Täällä on konetyypin puolustajilla itse kunkin merkin kohdalla sama tilanne kuin auton hankinnassa.Autokuume iski ja ihastuin erääseen saksalaiseen premiumyksilöön.Luin foorumilta että on vaihdelaatikkovikoja ja samaa tiesivät jotkut tuttavatkin.Olin kuitenkin kuumeeni sokaisema ja suljin negatiiviset viestit pois.Toistelin hyviä ja perustelin itselleni valinnan järkevyyttä.Hankinnan tehtyäni ja kuumeen laskettua olen muistanut varoitukset ja kylmä rinki peräpäässä aina kun nykii tai ääniä kuuluu.Vielä nipussa mutta.Näin se menee tässäkin asiassa.Kun toisesta koneesta kuuluu jostakinpäin pienikin nega sitä levitetään oli lähteen tarkistettavuus mikä tahansa.Oman suosikin kielteisiä uutisia vähätellään tai pidetään sivuseikkoina.Tuntuuko tutulta
Toki, mutta kun menet ostamaan naapurifirmasta autoa ja myyjä kertoo että on suoraan autonvalmistajan protovarikolta kärrätty, juuri sinua varten. Täysin virheetön yksilö ilman minkäänlaisia ongelmia ja JOPA ei 2020 malli vaan 2022 malli " just for you offer" , niin eikö tässä kohtaa soittele herätyskellot?
Fakta on se että toiset uutisoi uusien laitteiden kehitysongelmista ja toiset ei.
Mutta molemmissa lastenvirheitä on.
Koskee kaikkia kehittyneempiä laitteita, varsinkin sotilaspuolella.
Niitä on Ranskalaisessa ollut ja on, toki saatu korjattua osa. Niitä on hemmetisti Grippenissä ja vielä jäljellä F-35.
Olen omin silmin todistanut erään koneen "ominaisuutta" mikä on kandina seuraavaaksi koneeksi ja olen todistanut myös " erittäinluotetun ja pidetyn" koneen " ominaisuutta" mikä äkkiseltään kuulostaisi jo vähän irvistyksen arvoiselta tilanteelta ja ominaisuudelta.
Koneen tulevaisuudenkehitykseen vaikuttaa myös onko koneita käytössä 900kpl ympäri maailmaa vai 90kpl sotaa käymättömissä maissa. Viat löytyvät nopeammin ja niihin keksitään ratkaisut, osat on halvempia ja päivityksiä riittää.
Minä en ainakaan osaa sanoa mikä se on, Rafael voi yllättää, Superhornet se voi olla hyvinkin, F35 se voi olla jne. Kaikilla noista on monia vahvuuksia ja kun prosessissa otetaan huomioon kaikki, niin paha sanoa.
Ps. Aikoinaan Grippen sai hyvät miinuspisteet 1 moottorisuudesta vastaavissa kokeissa.