Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tai entä mitä olisi kirjoitettu, jos paljon odotettu F35:n Suomen vierailu olisi ollut yhden varsinaisen koneen ja pimpatun F15:n yhteisshow?Mitähän naapurivitjassa olisi sanottu, jos Saab olisi tuonut kolmannen koneen Pirkkalaan.... Luultavasti täsmälleen samat asiat päinvastaisten nimimerkkien esittäminä..?
Mitähän sinä olisit sanonut jos Saab olisi tuonut 4 lentävää häivehävittäjää testeihin, kun kiki oli timanttia jo noista kahdesta rakkineestakin?Mitähän naapurivitjassa olisi sanottu, jos Saab olisi tuonut kolmannen koneen Pirkkalaan.... Luultavasti täsmälleen samat asiat päinvastaisten nimimerkkien esittäminä..?
Jep, jos tuolle tielle lähdetään, voi tosiaan kysyä mikä olisi reaktio jos testikoneina olisi yksi F-35 ja seuraavana päivänä paikalle roudattu kaksipaikkainen F-16 jonka takapenkin paikalla on johtosotku.Tai entä mitä olisi kirjoitettu, jos paljon odotettu F35:n Suomen vierailu olisi ollut yhden varsinaisen koneen ja pimpatun F15:n yhteisshow?
Totta, tämä olisi edustanut F-35:ttä paremmin (kuin 39-7 edusti E/F:ää), koska F-35:een ei takapenkkiä saa mitenkään? Vähän eri tie ehkä; 39-7 lienee aika paljon enemmän kuin tuo. Näistä näiden koneiden edustavuudesta on ihan turha vääntää, kun kaikki tietää että vain HX-hanke tietää mitä testataan, ja mitkä ovat tulokset ja HX:n tyytyväisyysaste kenenkin osalta.Jep, jos tuolle tielle lähdetään, voi tosiaan kysyä mikä olisi reaktio jos testikoneina olisi yksi F-35 ja seuraavana päivänä paikalle roudattu kaksipaikkainen F-16 jonka takapenkin paikalla on johtosotku.
Puolan F-35 -kaupan detaljit julki: koneen yksikköhinta 79 miljoonaa euroa, hintaa saatiin laskettua luopumalla yritysyhteistyöstä
Tarjottu yhteistyömalli ei ollut Puolan toiveiden mukainen.www.tekniikkatalous.fi
Puolan F-35 -kaupan detaljit julki: koneen yksikköhinta 79 miljoonaa euroa, hintaa saatiin laskettua luopumalla yritysyhteistyöstä
Tarjottu yhteistyömalli ei ollut Puolan toiveiden mukainen.www.tekniikkatalous.fi
Ei ole sama avioniikka.Super Hornetia tuskin valittaisiin, koska se ei olisi juuri muuta kuin lihava Hornet (sama avioniikka)
Puolan F-35 -kaupan detaljit julki: koneen yksikköhinta 79 miljoonaa euroa, hintaa saatiin laskettua luopumalla yritysyhteistyöstä
Tarjottu yhteistyömalli ei ollut Puolan toiveiden mukainen.www.tekniikkatalous.fi
Ei voi tulla minään suurena yllätyksenä jos on yhtään jaksanut lukea mitä täälläkin on kirjoiteltu:Sieltä alkuperäisestä uutisesta poimittuja kohtia.
"After it turned out that securing a proper set of offset arrangements is impossible due to a closed profile of the programme"
"Poland could not have obtained relevant maintenance or manufacturing capacity related to the F-35, as, despite the proposals made during the PO-PSL term of office, it did not join the programme at the earlier stage. At the present moment the division of tasks between the participants of the programme is fixed, no changes can be introduced."
"The F-35 programme is completely closed. Both when it comes to manufacturing of the aircraft, the elements of the aircraft, as well as in case of servicing and operational support. This is done via the Global Support Solution and ALIS. There is no possibility to gain industrial benefits for the nation that has not been a part of the F-35 programme."
Ei oikein sovi tämän tyylisiin ajatteluihin mitä hx osalta löytyy.
"Huoltokyvyn toimintamallin on oltava uskottava, ja kotimaisen teollisuuden osuus on tässä mallissa oleellinen. Teollisen yhteistyön kontekstissa huoltovarmuus merkitsee sitä, että Suomelle saadaan hankinnan yhteydessä ostettua operointiin tarvittava teknologia, käyttöoikeudet ja osaaminen koko käyttöajalle."
"Huoltovarmuus on keskeistä hankkeessa. Suomen tulee pystyä operoimaan konetta itsenäisesti sekä huoltamaan sitä tiettyjen vaatimuksien mukaisesti."
"Perusperiaatteet ovat poikkeusoloissa; meidän tulee rakentaa sellainen ylläpitojärjestelmä, joka toimii ensisijaisesti poikkeusoloissa. "
"Rungon, laitteiston ja taisteluvaurioiden korjaamiseen Suomessa tulee olla tiettyjen kriteerien ja aikavaatimusten mukainen ylläpitokyky myös poikkeusoloissa"
Tais olla turha reissu noille neljälle koneella Pirkanmaalle. . Noh näki lentäjät sentään maailmaa.
En usko että itse huoltovarmuus on ongelma, koska myös US-koneet on saatava korjattua tiettyyn rajaan saakka kaukaisissa sodissa ja lentotukialuksilla. Se että paljonko tuon paketin kasaaminen maksaa sitten meille ja mitä sen ylläpitäminen maksaa, merkitsee. Tämän osalta ei näytä valitettavasti kovin lupaavalta monien uutisten perusteella, mutta vielä on aikaa hieman ennen päätöstä.Sieltä alkuperäisestä uutisesta poimittuja kohtia.
"After it turned out that securing a proper set of offset arrangements is impossible due to a closed profile of the programme"
"Poland could not have obtained relevant maintenance or manufacturing capacity related to the F-35, as, despite the proposals made during the PO-PSL term of office, it did not join the programme at the earlier stage. At the present moment the division of tasks between the participants of the programme is fixed, no changes can be introduced."
"The F-35 programme is completely closed. Both when it comes to manufacturing of the aircraft, the elements of the aircraft, as well as in case of servicing and operational support. This is done via the Global Support Solution and ALIS. There is no possibility to gain industrial benefits for the nation that has not been a part of the F-35 programme."
Ei oikein sovi tämän tyylisiin ajatteluihin mitä hx osalta löytyy.
"Huoltokyvyn toimintamallin on oltava uskottava, ja kotimaisen teollisuuden osuus on tässä mallissa oleellinen. Teollisen yhteistyön kontekstissa huoltovarmuus merkitsee sitä, että Suomelle saadaan hankinnan yhteydessä ostettua operointiin tarvittava teknologia, käyttöoikeudet ja osaaminen koko käyttöajalle."
"Huoltovarmuus on keskeistä hankkeessa. Suomen tulee pystyä operoimaan konetta itsenäisesti sekä huoltamaan sitä tiettyjen vaatimuksien mukaisesti."
"Perusperiaatteet ovat poikkeusoloissa; meidän tulee rakentaa sellainen ylläpitojärjestelmä, joka toimii ensisijaisesti poikkeusoloissa. "
"Rungon, laitteiston ja taisteluvaurioiden korjaamiseen Suomessa tulee olla tiettyjen kriteerien ja aikavaatimusten mukainen ylläpitokyky myös poikkeusoloissa"
Tais olla turha reissu noille neljälle koneella Pirkanmaalle. . Noh näki lentäjät sentään maailmaa.
En tiedä liittyykö F-35 testeihin mutta kävin kuvaamassa Jenkkien kaksi USAF Boeing C-17 Globemasteria Pirkkalassa