Nhhk
Kenraali
Muuten tietääkö kukaan vieläkö tätä virallisesti kehitetään vai onko tämä siirtynyt täysin salaiseksi kehitykseksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Muuten tietääkö kukaan vieläkö tätä virallisesti kehitetään vai onko tämä siirtynyt täysin salaiseksi kehitykseksi?
Juu, eihän tuo ripustin tosiaankaan ole. Sen takia muotoilin sen rungon ulkopuolella, en ripustimissa kantamiseksi.Muoks ps @Gyllis1 väännetäänkö seuraavaksi onko tuo ripustin vai rungon lisäpalikka
Boeing hylkäsi tuon advanced SH -konseptinsa kun kiinnostusta ei asiakkaiden taholta ollut kai riittävästi. Markkinoivat nyt Block III -päivitystä, joka ei sisällä asepodia (joitain muita komponentteja kyllä, esim cft:t).Muuten tietääkö kukaan vieläkö tätä virallisesti kehitetään vai onko tämä siirtynyt täysin salaiseksi kehitykseksi?
Jotenkin ajattelisi että tuollainen olisi ihan hyvä lisä f-35:sen varustukseen jossain tehtävissä.Boeing hylkäsi tuon advanced SH -konseptinsa kun kiinnostusta ei asiakkaiden taholta ollut kai riittävästi. Markkinoivat nyt Block III -päivitystä, joka ei sisällä asepodia (joitain muita komponentteja kyllä, esim cft:t).
Advanced Super Hornet :
Katso liite: 16933
Tässä juttua Block kolmosesta:
https://breakingdefense.com/2017/04...-hornet-high-end-complement-to-f-35-stackley/
Juu, ehkä tuollainen joskus nähdään. Oliko se @Sardaukar joka povasi jotain tuollaista myös F-35:een.Jotenkin ajattelisi että tuollainen olisi ihan hyvä lisä f-35:sen varustukseen jossain tehtävissä.
Ehkä johtuu siitä että gripukkaa ei alunperinkään ole suunniteltu stealthiksi.Juu, ehkä tuollainen joskus nähdään. Oliko se @Sardaukar joka povasi jotain tuollaista myös F-35:een.
Enemmän minua kyllä ihmetyttää miksei esim Gripukkaan ole tuollaista olemassa, sehän tuosta saisi vielä isomman hyödyn. Rafaleen oli kai suunnitteilla, mutta ei ole sen koomin näkynyt.
Kyllä siihen on häiveominaisuuksia suunniteltu, ja tutkapoikkipinta-alan pienentämiseen nähty aika paljon vaivaa (samoin kuin SH:ssa). Asepodi olisi mielestäni aika luonnollinen jatkumo tuolle, muuten työ jää hieman puolitiehen. Ehkä se on kustannuskysymys, tai sitten podista saatavaa hyötyä ei nähdä riittäväksi. Niin tai näin, olisi mielenkiintoista tietää mistä syystä ei ole katsottu tarpeelliseksi, koska näin nojatuolinäkökulmasta se olisi hyödyllinen.Ehkä johtuu siitä että gripukkaa ei alunperinkään ole suunniteltu stealthiksi.
Mutta minua on ruvennut ihmetyttämään että miksi jokaisessa hävittäjiä sivuavassa keskustelussa sinä jatkuvasti vedät gripenin mukaan keskusteluun Vaikka kukaan muu ei olisi maininnut gripeniä?
Svedut
Venäläisillä on ollut jo aikanaan myös edistynyt parvilinkki Mig 31, mutta kyvyistä ei noin tarkkaa tietoa.
Juu, mutta en usko mustiksen sitä tarkoittaneenkaan. Kunhan mainitsi svedujen parvilinkin pystyvän jakamaan sensoridataa. (Tuskin kyllä tekee mitään sellaista mihin F-35/MADL ei pystyisi)No oletetaan, että naapuri lentelee tuollaisessa leveässä muodostelmassa, niin kuinka paljon kauempaa ne sitten saattaisivat F-35:n havaita?
Sikäli kun tuota ymmärsin, niin tuo ei siitä huolimatta ole monipaikkatutka. Se sallii yhden koneen jakaa toisille tutkatietoa toisten pitäessä tutkat kiinni. Ja se myös sallii tutkien kiinni pitämisen, jolloin systeemi toimii pelkästään vihollisen lähettämien signaalien varassa, mutta ei sen enempää.
Itse en itseäni saabistiksi miellä ja tuskin sinäkään, mutta jos itselläsi on tuollainen katsanto niin ei varmaan sitten kannata sinunkaan menneä henkilökohtaisuuksiin jos joku pistää sarkastista piikkiä sinne toiseen suuntaan.On foorumilla toki myös muutamia suht rasittavia Saabisteja, joille on silloin tällöin kiva pistää sarkastinen piikki, mutta tässä nyt ei ollut kyse siitä.
Voitko vahvan mutun lisäksi myös perustella miksi ei. Käsittääkkseni svedupettereillä on valitettavasti ollut pieni etumatka tässä linkki jutussaJuu, mutta en usko mustiksen sitä tarkoittaneenkaan. Kunhan mainitsi svedujen parvilinkin pystyvän jakamaan sensoridataa. (Tuskin kyllä tekee mitään sellaista mihin F-35/MADL ei pystyisi)
En tarkoittanut sinua. Sarkastinen piikki ja vittuilu/trollailu ovat eri asioita mutta ei tästä ot:sta sen enempää.Itse en itseäni saabistiksi miellä ja tuskin sinäkään, mutta jos itselläsi on tuollainen katsanto niin ei varmaan sitten kannata sinunkaan menneä henkilökohtaisuuksiin jos joku pistää sarkastista piikkiä sinne toiseen suuntaan.
Niin se ero on aina "kuulijan korvassa "En tarkoittanut sinua. Sarkastinen piikki ja vittuilu/trollailu ovat eri asioita mutta ei tästä ot:sta sen enempää.
Eihän tuo käy argumentiksi minkään amerikkalaisen tuotteen tai ominaisuudenkaan kanssa, miksi nyt kävisi?Voitko vahvan mutun lisäksi myös perustella miksi ei. Käsittääkkseni svedupettereillä on valitettavasti ollut pieni etumatka tässä linkki jutussa
En halua todistaa että olisi koska en niin ole väittänytkään mutta koska sinä olet väittänyt että f-35:sessa on vähintään yhtä hyvä niin todistatko väitteesiEihän tuo käy argumentiksi minkään amerikkalaisen tuotteen tai ominaisuudenkaan kanssa, miksi nyt kävisi?
F-22:ssa on jo erittäin kehittynyt parvilinkki, F-35:n linkki on sen pohjalle kehitetty. En epäile etteikö svedujen linkki ole hyvä, jos haluat yrittää todistaa että se on kehittyneempi ja parempi, kuulen mielelläni perusteet.
En halua todistaa että olisi koska en niin ole väittänytkään mutta koska sinä olet väittänyt että f-35:sessa on vähintään yhtä hyvä niin todistatko väitteesi
ja tällä lokiikalla suomessa ei olisi koskaan ollut nokiaaJos Saabilla on kokemusta, niin jenkeillä on heittää tuollaisen kehitykseen suurinpiirtein koko Gripenin budjetin verran pätäkkää, siinä vähän perspektiiviä.
Oli, kunnes amerikkalaiset (Apple) jyräsivät tuotekehityksessä ohi ja yli. Kaatamalla siihen R&D:hen kuorma-autolasteittain rahaa. Ei siinä sitten paljon se pitkä kokemus näppäinpuhelinten suunnitellusta painanut.ja tällä lokiikalla suomessa ei olisi koskaan ollut nokiaa
Totta kai budjetilla on merkitystä, mutta yhtä säälittävää on väittää että jostain tulee parempia koneita pelkästään sen takia kun on niin mahdoton budjetti. Nytkin on pari tuoretta hyvää esimerkkiä kuinka sillä perkeleellisellä budjetilla ei siltikään pystytä toimittamaan mainostettua suorituskykyä lähellekkään aijotulla hinnalla. On myöskin säälittävää luulla että esim yksittäiset innovaatiot on sidoksissa budjettiin. Annoin jo esimerkin nokiasta ja sillä suomi oli monia vuosia edellä kävijä. Ja ei se apple nokian osuuksia tainnut viedä eiköhän siellä apajilla ollut jotkut muut ennen appleaOli, kunnes amerikkalaiset (Apple) jyräsivät tuotekehityksessä ohi ja yli. Kaatamalla siihen R&D:hen kuorma-autolasteittain rahaa. Ei siinä sitten paljon se pitkä kokemus näppäinpuhelinten suunnitellusta painanut.
Sinänsä surkuhupaisaa, että tietyn porukan mielestä budjeteilla ei ole merkitystä korkean teknologian tuotekehittelyssä, samalla kun Saab itse kertoo pysyvänsä kehityksen aallon harjalla sijoittamalla siihen 25% liikevoitoistaan:
http://saabgroup.com/Media/stories/stories-listing/2017-09/advanced-innovation-detected/
Saab’s investment in innovators
“Saab spends 25% of its revenue on R&D. That’s a lot compared with other companies,” reflects Henrik. “People in the company can apply for patents if they have an idea. I have five myself, including one for this new antenna. If you submit an innovation it’s rewarded. Inventions are really important for Saab. It’s the reason why we exist,” he concludes.
Jaahas, nyt rupeaa taas menemään tunteisiin.Totta kai budjetilla on merkitystä, mutta yhtä säälittävää on väittää että jostain tulee parempia koneita pelkästään sen takia kun on niin mahdoton budjetti. Nytkin on pari tuoretta hyvää esimerkkiä kuinka sillä perkeleellisellä budjetilla ei siltikään pystytä toimittamaan mainostettua suorituskykyä lähellekkään aijotulla hinnalla. On myöskin säälittävää luulla että esim yksittäiset innovaatiot on sidoksissa budjettiin. Annoin jo esimerkin nokiasta ja sillä suomi oli monia vuosia edellä kävijä. Ja ei se apple nokian osuuksia tainnut viedä eiköhän siellä apajilla ollut jotkut muut ennen applea