Voi loppua se rynnäköinti tappioiden takia.
Venäläisillä koneilla MTBF-aika on myös todistetusti aika lyhyt. (MTBF=mean time before failure, eli odotettu aika vakavan vian ilmenemiseen).
On nähty, että rauhankin aikana moderneja venäläisiä koneita operoineet ovat törmänneet rajuihin huolto-ongelmiin. Arviona on, että Venäjä pystyy sota-aikana operoimaan kalustoaan 60-70% tasolla, kun taas lännessä 75-85% tasolla. Kalustoa ei myöskään pystytä ensimmäisten "surge-operaatioiden" jälkeen palauttamaan toimintakuntoon samalla tasolla. Tästä on ollut viitteitä esim. Syyrian operaatioissa.
Intia ja Malesia ovat kokeneet rajujakin ongelmia esim. mainittujen Su-30-hävittäjien osalta.
Ongelmien vakavuus on etenkin suihkumoottorien osalla. Ymmärrettävästi kone, jonka moottori ei toimi on aika "mission kill".
Venäläisillä koneilla MTBF-aika on myös todistetusti aika lyhyt. (MTBF=mean time before failure, eli odotettu aika vakavan vian ilmenemiseen).
On nähty, että rauhankin aikana moderneja venäläisiä koneita operoineet ovat törmänneet rajuihin huolto-ongelmiin. Arviona on, että Venäjä pystyy sota-aikana operoimaan kalustoaan 60-70% tasolla, kun taas lännessä 75-85% tasolla. Kalustoa ei myöskään pystytä ensimmäisten "surge-operaatioiden" jälkeen palauttamaan toimintakuntoon samalla tasolla. Tästä on ollut viitteitä esim. Syyrian operaatioissa.
Malaysia complains about problems with Russian Su-30 fighters
Malaysia, which has purchased Russian Su-30MKM fighters for its Royal Air Force, is complaining of a number of issues that have emerged with the planes. For example, the aircraft are difficult to service, and it is more difficult to send them to Russia for servicing than it would be for aircraft...
uawire.org
Intia ja Malesia ovat kokeneet rajujakin ongelmia esim. mainittujen Su-30-hävittäjien osalta.
Ongelmien vakavuus on etenkin suihkumoottorien osalla. Ymmärrettävästi kone, jonka moottori ei toimi on aika "mission kill".