F-35 Lightning II

koha kirjoitti:
Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa? Tästä on joskus vaihdettu sana tai pari.

Tässä vielä F-104 huippunopeudet vakuudeksi..ei lähelläkään 2 machia.

http://www.aeroflight.co.uk/aircraft/types/lockheed-f-104-starfighter.htm

Muuten samassa hävittäjäkisassa oli F-102 FANG josta sitten kehittyi F-16 Falcon. Oli myös XF-91 Thunderceptor !
 
Juke kirjoitti:
Tässä vielä F-104 huippunopeudet vakuudeksi..ei lähelläkään 2 machia.

1328 mph @ 35000ft taitaa olla aika tasan M2.0?

Jokatapauksessa USAF:n manuaali on hieman luotettavampi lähde kuin joku random nettisaitti. Varsinkaan kun ei teidä onko niiden raapustelijoilta mennyt vaikka mittayksiköt sekaisin (mph vs kts).
 
BarrelNut kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Tässä vielä F-104 huippunopeudet vakuudeksi..ei lähelläkään 2 machia.

1328 mph @ 35000ft taitaa olla aika tasan M2.0?

Jokatapauksessa USAF:n manuaali on hieman luotettavampi lähde kuin joku random nettisaitti. Varsinkaan kun ei teidä onko niiden raapustelijoilta mennyt vaikka mittayksiköt sekaisin (mph vs kts).

Ainoastaan S malli jota italialaiset lopussa tekivät taisi aidosti liikkua jossain korkeudessa 2 machia. Alkupään mallit noin 1700 km/t mach 1.6....ja rajoitin oli 750 kts.

Lentokoneet lentää itseasissa enemmän siivillä kuin moottorilla...tämä taisi tämän koneen suunnittelijoilta unohtua ( kiireessä ). Sama virhe aika ajoin toistuu nopeuslentokone suurella RR moottorilla piti paperilla ajaa Mustangin nopeuden ohi, mutta ei kun löpö oli rungossa ja siipi liian pieni niin ei..otsapinta oli minimoitu 70% Mustangista..kone oli Tsunami.
 
Se mikä kuitenkin F-104ssa on hyvin vertahyytävä on tuo GATLING tykki 6000 rpm.
 
Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa?

Rajoitus koski IAS-nopeutta mikä on jotain aivan muuta kuin tosi-ilmanopeus. Voisitko vastata kusymykseen selkeästi numeroilla ilman tuubaliibalaabaa, kiitos.
 
koha kirjoitti:
Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa?

Rajoitus koski IAS-nopeutta mikä on jotain aivan muuta kuin tosi-ilmanopeus. Voisitko vastata kusymykseen selkeästi numeroilla ilman tuubaliibalaabaa, kiitos.

Jos sä olet käynyt noin monta ilmailualan koulua kuin väität niin luulisi vastauksen olevan jo kirkkaana mielessä. Yleensä ylhäällä mennään kovempaa kuin mittari näyttää...Space Ship Onen mittari näytti IAS 30 kts kun TAS oli mach 3 !

Niin ja mun kummisedän isä opetti lentäjät Talvisotaan..siis lentämään..like no other.
 
koha kirjoitti:
Minulla on. Sinulta kysyin kun ei tunnu olevan asia selvillä.

Aivan okei.

Mikä tykki on JSF F-35ssa ?

SU koneissa on tämä; http://en.wikipedia.org/wiki/Gryazev-Shipunov_GSh-301
 
Se on hienoa kunpompottaa aiheita eri maiden forumien välillä.

Et ole vastannut yksinkertaiseen kysymykseeni: Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa?
 
Juke ja koha, vängätkää vaikka täällä tai perustakaa oma lirpake iltavapaisiin missä voitte vängätä niin paljon kuin haluatte, mutta älkää sotkeko tätä lirpaketta enempää.
 
koha kirjoitti:
Se on hienoa kunpompottaa aiheita eri maiden forumien välillä.

Et ole vastannut yksinkertaiseen kysymykseeni: Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa?

Noin 1500 kts ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Equivalent_airspeed

Sanoppa sinä mitä TAS 750 kts on IAS samassa korkeudessa ( tämä on helppo ).
 
Juke kirjoitti:
Pieni varoituksen sana tässä tämä KOHA on ollut häätämässä ja lopettamassa mun osallistumiseni sekä FF foorumilla ja onnistunut vi**uilullaan lopattamaan usimmat ketjuni muillakin saiteilla. Ilmeisesti joku lentäjä ja TKK oppilas jonka elämäntehtävä on yrittää luupin kanssa etsiä virheitä ajattelussani.

Winsu ja Motorglider ( herra Markku Kiiski ) ovat hänen parhaat nettiystävät. Myös Experimental sivuilla kävi näin Suomessa.

Yleensä alkavat valittamaan modelle ja kehoittavat bännäämään. Kuten jo Winsu täällä tekikin.

En ole koskaan keskustellut kummankaan kanssa missään. Pointti oli lähinnä siinä lauseessa, enkä ole ko. syystä ottanut enään osaa näihin lentokonekeskusteluihin.

Missään kohtaa en ole ehdottanut bännejä kenellekkään, valinta oli henkilökohtainen koska keskustelu on kääntynyt täysin samaan suuntaan jokikisella saitilla. Modet ja TomTom tekevät omat päätöksensä täysin meikäläisestä riippumatta, kuten kuuluukin.

Tämän enempää en osallistu näihin fantasiajuttuihin edelleenkään, ellei sitten seassa ole edelläolevan kaltaista vittuilua. Minun puolestani voit kirjoitella ihan mitä muuta haluat.

Kiitos.
 
Okei okei...mä en millään viitti nimittäin alkaa vänkäämään vähän väliä jos olen jotain omasta mielestä mullistavaa piirtänyt aamukahteen edellisyönä jne...vaikka sitten fantasiaa sun mielestä.
 
Täällä F-104 STARFIGHTER jolla ennätykset tehtiin;

http://www.check-six.com/Crash_Sites/NF-104A_crash_site.htm

Ei mitään tekemistä tavallisen STARFIGHTERin kanssa...ei sitten yhtikäs mitään.

Täällä mainitaan että standardi moottorilla olisi päästy vain 554 kts 39 000 jalassa; http://digitalcommons.calpoly.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1015&context=aerosp

Tämä kaikki siis ZOOM lentoon liittyen...eli tietyssä kulmassa ylöspäin.
 
Palataanpas F-35:een. Jossain hesarin jutussa viime viikoilta mainittiin, että sen valmistusta tehdään 47:ssä USAn osavaltiossa. Siis lähes täydellinen sisätalouspoliittinen valtti.
Toinen seikka oli syytös, että tuotantolupa hankittiin yhtäaikaa testin kanssa, joten ohjelmaa on mahdotonta perua saati merkittävämmin muuttaa.
 
Mä laskin alustavasti putkella että F-35 otsapinta on 6.9 m2 ja F-22:lla 7.0 m2 ( J-20:llä on 8.6 m2 ja Flankkerilla 10.2 m2).

Mä mitään tiärä !
 
Juke kirjoitti:
koha kirjoitti:
Se on hienoa kunpompottaa aiheita eri maiden forumien välillä.

Et ole vastannut yksinkertaiseen kysymykseeni: Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa?

Noin 1500 kts ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Equivalent_airspeed

Sanoppa sinä mitä TAS 750 kts on IAS samassa korkeudessa ( tämä on helppo ).

Ei ihan, uusi yritys.

Mutta tuolta niitä voi laskea: http://www.luizmonteiro.com/altimetry.aspx#EquivalentAirspeed

Vastaus Juken kysymykseen n419KT.

Siinä mielessä oikeaan suuntaan että laittamassani kuvassa on F104 max nopeus EAS 750KT. Se, kuinka paljon se on tosi-ilmanopeutena ja mach-lukuna vaihtelee suuresti. Mutta kovaa se on. Ja taulukoissa nimenomaan kerrotaan IAS tai EAS. Se mikä se on, on mainittu taulukossa.

Toisekseen, NF-104 on todellakin eri kone kuin YF104 millä on F104 nopeus- ja korkeusennätykset tehty, YF104 on liki sama kone kuin F104A. Ennätykset ovat vuodelta 1958 ja absoluuttisen korkeuden ennätys 1959 mihin tuo Juken juttu viittaa. NF104 ensilento oli vasta 1963.

Tuo analyysidokkari tuntuu lähinnä kertovan että moottoritehon laskeminen ei onnistunut.

Juken kanssa väitteleminen on varsin hauskaa, mutta itse pitäydyn faktoissa. Vastapuolen ollessa mielikuvituslinjalla taidan jäädä seuraamaan savolaisella mallilla.

ps en tunne henk koht "Motorglider" tai "Winsu"
 
koha kirjoitti:
Juke kirjoitti:
koha kirjoitti:
Se on hienoa kunpompottaa aiheita eri maiden forumien välillä.

Et ole vastannut yksinkertaiseen kysymykseeni: Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa?

Noin 1500 kts ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Equivalent_airspeed

Sanoppa sinä mitä TAS 750 kts on IAS samassa korkeudessa ( tämä on helppo ).

Ei ihan, uusi yritys.

Mutta tuolta niitä voi laskea: http://www.luizmonteiro.com/altimetry.aspx#EquivalentAirspeed

Vastaus Juken kysymykseen n419KT.

Siinä mielessä oikeaan suuntaan että laittamassani kuvassa on F104 max nopeus EAS 750KT. Se, kuinka paljon se on tosi-ilmanopeutena ja mach-lukuna vaihtelee suuresti. Mutta kovaa se on. Ja taulukoissa nimenomaan kerrotaan IAS tai EAS. Se mikä se on, on mainittu taulukossa.

Toisekseen, NF-104 on todellakin eri kone kuin YF104 millä on F104 nopeus- ja korkeusennätykset tehty, YF104 on liki sama kone kuin F104A. Ennätykset ovat vuodelta 1958 ja absoluuttisen korkeuden ennätys 1959 mihin tuo Juken juttu viittaa. NF104 ensilento oli vasta 1963.

Tuo analyysidokkari tuntuu lähinnä kertovan että moottoritehon laskeminen ei onnistunut.

Juken kanssa väitteleminen on varsin hauskaa, mutta itse pitäydyn faktoissa. Vastapuolen ollessa mielikuvituslinjalla taidan jäädä seuraamaan savolaisella mallilla.

ps en tunne henk koht "Motorglider" tai "Winsu"

Okei täällä winsu ja motorglider ainakin tuntevat tietävät toisensa. Myöskin itse kommentoit sekuntti sen jälkeen kun motorglider oli kommentoinut homebuilt sitella. Hyvin vähättelevään sävyyn silloinkin.

Ilmeisesti sekoitin sitten mittarinäyttämän ja todellisen nopeuden. Eli Space Ship Onen mittarinäyttämä oli 30 mph vaikka se liikkui MACH 3 nopeutta...korkealla.
 
Keskustelua JSF;n aseesta; http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3AGAU-12_Equalizer

GAU 22
 
Juke kirjoitti:
Keskustelua JSF;n aseesta; http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3AGAU-12_Equalizer

GAU 22

Juuh keskutelua. siis. Jos katsoisit jatkossa linkit/lähteet ...

Tässä esim:

http://www.gdatp.com/factsheets/A118_GAU22.pdf

http://www.generaldynamics.com/news/press-releases/detail.cfm?customel_dataPageID_1811=17369

http://gizmodo.com/5920824/what-is-that-weird-pod-on-this-f+35-belly
 
Back
Top