Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
F-16:lla on lennetty valtava määrä tunteja niin sodassa kuin rauhassa. Montako on tullut tonttiin siksi että kahva on sivussa ja kuskilta on oikea käsi muuttunut toimintakyvyttömäksi?
Jep, eli voidaan kai todeta että tuo oikean käden halvaantuminen tai irti räjähtäminen on aika epätodennäköinen skenaario.Todennäköisesti ei ole ollut yhtään tilannetta, jossa kuskin oikea käsi olisi muuttunut toimintakyvyttömäksi.
Voisi luulla, että nykykoneet eivät olisi kovin tiukkoja laskeutumisnopeuden suhteen. Ajellaan vähän isommalla tasakaasulla, kunnes ollaan maassa, ohjataan polkimilla konetta sivusuunnassa ja otetaan kaasu pois ehjällä kädellä. Eikä kaasua edes ole pakko käyttää laskeutuessa, jos asia nyt siitä jäisi kiinni. Aika paljon koneita on tuotu onnistuneesti laskuun moottori(t) sammuksissa.
In close formation, I initially found the Rafale over-sensitive in pitch, but telemetry informed me that I was holding the sidestick too high up, and after changing my grip, I could hold echelon position without problem.
Jep, eli voidaan kai todeta että tuo oikean käden halvaantuminen tai irti räjähtäminen on aika epätodennäköinen skenaario.
Olen itse nyt aikani kuluksi hiukan seikkaillut netin syövereissä, ja yllättävän paljon tuosta löytyi keskustelua. Vähemmän yllättäen F-16 kuskit kehuvat sivusauvaa, ja F-18:a lentäjät taas pitävät keskellä olevaa parempana.
Muutaman mielenkiintoisen argumentin löysin liittyen ilmataisteluihin (nämä ovat sellaisia joita ei osaa itse ajatella):
Hornet-kuski jolla kokemusta myös Viperista kommentoi että keskellä olevan sauvan kanssa taaksepäin kuikuilu on helpompaa. Viperillä paljon lentänyt kehui taasen sivusauvan olevan parempi kun lentäjään kohdistuu suuria voimia (korkeat G:t), sivusauvan käyttö vaatii pienempää fyysistä ponnistelua, eikä tahattomia liikkeitä tule yhtä paljon kuin keskellä olevan sauvan kanssa.
Eiköhän silloin ole tärkeintä saada kiskaistua siitä kelta-mustasta lenkistä reippaastiNäin maallikkona voi muutoinkin arvella, että jos hävittäjä tyyppiseen maaliin ja ohjaamoon osuu niin, että kuljettajan käsi menee toimintakyvyttömäksi niin luulisi, että osumaa ottaisi vähän jokin muukin kuin se pelkkä käsi.
Niimpä...Eiköhän silloin ole tärkeintä saada kiskaistua siitä kelta-mustasta lenkistä reippaasti
Eiköhän silloin ole tärkeintä saada kiskaistua siitä kelta-mustasta lenkistä reippaasti
Joo tai mukavan laatan hautuumaalle jonne perhe ja omaiset voivat viedä kynttilöitä... jos käden puhkoo luoti tai sirpale nii kyllä se puhkoo sitä konettakin sen verran että lentäminen päättyy siihen.Ei mikään helppo päätös. Hypänneitä mahtuu kolmetoista tusinaan. Jos taas tuo liki raatona olevan koneen kotiin, vieläpä haavoittuneena, niin saa ämpärillisen kunniamerkkejä ja kovan maineen laivueessa.
Ei mikään helppo päätös. Hypänneitä mahtuu kolmetoista tusinaan. Jos taas tuo liki raatona olevan koneen kotiin, vieläpä haavoittuneena, niin saa ämpärillisen kunniamerkkejä ja kovan maineen laivueessa.
Suurin etu on kuitenkin se, että hoitoonpääsy on huomattavasti nopeampaa. Jos siis ajanotto lähtee siitä kun kuski poistuu ohjaamosta. Tietenkin jos lento takaisin kestää tunteja, niin silloin voi olla parempi hypätä. Sitä myös mietin, että mitä tapahtuu kun hyppäät heittoistuilmella kun sinulla on avohaavoja, meneekö ilmaa haavojen kautta verenkiertoon?
Joo tai mukavan laatan hautuumaalle jonne perhe ja omaiset voivat viedä kynttilöitä... jos käden puhkoo luoti tai sirpale nii kyllä se puhkoo sitä konettakin sen verran että lentäminen päättyy siihen.
Niin, tuokin on tärkeä seikka. Metsästä pitäisi rämpiä pois tai odottaa pelastajien saapumista, mikä voi kestää ainakin tunnin pari. Tosin onko laskeutuminenkaan autuus onneen? Alle 10 minuutin lento tukikohtaan ja sitten puoli tuntia autokyytiä yliopistosairaalaan. Melkein sanoisin, että selviytymistodennäköisyyksien kannalta voisi olla parasta hypätä sairaalan parkkipaikan yläpuolella.
Ei taistelukentällä, vaan DACT-harjoituksessa törmäsi toiseen hönöön. Nokkakartio repeytyi irti ja kuomu lensi huitin tuuttiin. Kummankaan osapuolen lentäjät eivät loukkaantuneet ja molemmat koneet pääsivät alas mutta päätyivät pataan.Ei välttämättä. Esimerkiksi Hornet on ottanut taistelukentällä nokkaansa. Vähän eri kulmasta tullut ohjus, niin sirpaleita olisi voinut päätyä ohjaajankin kehoon, mutta kone olisi luultavasti ollut edelleen ihan lentokelpoinen, kuten tuossakin tapauksessa.
Olishan se komeeta kun srapnelli amputoisi pilotilta kädet ja hän ohjastaisi koneen kentälle hampailla. Battler Britton on varmaan tuon tehnytkin.
There I was crossing the pond and you could say that I
wasn't exactly fond of all the shit I was wearing on
that day
Now the F-16 is cramped enough but it's even worse with
all that stuff supposed to save your life but we knew
there was no way
'Cause when you're going down in the North Atlantic man
it's over
Now about 4 hours into the flight I got a little
nervous 'cause it was still night and I'm on the wing
of the tanker man - and I gotta piss
So I started fucking with the jaws of death and before
I knew it I was out of breath - pissed off and cursing
and saying to hell with this
And I seriously considered just pissing my pants
I finally got the fly undone and I knew the next part
would be twice as fun trying to get the gopher to pop
on out of his hole
So I thought real hard about naked chicks, lesbians and
porno flicks but none of that worked 'cause he knew
that water was damn cold
I cursed my daddy's name for making me half Polish
I knew that I would need a little help to keep from
pissing all over myself and if I held it any longer I'd
give myself cancer
So in my hour of great despair I offered up a simple
prayer to Jesus hoping that he might answer
And to paraphrase a bit this is what I said
Dear Lord won't you give me a 12 inch penis
Just for an hour or two
I'm stuck in the trenches and I need just a few more
inches
And I'll give 'em back as soon as I am through
Now my faith was strong but my strength was lacking and
I didn't have much time for this miracle to happen so I
thought the best thing to do was just help it along
So I started to pull and it started to pinch and I
thought I might have squeezed out an extra inch but
that sucker was wedged in tighter than your grandma's
thong
I'm sorry folks that was completely uncalled for
So I choked that fucker like a serial killer - made me
think about that movie - you know, the one with Ben
Stiller where the dude in the back was yelling, "He was
masturbating!"
With the other hand I reached for the bag and I tried
to take aim but it was just a wag and I knew my chances
of success they were quickly fading
And at this point I knew it would take an act of
desperation
Now it was too much to hope that I could get it to
dangle - Hell the best I could do was a ninety degree
angle and hook shot that sonafabitch like Doctor J
Now I never really thought about what was ensuing 'til
I realized I couldn't see what the fuck I was doing and
I paused for a second and I began to pray
Dear Lord, you gotta give me this one
Repeat Chorus
Now just about the time I started to go ol' mister
winky he started to grow and before I knew it he was at
least a foot long
Now up in heaven God got quite a laugh 'cause it kept
on going past a foot and a half and before I knew it I
was holding a 2 foot schlong
Now I know what you're thinking - what the hell is he
going to do with that
That was pretty much the end of my woes since now I had
a Johnson like a fire hose and in fact my whole problem
was completely defused
Now what I did next you might think sleazy but at this
point pissing was just too easy and my newfound powers
- they just had to be used
You know, for fighting the forces of evil and shit
So when it was my turn to refuel I thought it would be
pretty fucking cool if I did the whole thing with my
hands behind my back
Now you might think that was the ultimate test but the
hardest part was really the ILS 'cause I thought about
your mom and I ended up well off track
Yeah slightly above glide slope and climbing
Now after I landed - that was the trick 'cause what the
hell do you do with two feet of dick but it didn't
matter much 'cause the Lord he came to relieve me
When I tried to put it all back in the cup it looked
like my two hours were up and I thought to myself, "Who
the hell will believe me?"
You can bet for damn sure it ain't going to be my wife
Repeat Chorus
Ei taistelukentällä, vaan DACT-harjoituksessa törmäsi toiseen hönöön. Nokkakartio repeytyi irti ja kuomu lensi huitin tuuttiin. Kummankaan osapuolen lentäjät eivät loukkaantuneet ja molemmat koneet pääsivät alas mutta päätyivät pataan.
https://theaviationist.com/2015/11/...colliding-mid-air-during-air-combat-training/
Ei välttämättä Ainakin a-kymppiä on tuotu melkoisina romukasoina takaisin kentälle, en toki käteen haavoittuneista piloteista tiedä mutta ei ne nyt muutamasta pienestä reijästä tipu.Joo tai mukavan laatan hautuumaalle jonne perhe ja omaiset voivat viedä kynttilöitä... jos käden puhkoo luoti tai sirpale nii kyllä se puhkoo sitä konettakin sen verran että lentäminen päättyy siihen.