Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hejsan kirjoitti:Eikö se ole paras että Suomikin jättää tämä F-35 ostos? seuraavaksi hävittäjäksi jos Italiakin luopuu siitä?
crane kirjoitti:Hejsan kirjoitti:Eikö se ole paras että Suomikin jättää tämä F-35 ostos? seuraavaksi hävittäjäksi jos Italiakin luopuu siitä?
Eihän sitä ole missään päätetty,että Suomi tulisi hankkimaan F-35:sta.
Hejsan kirjoitti:crane kirjoitti:Hejsan kirjoitti:Eikö se ole paras että Suomikin jättää tämä F-35 ostos? seuraavaksi hävittäjäksi jos Italiakin luopuu siitä?
Eihän sitä ole missään päätetty,että Suomi tulisi hankkimaan F-35:sta.
No, luulin vaan että JASSM ja ATACMS ohjuksissa oli joku salainen pykälä että seuraava kone mitä Suomi ostaa pittää olla amerikkalainen.
crane kirjoitti:Hejsan kirjoitti:crane kirjoitti:Hejsan kirjoitti:Eikö se ole paras että Suomikin jättää tämä F-35 ostos? seuraavaksi hävittäjäksi jos Italiakin luopuu siitä?
Eihän sitä ole missään päätetty,että Suomi tulisi hankkimaan F-35:sta.
No, luulin vaan että JASSM ja ATACMS ohjuksissa oli joku salainen pykälä että seuraava kone mitä Suomi ostaa pittää olla amerikkalainen.
Epäilen vahvasti,että Ilmavoimissa oltais niin typeriä,että päätettäis ostaa vielä valmistumaton konetyyppi mitä ei ole evaluioitu tippaakaan.
Superhornet voisi olla hyvä valinta Suomelle, jos sellaisen saisi käytettynä ostaa jenkeiltä. Ehkä jotain pientä päivitystä vaatisi kuitenkin, mutta veikkaampa tulevan silti paljon halvemmaksi kuin F35:n.Hejsan kirjoitti:Joo mutta silloin Suomi ehkä voisi hankkia FA-18E Super Hornet?
crane kirjoitti:Epäilen vahvasti,että Ilmavoimissa oltais niin typeriä,että päätettäis ostaa vielä valmistumaton konetyyppi mitä ei ole evaluioitu tippaakaan.
Creidiki kirjoitti:crane kirjoitti:Epäilen vahvasti,että Ilmavoimissa oltais niin typeriä,että päätettäis ostaa vielä valmistumaton konetyyppi mitä ei ole evaluioitu tippaakaan.
Se tehtiin jo kerran NH-90 hankinnan yhteydessä. Olisiko PV niin tyhmä että tekee saman uudestaan?
Creidiki kirjoitti:crane kirjoitti:Epäilen vahvasti,että Ilmavoimissa oltais niin typeriä,että päätettäis ostaa vielä valmistumaton konetyyppi mitä ei ole evaluioitu tippaakaan.
Se tehtiin jo kerran NH-90 hankinnan yhteydessä. Olisiko PV niin tyhmä että tekee saman uudestaan?
Juke kirjoitti:JSF:ään ei tule pudotettavia lisäsäiöitä kuten F-22 jossa myös pylonit eli ripustukset pudotetaan.
JOKO kirjoitti:Creidiki kirjoitti:crane kirjoitti:Epäilen vahvasti,että Ilmavoimissa oltais niin typeriä,että päätettäis ostaa vielä valmistumaton konetyyppi mitä ei ole evaluioitu tippaakaan.
Se tehtiin jo kerran NH-90 hankinnan yhteydessä. Olisiko PV niin tyhmä että tekee saman uudestaan?
Joo.
Juke kirjoitti:Aivan..mutta ei myöskään lennä supercruisella;
Se on valtava puute..ja askel taaksepäin.
Kiinalainen traineri Hongdu L-15 lentää mach 1.6 nopeutta.
BarrelNut kirjoitti:Juke kirjoitti:Aivan..mutta ei myöskään lennä supercruisella;
Se on valtava puute..ja askel taaksepäin.
Kiinalainen traineri Hongdu L-15 lentää mach 1.6 nopeutta.
No se riippuu miten supercruise määritellään, USAF ja LockMart määrittelevät sen vähintään nopeudeksi M1.5 tyypillisellä asekuormalla (joka on F-22:n ja F-35:n tapauksessa toki sisäisesti kannettu) ja sillä nopeudella täytyy pystyä lentämään pidempi matka (moottorit rasittuvat tuollaisesta). Eli sen määritelmän mukaan ainoastaan F-22 on supercruiseen kykeneväinen kone. Mikään lyhyt sprintti sileänä ilman jälkipolttoa jonnekin transooniselle alueelle (M1.1 - M1.2) ei ole heidän mukaansa supercruisea.
Ja onhan sillä aika paljon merkittävämpi ero cruisenopeuksissa välillä M0.9 vs. M1.7 kun välillä M0.9 vs M1.1.
Ja muuten, F-35 pystyy pidempiaikaiseen M1.2 nopeuteen asekuormalla ilman jälkipolttoa.
"The F-35, while not technically a "supercruising" aircraft, can maintain Mach 1.2 for a dash of 150 miles without using fuel-gulping afterburners.
"Mach 1.2 is a good speed for you, according to the pilots," O’Bryan said."
http://www.airforcemag.com/MagazineArchive/Pages/2012/November%202012/1112fighter.aspx
Tuo kiinalainen traineri sen sijaan ei lennä ylisoonisella nopeudella kuivana, joten en tiedä mikä merkitys sillä on tässä keskustelussa?
koha kirjoitti:Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa? Tästä on joskus vaihdettu sana tai pari.
koha kirjoitti:45.000ft ei liene korkealla?
http://starfighter.no/web/envel-e.html
Juke kirjoitti:koha kirjoitti:45.000ft ei liene korkealla?
http://starfighter.no/web/envel-e.html
Mitä sä nyt vänkäät tuomasi liite kertoo että steady state military teholla ei päästy machiin asti missään korkeudessa.
Eikä niitä nopeuksia IAS nopeuksina kaavioissa esitetä. 750 kts on 1.27 machia korkealla.
No niin siinä se...ihan soopaa.
koha kirjoitti:Juke kirjoitti:koha kirjoitti:45.000ft ei liene korkealla?
http://starfighter.no/web/envel-e.html
Mitä sä nyt vänkäät tuomasi liite kertoo että steady state military teholla ei päästy machiin asti missään korkeudessa.
Eikä niitä nopeuksia IAS nopeuksina kaavioissa esitetä. 750 kts on 1.27 machia korkealla.
No niin siinä se...ihan soopaa.
Hmmmmm....