Kyllä, Fighter Mafia oli kyllä sikäli oikeassa että he kampanjoivat pöhöttyneitä, tehottomia projekteja kuten F-111 vastaan, mutta menivät sitten liikaa ideologiassaan toiseen ääripäähän. Fighter mafiahan oli hirveän pettynyt kun F-16:n vaatimuksiin lisättiin tutka ja valittivat että kone on nyt pilattu...
Aika usein tällaiset uudistajatyypit tuppaavat olemaan hankalia tapauksia joilla on kyllä osin oikeita ideoita, mutta henkilöinä vaikeita ja menevät usein visioissaan äärimmäisyyksiin: Mitchell, Douhet, Christie, Boyd, Warden...
edit. RistoJ:n linkittämän artikkelin shokeeraavin kohta: "...in 1983, Gary Hart sought to force the cancellation of a host of programs, including the F-15, improved versions of the F-16, the radar guided AMRAAM missile, the LANTIRN night targeting system, and an infrared version of the Maverick ground-attack missile."
Vuonna 1969 tutka ei välttämättä ollut tarpeellinen eikä kovin tehokas ( toki early warning koneissa jne )...mutta pikkuhiljaa sen jälkeen kyllä.
Tosin melko nopeahan tämä oli mach 2.2 !
http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F-4_Phantom_II
PÄÄVASTUSTAJA; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21
Viimeksi muokattu: