target features and then engage for weapon employment, much closer than needed with legacy systems"
“Our investment in Advanced EOTS is consistent with the timeline set forth by the F-35 Joint Program Office, which includes follow-on development for F-35 software and hardware in Block 4.”
The announcement comes as the Pentagon beds down what new technologies and weapons should be included in the Block 4 upgrade – set to roll in increments from 2019 to 2025.
Ensin teet tuon viiltävän analyysin koneen aerodynamiikasta, sitten jatkat vaatimalla lähteitä muiden esittämille väitteille? Jep...F-35:n moottorissa on ainakin luvatun mukaan ihailtavasti tehoa, siitä ei varmaan ole kahta puhetta? Kone on möhkälemäinen (asekuilut vievät väkisinkin tilaa) ja painava, mutta tehoa on siihenkin nähden melko hyvin.
Taas kun aletaan höpistä sukupolvista ja vuosikymmenten takaisesta teknologiasta, lukija alkaa kaivata hieman lisätietoa ja faktapohjaista aineistoa väitteille, että esim. 2020 tuotantolinjalta tuleva Pirate tai sen seuraaja tai derivatiivi (Gripenissä) on = kymmeniä vuosia sitten valmistettu laite.
Muutaman kommentin perusteella voisi kuvitella, että EOTS valmistetaan tulevaisuudessa ja lähetetään aikakoneella tänne ja muut on valmistettu menneisyydessä neukkujen nyrkkipajassa ja kaivetaan vain naftaliinista esiin. Mistä lähteestä on peräisin Saabin halpiskomponenttien käyttö IRST:ssa ja mitä nämä halpisosat ovat? Poimittu vanhasta telkkarin kaukosäätimen vastaanottimesta?
Vertailtaessa "piraattien" osien hintoja EOTS komponenttien hintoihin voi toki löytyä eroa, mutta valmistussarjojen koko ja kate, joka osista otetaan, vaikuttanevat asiaan, samoin se, onko komponentit tehty vain ja ainoastaan ko. laitetta varten. Järjestelmät ovat toki hieman erilaisia ja osin eri tehtäviin suunniteltuja, joten suora vertailu tässä suhteessa on hieman hankalaa. EOTS on monipuolisempi, tarjoten erityisesti rynnäköintiin sellaista, mitä Piratesta ei löydy. Ilmataistelupuolesta en juurikaan osaa sanoa, mutta alaspäin tähyävä pääsensori ei taida nähdä kovin hyvin koneen yläpuolelle? Tietysti koneet voisivat lentää niin, että toinen lentää selällään, jolloin sensoreilla muodostuu täydellinen havaintopallo, sillä koneet jakavat sensoritiedon. Problem solved.
Sekä F-35 että sen kilpailijat voivat saada päivitettyjä, kulloisenkin ajan ja vaatimusten mukaisia vermeitä. Päivittämisessä on kyse sen aiheuttamista kustannuksista ja päivitysfrekvenssistä. Joillakin konevalmistajilla päivitykset tulevat usein pienempinä pompseina ja joillakin harvemmin suurina pläjäyksinä. Kumpi lie notkeampi tapa pysyä ajassa kiinni, kukkarolla käyvät kyllä molemmat.
Totta, olisihan se mukavampaa jos koneesta voisi riisua turhat roinat kuten aseet ja polttoaineet pois, ja sitten brassailla mahtavalla suorityskyvylläVielä täydennys. Tuo juuri on niitä F-35den suunnittelusta juontuvia ominaisuuksia. Se rahtaa aina kaikkea lastia mukanaan. Siihen nähdenhän sen suorituskyky on ihan kohtuullinen.
Ensin teet tuon viiltävän analyysin koneen aerodynamiikasta, sitten jatkat vaatimalla lähteitä muiden esittämille väitteille? Jep...
Blast from the past, voit aloittaa RistoJ:n viestistä #2020. Tämän ketjun voisi nimetä uudelleen, päiväni murmelina olisi osuva.Pulleakin voi olla muodoltaan sulava. Vrt. sinivalas. Havainto oli tehty noin optisesti katsottuna, kuten Keke Rosberg kommentoi JJ:n renkaita (jotka näyttivät hänen mielestään hyvältä). Pitäisikö F-35:ta sanoa varreltaan siroksi?
Värikästä muodon kuvaamista en tainnut liittää aerodynamiikka-sanaan. Nojatuolin pohjalta oletan, että sen kanssa on tehty melko paljon työtä.
YF-23 on kyllä muodokas. Dig it!
EDIT: Niin, sivuhaaran kaivamisesta huolimatta toivoisin edelleen noita tietoja komponenttitoimittajista. Halpissellaisista. Eikö sitä saa edes kysyä?
Blast from the past, voit aloittaa RistoJ:n viestistä #2020. Tämän ketjun voisi nimetä uudelleen, päiväni murmelina olisi osuva.
http://maanpuolustus.net/threads/f-35-jsf-fighter.1114/page-101
Blast from the past, voit aloittaa RistoJ:n viestistä #2020. Tämän ketjun voisi nimetä uudelleen, päiväni murmelina olisi osuva.
http://maanpuolustus.net/threads/f-35-jsf-fighter.1114/page-101
Ilmataistelupuolesta en juurikaan osaa sanoa, mutta alaspäin tähyävä pääsensori ei taida nähdä kovin hyvin koneen yläpuolelle? Tietysti koneet voisivat lentää niin, että toinen lentää selällään, jolloin sensoreilla muodostuu täydellinen havaintopallo, sillä koneet jakavat sensoritiedon. Problem solved.