Ei ole merkitystä juttukokonaisuuden kannalta. Näitähän sinä aina tykkäät poimia.Ja tuossa jutussa mennään jo alkumetreillä pieleen (The plane is meeting all of its performance requirements)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole merkitystä juttukokonaisuuden kannalta. Näitähän sinä aina tykkäät poimia.Ja tuossa jutussa mennään jo alkumetreillä pieleen (The plane is meeting all of its performance requirements)
Ihan tasapuolisuuden vuoksi, näitähän poimitaan aina kaikkien hx:ehdokkaiden kohdalta.Ei ole merkitystä juttukokonaisuuden kannalta. Näitähän sinä aina tykkäät poimia.
Vaikka niin. Täällä monesti huudellaan lähteiden uskottavuuden puolesta no @magitsu :n linkkaama juttu oli täysi mielipidekirjoitus.Trolli mikä trolli.
Vaikka niin. Täällä monesti huudellaan lähteiden uskottavuuden puolesta no @magitsu :n linkkaama juttu oli täysi mielipidekirjoitus.
I should mention that I have business ties of one sort or another to several companies engaged in building the F-35, most notably airframe prime contractor Lockheed Martin and engine prime contractor Pratt & Whitney.
Ja meni muuten väärin.Niin, eli kaikki kilpailijat tietävät paremmin.
Kyllä mä sun mielipiteet jo tunnen. Mikään ei ole F-35.ssä sun mielestä hyvin.
Etkö osaa ajatella itse? Sillähän ei ole hirveästi merkitystä kuka sanoo ja mitä. Kaikki on näkökulmia, joita on yritettävä sovittaa mielikuvaan kokonaisuudesta. Tässä yhteydessä pihvi on arvioida onko loogista ehdottaa säästöpotentiaalia löytyvän jos F-35 ei tarvitse entisen kaltaista määrää tankkaajia, häiritsijöitä ynnä muuta. Minusta ilmiselvää, koska vähemmän koneita ilmassa = kuluu vähemmän rahaa. Onko F-35:lla edellytyksiä tällaiseen muutokseen? Varovaisesti arvioituna vaikuttaisi olevan, tarkasteltiinpa sitten kantamaa, selviytymiskykyä, maalituskykyä ja asevaikutusta.Vaikka niin. Täällä monesti huudellaan lähteiden uskottavuuden puolesta no @magitsu :n linkkaama juttu oli täysi mielipidekirjoitus.
Aika samanlainen operaatio kuin hakea käsijarrulla Volvo 940 poikittain, ja lyödä poljin lattian läpi
En osaa arvioida, mutta videosta päätellen, toisinkuin Volvo, F-35 tekee nopean suunnanmuutoksen, ja hakee samalla lisää korkeutta "lataamatta" välillä En tiedä miten vertautuu Raptoriin tai Typhooniin tuossa lajissa, mutta kyllä tuossakin moottorissa voimaa on. Ja tehokkaampi mylly on vielä tulossa.Eli tuon videon mukaan F-35:n muuttaa lentosuuntaansa alle 5 sekunnin? Kysymys kuuluu, että onko se nopeasti?
Kirjoitus kritisoi päättäjiä ja bentagonia kun pidetään muutakin vaihtoehtoa pöydällä kun pelkkää kolmevitonen no ainakin parin muunkin maan päättäjät miettii muitakin vaihtoehtoja kolmevitosen rinnalleEtkö osaa ajatella itse? Sillähän ei ole hirveästi merkitystä kuka sanoo ja mitä. Kaikki on näkökulmia, joita on yritettävä sovittaa mielikuvaan kokonaisuudesta. Tässä yhteydessä pihvi on arvioida onko loogista ehdottaa säästöpotentiaalia löytyvän jos F-35 ei tarvitse entisen kaltaista määrää tankkaajia, häiritsijöitä ynnä muuta. Minusta ilmiselvää, koska vähemmän koneita ilmassa = kuluu vähemmän rahaa. Onko F-35:lla edellytyksiä tällaiseen muutokseen? Varovaisesti arvioituna vaikuttaisi olevan, tarkasteltiinpa sitten kantamaa, selviytymiskykyä, maalituskykyä ja asevaikutusta.
Toki voidaan tyytyä copypasteamaan jotain tyhjänpäiväistä kuten standardit sidonnaisuusilmoitukset ja ohittaa sen verukkeella oma ajatustyö. Sidonnaisuus voi olla merkki siitä, että pitää olla varuillaan. Ei siihen tarvitse lopettaa. Samalla tavalla Saabin maksama Janeksen tuntihintaselvitys herätti epäilyksiä, mutta vasta selittämättömät erot mittaluokissa osoittivat aineiston vertailukelvottomuuden.
Nhhk:lla vaikuttaisi olevan tapana, ettei omille näkemyksille esitetä ikinä perusteita, mutta muiden sanomaa ei uskota kirveelläkään. Koko asiahan on ehdottomasti väärin jos jostain löytyy esim. monitulkintainen lause. Tässä vain ihmettelen, että kenellä meistä on esim. tarkkaan tiedossa mitä ne "all of its performance requirements" ovat, jotta voisi sanoa ettei ne ole täyttyneet.
Uusimmassa Siivet-lehdessä 1/2019 oli maininta F-22 v. F-18 kokeiluista Frontier 1-harjoituksessa. Everstiluutnatti Tomi Böhmin mukaan suomalaiset Hornetit pärjäävät aivan kohtuullisesti F-22:a vastaan.
"Lähitaistelussa Hornetin liikehtimiskyky, kypärätähtäin ja lähitaisteluohjus AIM 9X on erittäin suorituskykyinen kokonaisuus." Raptorissa ei vielä taida olla kypärätähtäintä integroituna?
Amerikkalaiset olivat kohteliaita isäntiä?
Aika paljon jossittelua. Voisivat ehkä hankkia jos saisivat siihen rahaa.. No, se jää nähtäväksi..
F-15:lle on omakin ketjunsa.Aika vahvasti näyttää että ostetaan.
http://www.airforcemag.com/Features...F-15X-in-Light-Attack-Out-in-FY20-Budget.aspx
Juu jatketaan sieläF-15:lle on omakin ketjunsa.
Ei niillä ole ehdotettu saatavan samanlaisia säästöjä.tässä unohdetaan vaihtoehto että ostetaan uusia vanhemman mallin koneita esim f15x
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?p=411386#p411386The SLUF (Short little ugly fucker eli A-7 Corsair II) i Iflew 72 - 73 for my second tour also had some logistics problems for the same reason, but not for long. The SLUF units had the advantage of wartime deployment kits and three complete wings of jets, crews and wrenchbenders.
The thing I noticed at Korat (Thaikkukenttä, josta lennettiin Vietnamiin) was the immense cast of players for just one strike mission to Hanoi. Figure 16 to 24 bomb trucks. Then 2 dozen MIGCAP/sweep Double Uglies. Then two Soey Pig EB-66 folks. Then 6 or 8 Wild Weasel SEAD folks, some with F-4 help for the hunter-killer role. Finally, we have over a dozen KC-135 tankers orbiing all over the place.
Just the plaaning and coordination was a bear. I saw it at Red Flag in the early 80's, and as a mission commander for one day's effort I could call upon my experience from December 1972 and a few exercises we had at Hill getting ready to declare the Viper "operational".
The Stubbie (F-35) will require little "help". No SEAD or tankers or ECM folks for most missions within 500 n.m. Minimal MIGCAP or sweep. So just planning and coordinating is an order of magnitude easier and cheaper. So this guy has thot thru the process, and I would not be surprised thathe had some actual operational experience as a yute (viittaa juurikin meidän keskustelemaan juttuun ja sen kirjoittajaan Loren Thompsoniin).