F-35 Lightning II

veffeade kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Keskustelua JSF;n aseesta; http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3AGAU-12_Equalizer

GAU 22

Juuh keskutelua. siis. Jos katsoisit jatkossa linkit/lähteet ...

Tässä esim:

http://www.gdatp.com/factsheets/A118_GAU22.pdf

http://www.generaldynamics.com/news/press-releases/detail.cfm?customel_dataPageID_1811=17369

http://gizmodo.com/5920824/what-is-that-weird-pod-on-this-f+35-belly

Mikä on patruunan kokonaismitta ?
 
koha kirjoitti:
Juke kirjoitti:
koha kirjoitti:
Se on hienoa kunpompottaa aiheita eri maiden forumien välillä.

Et ole vastannut yksinkertaiseen kysymykseeni: Juke, kuis kovaa on 750KT IAS eli mittarinopeus tosi-ilmanopeutena 40.000ft korkeudessa?

Noin 1500 kts ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Equivalent_airspeed

Sanoppa sinä mitä TAS 750 kts on IAS samassa korkeudessa ( tämä on helppo ).

Ei ihan, uusi yritys.

Mutta tuolta niitä voi laskea: http://www.luizmonteiro.com/altimetry.aspx#EquivalentAirspeed

Vastaus Juken kysymykseen n419KT.

Siinä mielessä oikeaan suuntaan että laittamassani kuvassa on F104 max nopeus EAS 750KT. Se, kuinka paljon se on tosi-ilmanopeutena ja mach-lukuna vaihtelee suuresti. Mutta kovaa se on. Ja taulukoissa nimenomaan kerrotaan IAS tai EAS. Se mikä se on, on mainittu taulukossa.

Toisekseen, NF-104 on todellakin eri kone kuin YF104 millä on F104 nopeus- ja korkeusennätykset tehty, YF104 on liki sama kone kuin F104A. Ennätykset ovat vuodelta 1958 ja absoluuttisen korkeuden ennätys 1959 mihin tuo Juken juttu viittaa. NF104 ensilento oli vasta 1963.

Tuo analyysidokkari tuntuu lähinnä kertovan että moottoritehon laskeminen ei onnistunut.

Juken kanssa väitteleminen on varsin hauskaa, mutta itse pitäydyn faktoissa. Vastapuolen ollessa mielikuvituslinjalla taidan jäädä seuraamaan savolaisella mallilla.

ps en tunne henk koht "Motorglider" tai "Winsu"

Siinä "sun" YF104Assa oli myös raketti jos et satu tietämään. Eli ei ihme jos ei kalkyylit natsanneet.
 
Varma lähde USAssa ja tässä muuten se NF104 jossa ei todellakaan ole mitään yhteistä A mallin kanssa.

--

Oho tuplapostaus !
 

Liitteet

  • NF 104 cutaway_0.webp
    NF 104 cutaway_0.webp
    136 KB · Luettu: 6
Varma lähde USAssa ja tässä muuten se NF104 jossa ei todellakaan ole mitään yhteistä A mallin kanssa.

Eikä siinä mitään lähdetta edes tarvi..suihkumoottori sammuu 24 kmssä..ja kone kävi 31.5 kilometrissä..haloo...onko ketään kotona ???
 

Liitteet

  • NF 104 cutaway_0.webp
    NF 104 cutaway_0.webp
    136 KB · Luettu: 8
Juke kirjoitti:
Varma lähde USAssa ja tässä muuten se NF104 jossa ei todellakaan ole mitään yhteistä A mallin kanssa.

Niin niin...

Lähde tarkemmin?

Siitä ollaan samaa mieltä että NF-104 on aivan eri kone kuin palveluskäytössä ollut F-104.
 
Moottori sammui kun nopeutta oli kohtuullisen paljon. Nopeuden energialla nousee kohtuullisen korkealle, tämän olen kokenut itsekin useita kertoja. korkeudesta 5 metriä AGL ja IAS 280kmh muutetaan kineettinen energia potentiaaliseksi niin tuloksena on 250 metria AGL ja IAS 100kmh. Eikä kyseisessä koneessa ole edes moottoria ollenkaan! Massa tuossa samalla keveni vielä jokusia kiloja, aloitusmassa 450kg ja massan vähentyminen noin 1kg/s, nousun kesto noin 20 sekuntia.

Haloo?
 
koha kirjoitti:
Moottori sammui kun nopeutta oli kohtuullisen paljon. Nopeuden energialla nousee kohtuullisen korkealle, tämän olen kokenut itsekin useita kertoja. korkeudesta 5 metriä AGL ja IAS 280kmh muutetaan kineettinen energia potentiaaliseksi niin tuloksena on 250 metria AGL ja IAS 100kmh. Eikä kyseisessä koneessa ole edes moottoria ollenkaan! Massa tuossa samalla keveni vielä jokusia kiloja, aloitusmassa 450kg ja massan vähentyminen noin 1kg/s, nousun kesto noin 20 sekuntia.

Haloo?

Sua fiksummat oli laskeneet että standardi F-104 moottoriin piti saada 11,5 kertaa lisää potkua jotta stuntti olisi onnistunut.

6 tonnin möhkäle ei mitenkään nouse 2 machin nopeudella 10 kmstä 31,5 kmään ( jonne se nipin napin pääsi sillä vauhdilla ) nuhapillillä..varsinkin kun se jo sammuu 24 km:ssä..usko se jo hyvä mies.

Kävin keskustelua asiasta secret aeroplanes sitella. Katson sen luotettavaksi.

Perässä oleva raketti oli mukana...katso mitä muuta oli tehty NF versioon kuvasta.

250 metriä se voi nousta mutta ei 21,5 kilometriä. Siinä on vissi ero.
 
Toki liike energialla on merkitystä mutta tämä rakettimoottori ja suihku moottori yhdessä vain takasivat riittävän kiihtyvyyden;

http://www.astronautix.com/engines/ar23.htm

29.3 kN ei ole pieni voima kun se lisätään 69 kNään se on silloin noin 100 kN ja 6 tonnin aluksessa se on 1.6 tehopainosuhde ( jota ei ole missään häätäjässä ).

Vielä kun muistaa että 5 tonnin D-21 liikkuin 27 kilometrisä RAMJETillä 6.67 kN teholla 3.5 machia niin alkaa olla palapeli selvitettynä.
 
Fysiikkaa.. 1/2mv^2=mgh. Ilmanvastusta mukana, tosin voimanlähde tuottaa työntövoimaa. Nousee se. Painolla ei ole väliä. korkeudeksi muutettavalla nopeudella on.
 
koha kirjoitti:
Fysiikkaa.. 1/2mv^2=mgh. Ilmanvastusta mukana, tosin voimanlähde tuottaa työntövoimaa. Nousee se. Painolla ei ole väliä. korkeudeksi muutettavalla nopeudella on.

Joo tätä mun isäkin hoki 60-70-luvulla usein kun oli 100 tuntia Fougan takapenkillä...jos moottori sammuu nopeus muutetaan korkeudeksi.

Se on se tekniikka tässä, mutta kiihtyvyyttä piti löytyä vielä 39 000 jalan jälkeenkin.
 
Nyt kansa KOHAhtaa..kyllä se 103 000 + oli standardi F-104.

http://www.916-starfighter.de/F-104_chronology.htm

Kyseenalaistin kaverin tietämyksen 104 asiassa ja sitten akoi löytyä dataa lisää.

f104_roll.gif
f104_roll.gif
f104_roll.gif
 
Jep, nyt oli viimonen varoitus Juke&koha. Vääntäkää vaikka siellä vänkäämis lirpakkeessa.
 
OKEI TÄSSÄ OLI KUITENKIN LÖYHÄSTI SIDE F-35EEN...oho sori taas capsit päällä.

Nimittäin luulin ja olin väärässä, että USA tuputtaa tavaraa länteen väärillä spekseillä.

En tosin tiennyt että Ye-66 ( Mig-21 ) olikin päässyt 10 000 jalkaa korkeammalle.
 
Italian F-35 ohjelma on vaarassa

Italy's 5-Star Movement, led by comic Beppe Grillo, wants to scrap the country's planned purchase of 90 Lockheed Martin Corp F-35 fighter jets and use the savings to help boost the struggling economy. Italy has been unable to seat a government since the February national election that left no single force with a working majority in parliament, but 5-Star wants to form parliamentary committees so laws can be made without one.

"We plan on presenting soon a motion in parliament to totally abandon the F-35 programme," Alessandro Di Battista, a 5-Star deputy in the lower house. Eliminating the purchase of the fighter jets would save Italy a total of an estimated 10 billion euros (8.4 billion pounds) but it would leave the Air Force and the country's new aircraft carrier with an outdated fighter fleet.

http://weapons.technology.youngester.com/2013/04/itals-f-35-program-in-danger.html
 
Tässä suoraa tarinaa miksi F-35 on huonompi kuin SU-27;
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:
Tässä suoraa tarinaa miksi F-35 on huonompi kuin SU-27;

Ja ko. pätkä on ainakin 5 vuotta jo vanha, kehitystähän ei siinä ajassa tapahdu kehitystyön alla olevan koneen kohdalla.
 
Last edited by a moderator:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Tässä suoraa tarinaa miksi F-35 on huonompi kuin SU-27;

Ja ko. pätkä on ainakin 5 vuotta jo vanha, kehitystähän ei siinä ajassa tapahdu kehitystyön alla olevan koneen kohdalla.

No eipä sitä enää siinä vaiheessa voi enää kehittää kun se on jo tehty..vahinko mikä vahinko.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II

Vahinkoja sattuu kaikille. Tosin Boeingilla oli 2 metriä lyhyempi häätäjä esittää samaan skabaan; http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_X-32
 
Last edited by a moderator:
Back
Top