F-35 Lightning II

Mahtoiko olla metrimäärää ja polttoaineita mainittu mutta ei tuo kiihdytys todellakaan kovin pitkä ollut. Nousee lyhyemmältäkin tienpätkältä. Ja sitten varjon kanssa alas tai koukkuihin niin varmasti maantietukikohtiin soveltuva peli.

Ilmeisesti et huomannut tai ymmärtänyt, että kyseessä on B malli. Sopiihan tuo vaikka uuteen taistelutapaankin :)

hover__main.jpg
 
Ilmeisesti et huomannut tai ymmärtänyt, että kyseessä on B malli. Sopiihan tuo vaikka uuteen taistelutapaankin :)

hover__main.jpg

ai se pystysuora. No enpäs oikein keskittynyt. Sekin olisi muuten hieno peli mutta siitä supercruisailusta en kyllä tinkisi. Kyllä meillä maatiellä suoria piisaa.
 
ai se pystysuora. No enpäs oikein keskittynyt. Sekin olisi muuten hieno peli mutta siitä supercruisailusta en kyllä tinkisi. Kyllä meillä maatiellä suoria piisaa.

Jep samaa mieltä. A-malli paras. Huom. Mikään F-35 malli ei varsinaisesti supercruisaa. Siinä ei ole eroa.
 
Jep samaa mieltä. A-malli paras. Huom. Mikään F-35 malli ei varsinaisesti supercruisaa. Siinä ei ole eroa.
Joo, A-malli on ainoa jota meille edes kannattaa harkita. Ei muuten Draken eikä MiG-21 olleet tunnettuja lyhyistä kiitoratavaatimuksistaan, mutta niin vaan niilläkin maantietukikohdista operoitiin. Eikä asiasta tajuttu edes olla huolissaan...
 
Italia ei ole aiemmin herättänyt luottamusta, entäpä sitten Hollanti?

https://ukdefencejournal.org.uk/us-announces-f-35-global-warehousing-assignments/

US announces F-35 global warehousing assignments
By
Tom Dunlop
-
August 17, 2017
SHARE
Facebook
Twitter
  • tweet


As part of the continued advancement of the F-35 Global Support Solution strategy, the Department of Defense has assigned F-35 regional warehousing capability in the European and Pacific regions to the Netherlands and Australia.

These overseas warehouse and distribution centres will enable the programME to ‘optimise and manage aviation inventory’. The assignments were based on data compiled and analysed by the F-35 Joint Program Office that was collected from Partners Nations, Foreign Military Sales customers and their industries.

Global warehousing data will be reviewed and updated as programme needs dictate the team said in a press release.

af-77-news__main.jpg


Vice Admiral Mat Winter, F-35 Program Executive Officer said:

“Our mission is to deliver and sustain an affordable, capable and combat-ready F-35 weapon system that provides the U.S. and International warfighters with a dominate battlefield advantage.

To do that successfully, the U.S. Services and our allies need to have the right parts delivered at the right time and having a solid warehousing plan helps to make it happen.

The F-35 global support enterprise continues to grow and expand. This initial warehousing assignment is one of many opportunities we will have to assign sustainment solutions for the enterprise.

As international deliveries increase and operations expand, support provided by our international users becomes more and more critical. We will continue to make well-informed, best-value decisions to create an effective and efficient global sustainment system for the fleet.”

The Europe and Pacific warehousing assignments are time-phased such that the first capabilities will be stood up by September, 2019 for the European Region and October 2020 for the Asian Pacific, to provide regional F-35 inventory management.

Lockheed Martin stressed that these initial warehousing and repair technology category assignments do not preclude the opportunity for other partners and customers, including those assigned initial airframe and engine capabilities, to participate and be assigned additional future sustainment workload.

Future assignments will include additional components, Support Equipment, Full Mission Simulators, Autonomic Logistics Information System (ALIS), and Maintenance Training devices, as the fleet grows and the global presence expands.
 
  • Tykkää
Reactions: EVK
F-35 developmental testers surge toward IOC
http://www.edwards.af.mil/News/Article/1281725/f-35-developmental-testers-surge-toward-ioc/

Edwards Air Force Base is famous for aviation firsts, but the F-35 Developmental Test team recently achieved the opposite, an aviation last. The Block 3F version of the F-35A and F-35C are one step closer to initial operating capability with the last weapons delivery accuracy (WDA) surge completed in early August.

The term surge is used because the F-35 weapons testing required a great deal of assets and personnel dedicated for a short period of time, according to Torrey Given, a weapons integration engineer with the 461st Flight Test Squadron.

“This allowed us to accomplish multiple events over the course of a handful of days,” he said.

Given, who has been with the F-35 project since the beginning, from flight science all the way through the WDA testing, said this round of testing could be called a mini surge, as there were only a handful of events that needed to be completed.

“This was kind of a cleanup, or a closeout, of (System Development and Demonstration). It’s the closeout of JSF developmental test for Block 3F, which is a big deal because it’s for Air Force IOC, and Navy IOC,” he said.

“We were able to accomplish some complex air-to-air demonstrations with the (Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile) in order to show the full capability of the aircraft,” Given said.

The AMRAAM missiles were equipped with live motors and guidance systems, but the warheads were exchanged for telemetry units, and the tests were done over the open water range at Naval Air Weapons Station Point Mugu in Ventura County, California.

There is a single WDA event remaining for 3F, which marks the completion for all three variants and will pave the way to the declaration of IOC for all F-35s.
 
Ei ole torjuntahävittäjä. Ilmeisesti jos tuohon ollaan kalleellaan on tarkoitus että Suomi lennättää koneita kaukana kotoa ja usein...
 
Ei ole torjuntahävittäjä. Ilmeisesti jos tuohon ollaan kalleellaan on tarkoitus että Suomi lennättää koneita kaukana kotoa ja usein...
Kyllä se siinäkin hommassa pärjää varsin hyvin.

Tässä esimerkiksi Tanskan hävittäjävertailun tulokset (DCA=Defensive Counter Air=torjuntatehtävät):
fig3-4-2.webp

Skenaariot PDFänä:
 

Liitteet

Jos Suomi koskaan käyttää häivekonetta pommituslentoon rajan taakse, tuhoaa vastapuoli Suomen ilmavoimat absoluuttisella väkivallalla ennen kuin yksi kellonympärys on ehtinyt kulua. Tietenkin on näin. Kyse ei ole Suomesta, vaan siitä minkälaisia kohteita rajan takana on.
7) Vetoaminen seurauksiin
Vedotaan ikäviin seurauksiin, joita väitteestä muka aiheutuu.

”Jos väität evoluution olevan totta, niin silloinhan ihminen saa käyttäytyä ilman vastuuta kuin mikä tahansa eläin.”
 
Eihän tää oo sama asia, hyvänen aika. Tietenkin oikeassa sodassa tulee vastaisku tai seurauksia.

Googlella löytyy artikkeli "without mercy", lehdestä The Economist. Siinä puhutaan näistä asioista.
Olihan se paha argumentointivirhe.

Ilmeisesti tulkitsit margoliinimiehen puhuvan ensi-iskusta. Nähdäkseni hän tarkoitti jotain savimajojen ponmitusreissuja osana isompaa poppoota.

Missään tapauksessa on vaikeata nähdä ilmavoimien häviävän kartalta alle vuorokaudessa (ehkä taktisilla ydinaseilla mutta kuinka todennäköistä...).
 
En minä ole puhunut ensi-iskusta.

Jos katsot tuon artikkelin, siellä puhutaan ydinaseista.
Eli jos Suomi pommittaa sodassa esimerkiksi rajan takana olevaa huoltokeskusta tai esikuntaa niin vanja vastaa ydinaseilla? Koskeeko tämä nähdäksesi vain häivekoneilla tehtyjä iskuja vai muitakin ehdokkaita?
 
Tiedoksi ja varoitukseksi. Foorumin ylläpito on antanut useampia banneja F-35-ketjusta uusille osallistujille. Kannattaa lukea ketjua ensin taaksepäin ja valita sitten sanansa tarkoin.
Hän ehti jo ensimmäisessä viestissään haukkumaan keskustelun tason. Siitä voisi päätellä että luettu on, ehkä jopa aikaisemmin osallistuttu.
 
Hän ehti jo ensimmäisessä viestissään haukkumaan keskustelun tason. Siitä voisi päätellä että luettu on, ehkä jopa aikaisemmin osallistuttu.

Jep. Ajattelin kuitenkin huomauttaa. Nyt on ainakin selkeästi varoitettu.
 
Back
Top