Nhhk
Kenraali
Ei tietenkään lennä.Lieneekö sillä mitään väliä? Harva kone lentää puolen maapallon ympäri ilman varotoimia.
ja ei ainakaan jos on vielä vähän kehitys asteella.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei tietenkään lennä.Lieneekö sillä mitään väliä? Harva kone lentää puolen maapallon ympäri ilman varotoimia.
Ei tietenkään lennä.
ja ei ainakaan jos on vielä vähän kehitys asteella.
In other international news, the Norwegian F-35As at Luke AFB completed their 1000th sortie last week. This is an exciting time for Norway and the F-35 program as they prepare to receive their first in country F-35As this November. Completing 1000 sorties gives Norway confidence in this aircraft as they begin to revolutionize their fleet to F-35As.
Jos Suomi ostaa amerikkalaisen konejärjestelmän, saatte Yhdysvaltain hallituksen ohjelmoimat tietokannat ja voitte täydentää niitä omalla datallanne, Lockheed Martinin Steve Over vakuuttaa. Ilman tietokantoja amerikkalaiskoneiden mahtavista lisäominaisuuksista ei olisi hyötyä.
Tähänkö se nettitiedustelulainsäädännön uusimisen kiireys liittyykin? Vai tarvitsenko lisää foliota?Uutta ainoastaan se, että on mahdollista lisätä omaa dataa muun joukkoon. Eli siis jonkinlainen käyttöoikeus datan sisältöön, mutta ei tietoa miten syvälle siihen varsinaiseen tietokantaan päästään.
Huomioitavaa on käyttöoikeus ja lisäysoikeus amerikkalaisiin tietokantoihin, ei varmaankaan pääkäyttäjäoikeus. Jos F-35 kerää yhden lennon (1-2h) aikana noin teratavun verran dataa itsestään ja ympäristöstään, niin mikä osa siitä on sellaista raakatiedusteludataa, jonka ALIS välittää amerikkalaisen tietokannan analysoijille ilman FAF ennakkoharkintaa? Luultavasti kaikki kännykkäsignalointi ja kaikki muutkin radiolähteet F-35:n havaintokykyalueella, siis Suomen maaperällä. Hyvin vaikea uskoa, että sotilaskohteiden radiosignaaleista saataisiin teratavua kokoon yhdellä lennolla, eikä koneen omakaan diagnostiikka voi olla noin turpeaa. Väestön kännyköiden yms. signalointidata sen sijaan kyllä. Me tiedämme, että väestöön kohdistuva signaalikeruu on vakiotoimintaa kaikilla amerikkalaisilla kriisialueilla; dronet maalitetaan sen datan perusteella. Kova hinta.
Ja jos laitteeseen ei ole lähdekoodeja saatavilla, niin ei voida myöskään tietää, mitä ohjelmistoradiot kommunikoivat vaikkapa ANAV-signaalin yhteydessä valmistajamaan kanssa. Ei tiedetä, miten riippuvaisia ne ovat amerikkalaisen datan sisällöstä ja saatavuudesta.
F-35 edustaa tiivistä ja syvällistä yhteistyötä USA:n sotavoimien kanssa, niinkuin lienisi tarkoituskin, mutta myös täydellistä riippuvuutta, ellei Suomi pysty sopimaan F-35:n ohjelmistoista jotakin muuta kuin sen esim Nato-liittolaiset. Jutut Suomen omista Hornet-kräkkäyksistä eivät luultavasti enää toimi F-35:een, pari vuosikymmentä on mennyt välissä ja ohjelmistorakenteet aivan toisenlaisia.
Näihin vielä hyvät vastaukset valmistajalta ja -valtiolta, niin hyvä.
(E: toki voi olla, että kaikki joku DAS-videotallenne lähetetään täydellä resoluutiolla; sillä saa tilaa kulumaan. Olisi se hölmöä; varsinkin jos datan lähettäminen kuvaillaan haasteeksi tukialustoiminnassa. "Päätettiin täyttää maailman kalleimmat laajakaistat maisemavideoilla")
Neljä Yhdysvaltain F-35B-hävittäjää ja kaksi B-1B-pommikonetta on harjoitellut pommitustehtävää Korean niemimaan yllä maanantaiaamuna paikallista aikaa, kertoo Etelä-Korean puolustusministeriö.
Sen mukaan tarkoituksena oli ”osoittaa Yhdysvaltain ja Etelä-Korean pelotekykyä Pohjois-Korean ydin- ja ohjuskokeita vastaan”. Pohjois-Korea ampui ohjuksen Japanin yli viimeksi viime perjantaina.
Pitkän matkan strategiset B-1B-pommikoneet lensivät tehtävään Guamilta, joka on ollut Pohjois-Korean uhittelun kohteena kiistassa. F-35-hävittäjät tulivat Japanista. Lisäksi harjoitukseen osallistui neljä Etelä-Korean F-15-hävittäjää.
Uutta ainoastaan se, että on mahdollista lisätä omaa dataa muun joukkoon. Eli siis jonkinlainen käyttöoikeus datan sisältöön, mutta ei tietoa miten syvälle siihen varsinaiseen tietokantaan päästään.
Huomioitavaa on käyttöoikeus ja lisäysoikeus amerikkalaisiin tietokantoihin, ei varmaankaan pääkäyttäjäoikeus. Jos F-35 kerää yhden lennon (1-2h) aikana noin teratavun verran dataa itsestään ja ympäristöstään, niin mikä osa siitä on sellaista raakatiedusteludataa, jonka ALIS välittää amerikkalaisen tietokannan analysoijille ilman FAF ennakkoharkintaa? Luultavasti kaikki kännykkäsignalointi ja kaikki muutkin radiolähteet F-35:n havaintokykyalueella, siis Suomen maaperällä. Hyvin vaikea uskoa, että sotilaskohteiden radiosignaaleista saataisiin teratavua kokoon yhdellä lennolla, eikä koneen omakaan diagnostiikka voi olla noin turpeaa. Väestön kännyköiden yms. signalointidata sen sijaan kyllä. Me tiedämme, että väestöön kohdistuva signaalikeruu on vakiotoimintaa kaikilla amerikkalaisilla kriisialueilla; dronet maalitetaan sen datan perusteella. Kova hinta.
Ja jos laitteeseen ei ole lähdekoodeja saatavilla, niin ei voida myöskään tietää, mitä ohjelmistoradiot kommunikoivat vaikkapa ANAV-signaalin yhteydessä valmistajamaan kanssa. Ei tiedetä, miten riippuvaisia ne ovat amerikkalaisen datan sisällöstä ja saatavuudesta.
F-35 edustaa tiivistä ja syvällistä yhteistyötä USA:n sotavoimien kanssa, niinkuin lienisi tarkoituskin, mutta myös täydellistä riippuvuutta, ellei Suomi pysty sopimaan F-35:n ohjelmistoista jotakin muuta kuin sen esim Nato-liittolaiset. Jutut Suomen omista Hornet-kräkkäyksistä eivät luultavasti enää toimi F-35:een, pari vuosikymmentä on mennyt välissä ja ohjelmistorakenteet aivan toisenlaisia.
Näihin vielä hyvät vastaukset valmistajalta ja -valtiolta, niin hyvä.
(E: toki voi olla, että kaikki joku DAS-videotallenne lähetetään täydellä resoluutiolla; sillä saa tilaa kulumaan. Olisi se hölmöä; varsinkin jos datan lähettäminen kuvaillaan haasteeksi tukialustoiminnassa. "Päätettiin täyttää maailman kalleimmat laajakaistat maisemavideoilla")
http://www.rollcall.com/news//safety-experts-some-f-35-ejections-pose-serious-death-risk/
"Twenty-two pilots will be injured or killed in the coming decades, unless the upgraded ejection seats undergo additional testing to show they work in “off-nominal” cases — in other words, when the plane is out of control, not just in optimal flight conditions, said the May 1 report on “F-35-A Residual Risk Acceptance,” obtained by CQ Roll Call.
Such cases would be rare — perhaps 2 percent of ejections, by one estimate. But the results could be “catastrophic” for the pilots, the report said."
"Air Force public affairs officials at Wright-Patterson Air Force Base in Ohio, where the safety report was produced, declined to provide a copy of the report and said a Freedom of Information Act request would have to be filed to obtain it."
///
https://www.flightglobal.com/news/a...non-combat-rated-subset-of-f-35-fleet-441248/
Raha ei riitä kaikkien prototyyppien päivittämiseen taistelukelpoiseksi.
"Scores of US-owned Lockheed Martin F-35s would remain in the fleet with a software operating system rated below combat-grade under one of several cost-saving proposals under review by the Joint Programme Office."
Eli vähän kuin oma kontribuutiosi näissä vitjoissa. Seuraava viestisi on sitten varmaan jotain muuta kuin turhaa piikittelyä.
Mutta nämäkin on vain varmaan niitä pieniä vikoja ja tullaan korjaamaan heti kohta pian
Nyt ei kyllä ymmärrä.Eli vähän kuin oma kontribuutiosi näissä vitjoissa. Seuraava viestisi on sitten varmaan jotain muuta kuin turhaa piikittelyä.
Paskaa jonka laatu paranee ihan just.Nyt ei kyllä ymmärrä.
Taitaa olla niin että pata kattilaa soimaaPaskaa jonka laatu paranee ihan just.
Olisi kiva joskus lukea muutakin sulta kuin "lällälää" tai "höhhöhöö".
Ei varmaan kaadu.Noh, ottakaa rauhallisesti.
Tuskin F-35 kaatuu heittoistuimen ongelmiin.