Huhta
Greatest Leader
Tällä menolla Rafale on todennäköisesti ehdolla HX:n seuraajaksi
Kyllähän myös F-16 oli hetken ehdolla HX-hankkeessa, vaikka se oli jo DX-hankkeessa. Täysin mahdollinen skenaario siis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tällä menolla Rafale on todennäköisesti ehdolla HX:n seuraajaksi
Kyllähän myös F-16 oli hetken ehdolla HX-hankkeessa, vaikka se oli jo DX-hankkeessa. Täysin mahdollinen skenaario siis.
Onneksi USMC otti vastaan loput koneet ja pääkäyttäjän roolin vuoteen 2030 asti. Pääkäyttäjän nimen muuttuminen tuskin vaikutti kunnossapidon alihankintaketjuihin merkittävästi, joten todellisesta pääkäyttäjän jälkeisestä käytöstä tuskin kannattaa puhua.Sitten kun katselee nykytilannetta niin HN-pääkäyttäjä eli US NAVY luopui F-18A/B/C/D Legacy Hornetin laivuekäytöstä viime vuonna. Siltikin me porskutamme komeasti 2030 vuoteen ihan ilman ongelmia tai kustannuspaineita. Se tarkoittaa 6-10 vuotta pääkäyttäjän jälkeen jatkuvaa palvelusta!
Onneksi USMC otti vastaan loput koneet ja pääkäyttäjän roolin vuoteen 2030 asti. Pääkäyttäjän nimen muuttuminen tuskin vaikutti kunnossapidon alihankintaketjuihin merkittävästi, joten todellisesta pääkäyttäjän jälkeisestä käytöstä tuskin kannattaa puhua.
Marines Moving To Composite Hornet Squadrons Made Up Of F/A-18Ds And F/A-18Cs
As the Legacy Hornet fleet is consolidated within the USMC, F/A-18Ds will be distributed to single-seat F/A-18C squadrons and vice-versa.www.thedrive.com
Sinänsä loogista että Mureenoiden ilmavoimat käyttävät nuo loppuun. Siellä puolella taitaa olla enemmän rynnäkköhommia, ja siihenhän Hornet passaa oikein hyvin.
Saavat myös hetken lennellä että saavat kaikki laivaston koneet puhki, nyt on yli kaksinkertainen konemäärä käytettävissä eli yhteensä noin 600 kpl jos kaikki Navy-koneet siirtyivät lentokuntoisina.
Yleensä näin ja tuohon pitäisikin pyrkiä. Mitäs sitten kun tehtaalta ei vaan sitä tavaraa tipu tarvittavaa määrää, kun logistiikkaketju ei pysy kulutuksen ja käytön mukana? Hankala kerätä varastoon kun eletään kädestä suuhun. Tämä on juuri se mikä tuossa F-35 ohjelmassa mietityttää. Saa nähdä saadaanko siihen parannusta, mutta tulosta pitäisi näkyä pian.Varaosia on tapana ostaa varastoon isompi puskuri kaluston hankinnan yhteydessä. Kun siitä aletaan syödä, saadaan käyttöastetta nostettua huomattavasti normaalitasoon verrattuna. Ei tätä laajaa kotimaista huolto-omavaraisuutta ole rakennettu sen varaan, että varaosa saapuu tehtaalta pikatoimituksena.
Hornetteja lensi US-laivueissa aikanaan noin tuhannen konetta ja valmistusmäärä oli yli 1400 kpl. Jos USMC jatkaa reilulla 100 päivitetyllä koneella aktiivipalveluksessa + aggressorit sekä reservi niin eipä siinä kummoista määrää enää tueta. Osaan ei tule enää edes taistelupäivityksiä, vaan peruslentotekniikkaan liittyvät ohjelmistopäivitykset. Aussit luopuvat omistaa A-B versioistaan ja lypsävät Kanukeilta niistä hyvän hinnan. CF-18:t alkavat olla lentäviä hylkyjä, jotka putoilevat taivaalta.Onneksi USMC otti vastaan loput koneet ja pääkäyttäjän roolin vuoteen 2030 asti. Pääkäyttäjän nimen muuttuminen tuskin vaikutti kunnossapidon alihankintaketjuihin merkittävästi, joten todellisesta pääkäyttäjän jälkeisestä käytöstä tuskin kannattaa puhua.
Marines Moving To Composite Hornet Squadrons Made Up Of F/A-18Ds And F/A-18Cs
As the Legacy Hornet fleet is consolidated within the USMC, F/A-18Ds will be distributed to single-seat F/A-18C squadrons and vice-versa.www.thedrive.com
Voi hyvällä syyllä kysyä että jos loppukäyttö on 200+ konetta viimeiset 10 vuotta niin miksi se olisi ongelma?
Nythän vasta F-35:n tuotantoa ollaan ajamassa ylös ja vuosittaiset tuotantomäärät ovat nousseet dramaattisesti. Ei ihme, jos jokin tuotantoketjun osa kuristaa ja nyt se on ollut varaosatuotanto. Vaikea kuvitella, että tämä olisi enää viiden vuoden kuluttua ongelma, kun koneiden myynti- ja tuotantomäärät ovat vakiintuneet tietylle tasolle.Yleensä näin ja tuohon pitäisikin pyrkiä. Mitäs sitten kun tehtaalta ei vaan sitä tavaraa tipu tarvittavaa määrää, kun logistiikkaketju ei pysy kulutuksen ja käytön mukana? Hankala kerätä varastoon kun eletään kädestä suuhun. Tämä on juuri se mikä tuossa F-35 ohjelmassa mietityttää. Saa nähdä saadaanko siihen parannusta, mutta tulosta pitäisi näkyä pian.
Tuolla uhkakuva koskee kaikkia valmistajia, aina voidaan jossitella jos halutaan.Yleensä näin ja tuohon pitäisikin pyrkiä. Mitäs sitten kun tehtaalta ei vaan sitä tavaraa tipu tarvittavaa määrää, kun logistiikkaketju ei pysy kulutuksen ja käytön mukana? Hankala kerätä varastoon kun eletään kädestä suuhun. Tämä on juuri se mikä tuossa F-35 ohjelmassa mietityttää. Saa nähdä saadaanko siihen parannusta, mutta tulosta pitäisi näkyä pian.
Kyllä minua askarruttaa enemmän, kun konetta ei vaan enää tehdä tai ylläpidon kustannukset jakautuvat alle parille sadalle koneelle. Mitäs ne kustannukset sitten ovat.Mitäs sitten kun tehtaalta ei vaan sitä tavaraa tipu tarvittavaa määrää
Hornet on nyt tiemmä elämänsä iskussa ja hyvä niin. Suomessa voidaan varmasti tehdä yhtä sun toista päivitystä, mutta veikkaanpa. että uutta asejärjestelmää ei noin vain integroida. Sanotaan, että jos USMC haluaisi investoida, voisimme tarvittaessa päästä siivelle uuden ohjuksen tai pommin kanssa, muuten taidetaan mennä nykyisillä paalaamoon asti.Sitten kun katselee nykytilannetta niin HN-pääkäyttäjä eli US NAVY luopui F-18A/B/C/D Legacy Hornetin laivuekäytöstä viime vuonna. Siltikin me porskutamme komeasti 2030 vuoteen ihan ilman ongelmia tai kustannuspaineita. Se tarkoittaa 6-10 vuotta pääkäyttäjän jälkeen jatkuvaa palvelusta!
Eihän tällä perusteella ole ongelmaa, vaikka jonkin koneen pääkäyttäjä luopuisi koneistaan 2050, koska riittävällä teollisella omavaraisuudella hävittäjän ohjelmistoja voidaan ylläpitää ja jopa kehittää suomessa. Kunhan varaosia ja vaihtolaitteita riittää sekä korjauskykyä, ei konetyypin viimeiset vuodet tuota ongelmaa.
Jossain selitti F-22 -lentäjä, että hän voi huomaamatta hiippailla rosvon takapuskuriin ja jysäyttää kehnon alas pelkällä tykillä - pitäiskö uskoa?F-35 sisäistä kuormaa on moitittu, mutta se on hinta mikä stealthista pitää maksaa. Ohjuslavettikäytössähän siihen voi pultata about saman määrän ulkoista rojua kuin muihinkin.
Jossain selitti F-22 -lentäjä, että hän voi huomaamatta hiippailla rosvon takapuskuriin ja jysäyttää kehnon alas pelkällä tykillä - pitäiskö uskoa?
Pidempään kuin g4:setEikös jenkeissä ole alettu puhumaan jo g6 koneita niin mistä sitä tietää kuinka kauan f22 ja f35 edes lentää..
Toivottavasti mahdollisen vihollisen rynnäkkökoneet ja rynnäkkökopterit ovat alttiita F-35:n häivejäynille. Se lisäisi aseistuksen riittävyyttä häivemoodissa.Riippuu ehkä vastustajan koneista. Mutta ainakin vanhempien koneiden kanssa on onnistunut
Stealth F-22 Raptor Flew Right Under an F-4 Phantom from Iran
Tensions run high in the Persian Gulf.nationalinterest.org
Eikös jenkeissä ole alettu puhumaan jo g6 koneita niin mistä sitä tietää kuinka kauan f22 ja f35 edes lentää..
Amerikkalaisia veronmaksajia vastaan ja yhdysvaltalaisen puolustusvälineteollisuuden puolesta, tietty.Vähän ihmetyttää, että ketä vastaan näitä rahanpolttokoneita edes tehdään. Onko F-22:lla koskaan tehty yhtään mitään?
Vähän ihmetyttää, että ketä vastaan näitä rahanpolttokoneita edes tehdään. Onko F-22:lla koskaan tehty yhtään mitään?
Minkä ongelman se kuudennen sukupolven hävittäjä ratkaisee? Noh, ehkä näitä asioita ei pitäisi järjellä ajatella.