Olen samaa mielta ja hyvin muotoiltu, kun relativismi on se mika tassa asiassa (kuin myos mainituissa verrokeissa) patee.
- relativismismille voi laittaa puitteet ymparille vaikkapa lainaamalla jenkkien 6th gen havittajaohjelman perusteluita, etta "miksiko sita nyt jo tehdaan, kun edellinenkaan ei viela ole valmis"
= (esim. koska listahan on pitka, tama nyt vain jai paallimmaisena mieleen)
tultaessa 2040-luvulle ei F-35 tule enaa kykenemaan counter-air operaatioihin peer- tai near-peer tason vastustajan olessa kysymyksessa
Tuohan ei tarkoita sita, etta koneet vanhenisvat silloin, ne vain laitetaan "sekulihommiin". USAF suunnitelma on kayttaa niita 2060-luvulle asti
- valmistaja tietysti ilmaisee aina asiat niin pain, etta mihin kone pystyy (ei niin pain, mihin se ei pysty). Siksipa F-35 ei olekaan lentokone (fyysiset perusominaisuudet ovat vaikeasti muutettavia) vaan "system of systems" jota on helppo pala palalta paivittaa
- asiakaskin (jos on informoitu) voi esittaa oman nakokantansa: Jos olen ostanut linjalta talla hetkella tulevia koneita, niin paivitysten (osa on korjauksia) ja osasysteemien vaihtamisen tiedossa oleva hintalappu on 35 milj. egea per kone, lisaa varamoottoreita sellaisen murto-osan kuin tapana on per kone... ja hintalappu onkin e200 milj./ kpl.
Ei hatia mitia, koska mrd:lla saa 5, siis 7 mrd ostaa 35 konetta (operoimme kuitenkin 18:n kerrannaisilla, sanotaan 36 kpl).
Ai niin, muutakin piti hankkia, jotta "systeemi" saadaan kayttoon
. Jaahan siihen toki viela 3 mrd.